“Nesu pivo. Někdo zavolá ‘platím!’. Já votočím hlavu, až už ji nedám nazpátek.”

A celej se votočit můžeš? Takhle?”

“To jo.”

“Tak neotáčej hlavu, otáčej se celej.”

Před lety jsem na jednom MMA tréninku nasadil svému ctěnému panu bratrovi armbar z guardu – no, a protože jsem to tenkrát ještě tak úplně neuměl, nepřetočil jsem se dostatečně do strany a nepustil, když jsem věděl, že to prostě neutáhnu. Bratr se postavil, převalil mě přes krk – a skoro měsíc jsem se otáčel jako Bedřich. Upřímně řečeno, bolest se občas ozývala i po letech, a řeknu vám, nic moc.

Každý, kdo si někdy hnul krkem, moc dobře ví, jak je život hned o poznání nepříjemnější. Posilování krku je dle mého názoru absolutní nutnost – a to nejenom pro bojovníky (keyboard warrior si hne krkem i tehdy, když na něj kolega zavolá, že mu přinesl jeho fair trade bio sójové frapičíno).

Posilování krku je však až krok dvě – prvním krokem je obnovení mobility krční páteře, krokem nula zbavení se případné bolesti. 

Rozšiřte si rozhled (a předejdětě bolesti)

Nártoun celebeský na foto výše je – narozdíl od Bedřicha –  schopen otočit hlavou téměř o 180 stupňů! Běžný Homo Officus Netflixus sedí x hodin denně před monitorem či televizí a dívá se jen dopředu, často navíc s předsazenou a ohnutou hlavou. Víte, že když ohnete krk o cca. 15 stupňů, zátěž na krční páteř se zvýší o zhruba 12 kg? 45 stupňů = 49 kg (!). Není divu, že lidi bolí krk, hlava, ramena. Nope, Ibalgin nic neřeší. 

Už se také moc nerozhlížíme jako lovec/válečník vlevo vpravo, hledající kořist, či se mající na pozoru před nepřáteli [vzhledem k občasným komentářům pod mými články se tedy osobně rozhlížím]. Spousta lidí si blokni krk, když otočí hlavu při couvání v autě. 

Prudkým ohlédnutím někteří jedinci riskují zablokování krku! Naštěstí napraví rychlá korektivní facka

 

Ještě jednou – rehabilitaci necháme jako vždy na profících, posílení krku na později, a budeme se věnovat jednoduché sériii na mobilitu krku z curricula Flexible Steel/Super-Joints. 

Přidáme si pár drilů z čínských praktik pro zdraví a dlouhověkost – de facto něco mezi pohlazením a foam rollingem pro hlavu: kdo jste zkusili skutečně foam roller, víte, že to není na obličej úplně to pravé ořechové. Umyjeme se (na sucho) – tedy pohladíme se, učešeme se (bez hřebenu), zatlučeme si na tykev a hotovo. 

#KB5vyzva – Kebule | KB5

Kdy cvičit?

Ideálně ráno v rámci ranní rutiny, např. po dechových cvičeních (viz #KB5vyzva Motýl), anebo před tréninkem v rámci přípravy pohybu, odžidlení a demonitorizace. Ideálně též kdykoliv přes den v kanclu – série cviků má, jak sami zjistíte, velmi revitalizační účinky. Suché mytí obličeje dle čínské medicíny prospívá pleti, česání prsty pak vlasům a mozku. Cvičím, jak jistě vidíte, pravidelně, a proto jsem takový inteligentní kučeravý fešák, že. 

Postup

  • Pečlivě zkoukni výukové video. 
  • Stáhni si workbook v .pdf, vytiskni si workbook a k číslu výzvy v levém horním rohu si napiš 20.
  • Cvič každé ráno, anebo přes den, anebo před tréninkem. Kolik opakování? Od každého cviku tolik opakování, kolik je ti let.  
  • Přidej se do události na Facebooku!
  • Sdílej své zkušenosti na Facebooku, Twitteru, nebo Instagramu. Nezapomeň použít hashtag #KB5vyzva.
  • Koncem měsíce bude vylosován vítěz, který vyhraje měsíc školného zdarma, anebo seminář zdarma – a bude odhalena další #KB5vyzva.
  • Pokud ti cvičení dělá dobře, pokračuj! 
  • Otázky, nejasnosti? Zeptej se na našem diskuzním fóru ZDE, anebo v naší Facebook skupině ZDE.

#KB5vyzva Workbook (.pdf)

Přehled všech KB5 výzev

Dalších 12 výzev


 

Chceš se hýbat lépe, dostat se do kondice, zesílit?

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si zkušební lekci ZDARMA!

• Krok 1

Rozhodni se, do kterého KB5 Gymu se chceš přijít podívat. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy, tenisky anebo bos.

• Krok 2

Rezervuj si lekci ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat. Domluv se na první lekci ještě dnes! 

Jméno a příjmení

Tvůj email

V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Liberec, Zlín, Bratislava, Nitra).

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
3. října 2020
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

3. října 2020
Slavnostní otevření KB5 Gymu Zlín!
KB5 Gym Zlín, Zlín

10. října 2020
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Brno, Brno

24. října 2020
Cvičení s kettlebell pro pokročilé: ROP
KB5 Gym Brno, Brno

14. listopadu 2020
Instruktorská certifikace StrongFirst SFG Kettlebell Level II
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

KB5 Intro Kit