Když chceš zvednout činku nebo kettlebell ze země na mrtvý tah, ale ohýbají se ti při úchopu osy/madla ve spodní pozici záda, velký špatný.  Možná ne dnes nebo zítra, ale jednou určitě – protože budeš přidávat na zátěži, opakováních, nebo obojím, a záda tě zcela jistě jednou krutě kousnou.

Ne proto, že jsi to udělal jednou špatně, ale že jsi to dělal týdny/měsíce/roky špatně. Pak už s tím ale moc dělat nepůjde, takže – třeba pořešit hned na začátku. 

Pokud projdeš např. úvodní diagnostikou pohybu FMS a všechno by – čistě hypoteticky – bylo špatně, začneme nápravu u tzv. “aktivního zdvihu nohy”, který nám mj. ukáže, že nejsi na mrtvý tah nebo třeba kettlebell swing ještě úplně ready. 

U řady nováčku běžná věc, a proto to s věšteckým sebevědomím na našich pravidelných lekcích síly a kondice řešíme de facto od prvního tréninku – dýchání (ano, dýchání!), foam rolling, strečink, nácvik kyčelního ohybu, atd. atd.

Co když ale člověk strečuje jak o život, ale moc se to nezlepšuje? 

Co když problém není v mobilitě, ale stablilizaci/aktivaci jádra? Tzv. “zatuhlost” a slabost jdou totiž často ruku v ruce.

Anebo co když daný rozsah pohybu získáš, anebo již máš – a chceš si jej udržet, spolu s dalšími rehab/prehab benefity ?

Na výše uvedené otázky a řadu dalších problémů může odpovědět vynikající série Kallos Sthenos drilů aktivního zdvihu nohy s kettlebell, kterou jsem se naučil v r. 2012 na instruktorském kurzu CK-FMS v Maďarsku a rozšířil loni v Anglii na Foundations of Strength, obojí pod laskavým vedením Bretta Jonese, SFG šéfinstruktora.

KB5 Lite 5/12: Drily na aktivní zdvih nohy s kettlebell vleže

Zdar a sílu!

Pavel Macek, šéfinstruktor školy KB5

Přehled jednotlivých dílů

  1. Proč se nezbavovat lehké kettlebell plus první výukové video
  2. Kettlebell páka + ohlá páka pro zdravá, mobilní a odolná ramena
  3. Kettlebell pullover
  4. Rotace ruky, hlavy a press v kettlebell get-upu
  5. Drily na aktivní zdvih nohy s kettlebell vleže
  6. Windmill série v kettlebell get-upu
  7. Kontražidle streč v kleku s kettlebell nad hlavou
  8. Kettlebell windmill
  9. Rotátor ramene
  10. Hack-dřep
  11. Jefferson curl
  12. Hokejový deadlift s kettlebell

    Chceš se hýbat lépe, dostat se do kondice, zesílit?

    Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si zkušební lekci ZDARMA!

    • Krok 1: Rozhodni se, do kterého KB5 Gymu se chceš přijít podívat. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy, tenisky anebo bos.

    • Krok 2: Rezervuj si lekci ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat. Domluv se na první lekci ještě dnes! 

      Jméno a příjmení

      Tvůj email

      V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Liberec, Zlín, Bratislava, Nitra).

      Chystané webináře, semináře, certifikace a další akce!

    Sdílení