KB5 Výzva: Kapka

Setkali jsme se pouze na okamžik, když mě vedli v řetězech. Vidím ji stále před sebou, jak odstrčila stráž, nabrala vody do dlaní a řekla mně, neznámému člověku: „Pij!“

“Lidské tělo je z 90% voda – takže jsme v zásadě jen úzkostné okurky”, praví jedno populární nihilistické memíčko.

90% sice ne, ale i tak více než dost; závisí na věku, pohlaví, zdraví, váze, atd. – v průměru však kolem 70%. První #KB5vyzva – “Motýl” – byla věnována mj. dechu. Bez vzduchu člověk moc dlouho nevydrží. Výzva druhá, “Kapka”, je věnovaná další životní nezbytnosti – vodě.

Kelly Starret píše ve své vynikající knize (nejen) pro běžce Ready to Run

“Tvrdě cvičící sportovec potřebuje pít dostatek vody z několika důvodů. Pokud to opomine, může ho to stát až 11% max VO2 – což je indikátor, kolik kyslíku je tělo schopno zpracovat pro výkon v běhání – jakož i dobře fungující klouby a klouzavé povrchy mezi vrstvami tkání, které dostávají během těžkých tréninků zabrat. A to je jen začátek.”

“Každý den musíš pečlivě sledovat svou úroveň hydratace. Abys dosáhnul tohoto standardu, znamená to, že piješ 2-3 litry denně. Pokud nepiješ vodu spolu s jídlem, měla by  být obohacena o elektrolyty, abys zlepšil absorbci.”

Méně vody > méně krve k dispozici pro oběh > špatná doprava kyslíku a živin > horší výkon – ať už přemýšlíš v kanclu, běháš, anebo zvedáš železo. 

Obohacení o elektrolyty je klíčové – jinak budeš de facto jen průtokový ohřívač, a pít, chodit čůrat, pít, chodit čůrat, pít, chodit čůrat. Jak na to? Dá se to ultravytunit speciálními přípravky – anebo jednodušše přidat do vody špetku soli.

Zpět k benefitům pití vody. Šílený akrobat a silák Jujimufu říká, že “voda ja magický lektvar”, a ve své ódě na vodu píše:

“Voda je život, čistý, nenarušená, skutečná a přírodní. Voda je pro statečné, krásné, silné, hardcore. Vyznavači vody jsou větší, silnější, rychlejší, vysekanější, mají lepší sex, mají více sexu, mají lepší kamarády, vydělávají více peněz, budují větší odkaz, a žijí šťastnější a více vzrušující životy než ti, kteří vodou opovrhují.”

Dobře, Jujimufu se možná nechal trochu unést, ale snad chápete.

O benefitech pití vody se můžeme bavit do zítra – detoxifikace, absorbce vitamínů a dalších živin, dobré fungování mozku, zbavování se špeků, péče o pokožku (vážně jsem to napsal?!), výrazné % snížení pravděpodobnosti rakovin různého druhu, lubrikace kloubů a lepší flexibilita, atd. atd.

#KB5vyzva

#KB5vyzva, #2 z 12: Kapka | KB5

Tak a teď si říkáte, že přijde jasný KB5 rozkaz, kolik vody přes den vypít, diskuse typu kohoutková/balená/studniční voda, z plastu/ze skla, a tak.

Ne tak úplně.

Pamatujte, že cílem celého projektu #KB5vyzva je sada dobrých, dlouhodobě udržitelných návyků, první kroky k…

Takže:

  • Doporučení č. 1 – prostě pij více vody.
  • Doporučení č. 2 – na ráno, viz video výše.

Postup

  • Podívej se na výukové video.
  • Stáhni si workbook v .pdf, vytiskni si workbook a k číslu výzvy v levém horním rohu si napiš 2 – Kapka
  • Začni aplikovat 1. den v měsíci, každé ráno.
  • Po splnění si odškrtni splněný úkol ve workbooku. Dáš celý měsíc v kuse?
  • Sdílej své zkušenosti na Facebooku, Twitteru, nebo Instagramu. Nezapomeň použít hashtag #KB5vyzva.
  • Koncem měsíce bude vylosován vítěz, který vyhraje seminář anebo měsíc školného ZDARMA, a bude odhalena další #KB5vyzva.
  • Pokud ti cvičení dělá dobře – pokračuj!
  • Otázky, nejasnosti? Zeptej se na našem diskuzním fóru ZDE, anebo v naší Facebook skupině ZDE.

#KB5vyzva Workbook (.pdf)

  • Často kladená otázka: Kolik, před cvičením, po?
  • Odpověď: Větší sklenici, před cvičením – stačí si však cucnout, netřeba vypít celou, každopádně možno.

Vítěz semináře zdarma anebo měsíce školného v KB5 zdarma

Ed Jahelka – gratulujeme!

 

Přehled všech KB5 výzev

Pohyb, zdraví, síla, kondice, VÝSLEDKY!

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si 3 zkušební lekce ZDARMA!

Neotálej, protože naše KB5 lekce se rychle zaplňují.

• Krok 1

Rozhodni se, v kterém KB5 Gymu chceš cvičit. Doporučujeme chodit cvičit 2x týdně. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy nebo tepláky a tenisky, anebo můžeš cvičit bos.

• Krok 2

Využij naší speciální nabídky 3 lekcí ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat.

Domluv se na první lekci ještě dnes! 

Jméno a příjmení

Tvůj email

V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 6, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Pardubice, Tábor, Bratislava, Nitra).

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
26. listopadu 2017
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pre začiatočníkov: Super Joints
KB5 Gym Nitra, Nitra

2. prosince 2017
10:00 -15:00
Základy posilování s velkou činkou: PTTP
KB5 Gym Brno, Brno

2. prosince 2017
10:00 -15:00
Zdravie, pružnosť, sila, kondícia, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

9. prosince 2017
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro pokročilé: ROP
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing