V první části jsme se zaměřili na přetáčení 90/90, jejíž účelem bylo naučit se koordinovat stabilní trup s pohybem kyčlí. V dnešním díle na tyto dovednosti navážeme, přidáme druhou pozici – tzv. V-sed – a zapracujeme ještě o něco více na mobilitě a síle kyčlí i dolních končetin.

  • Během obou cviků stále vytahujte hlavu vzhůru. Snažte se minimalizovat hrbení a úklony stranou – docházet k nim samozřejmě bude, ale jde o to snažit se udržet trup stabilní a k pohybu využít především kyčelní klouby. 
  • Z počátku využijte dopomoc rukou jak bude třeba, ale postupně se vše snažte víc a víc přenášet na aktivní držení páteře a aktivní pohyb v kyčelních kloubech
  • Během prvního cviku se zároveň zaměřte na aktivní přitažení obou nohou z V-sedu do 90/90 a rovněž aktivní zatlačení pat do dálky pro návrat zpět do 90/90. Kolena se stále snažte držet těsně u země
  • Během druhého cviku se opět zaměřujte na stabilní vytaženou páteř a při přenášení jedné i druhé nohy mezi V-sedem a 90/90 netahejte paty po zemi, ale snažte se je udržet co nejvýše.

Jak rozhýbat a posílit kyčle, aby záda nebolela – série 90/90 [díl 2.]

Předchozí díly: 

 


 

Chceš se hýbat lépe, dostat se do kondice, zesílit?

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si zkušební lekci ZDARMA!

• Krok 1

Rozhodni se, do kterého KB5 Gymu se chceš přijít podívat. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy, tenisky anebo bos.

• Krok 2

Rezervuj si lekci ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat. Domluv se na první lekci ještě dnes! 

    Jméno a příjmení

    Tvůj email

    V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Liberec, Zlín, Bratislava, Nitra).

    Chystané akce a semináře!

    žádné plánovaná akce

    • 111
    •  
    •  
    •