Představme si následující hypotetickou situaci: Zemi ohrožuje nebezpečný virus a nekontrolovaně se šíří všemi kontinenty. Zombie vstávají z hrobu a vrhají se na bezmocné, churavé a slabé civilisty.

My z KB5  budeme ready. Ostatní se nás však ptají – jak se na takovou situaci připravit?

Poradíme. 

Dostatek nábojů a potravin teď necháme stranou, není to úplně naše specialita [je, ale pssst, viď Bubi, tajný level KB6], a podívejme se na tu čistě fyzickou část přípravy. 

Kdo uteče, vyhraje, ale… 

Batoh na záda a utíkat do bezpečí, ufff, ufff…. ffffuníme nebo nefuníme? Nebezpečný virus postihuje (mj.) dýchací soustavu – a proto by bylo více než záhodno dýchat nejen správně (brániční dýchání, nosem… ), ale mít i solidní toleranci CO2, předávání kyslíku do krve – které mj. tento hypotetický virus sabotuje, atd. 

  • Naše žáky a čtenáře naštěstí připravila Škola dechu. 

Žádné utíkání – budeme bojovat! 

Člověk potáhne kvér a náboje, na zádech těžký bágl s vodou, potravinami, nedejbože dvěma kočkama (nedejbože jedna z nich pěkně tlustá, viď, Adísku),  a proto by měl mít sílu a kondici, že? 

V lese ve srubu na blíže neurčené místě již kromě železné zásoby připraveny 2-3 kettlebell (těch tucet strojů a rotoped se úplně nehodily), no a pokud si je člověk nestihl s předstihem pořídit, poradí si holt posilováním vlastní váhou že,  je přeci Nahý válečník. 

  • Naše žáky a čtenáře samozřejmě připravila Škola síly. 

Síla, kondice – za zachování zdraví a energie na boj se zombíky 

Trénink musí být samozřejmě minimalistický – minimum vybavení, minimum času, maximální výsledky. Musí ušetřit dostatek síly na těžké přesuny a boj se zombíky. Záhulové kruháče člověka jen zničí (navíc se točí v kruhu, a my se potřebujeme dostat tam, kde bude bezpečněji a lépe), a i dobře vyskládaném, ale specializovaném powerlifterském tréninku bude před zombíkama těžko s namoženýma nohama utíkat… teda bojovat!

  • Naše žáky a čtenáře naštěstí připravily články o tzv. Strong Endurance – zdraví prospívajícím silovém a kondičním tréninku. Zakyselení, zadýchání, záhul a top výkony – ano, ALE… ! Viz článek 1 a článek 2

Netahej se s tou pneumatikou! 

Nechceme každopádně tahat svojí nadbytečnou váhu – těch pár kilo v podobě pneumatiky kolem pasu, co si nese navíc, pronese, že? Víte že světová zdravotnická organizace (WHO) nedávno prohlásila, že ten, kdo má nadváhu, je až 7 krát náchylnější k tomu, aby se tímto hypotetickým virem nakazil, a měl tedy závažnější průběh infekce? 

Naše žáky a čtenáře naštěstí připravila spousta článků o (z)dravé stravě – hubne se totiž v kuchyni, ne v tělocvičně nebo běžeckém oválu. 

Jen tak naokraj – před pár měsíci jsme na KB5 Facebook dali memíčko s pár obézními dámami a jejich výmluvami, proč nemůžou či nechtějí cvičit, plus fit shaming  invektivami na adresu makající dámy v kondici (pro pány platí samozřejmě totéž – zastáváme rovnoprávnost pohlaví: pánské a dámské jsou záchody, ne výmluvy nebo kliky). 

Rozhořčené komentáře Fatness Justice Warriors na sebe nenechaly dlouho čekat. Jak však náš hypotetický scénář zombie apokalypsy a globální pandemie ukazuje, o estetiku (kdo jak vypadá nahý v zrcadle) jde až v poslední řadě.

Jedna z nejnebezpečnějších věcí, kterou můžete někomu říct, je: “Jsi OK takový/taková, jaká/jaký jsi!” 

Nope, nejsi, a víš to. Máš potenciál být fit, štíhlejší, silnější, v kondici, a tím pádem odolnější proti x zákeřným virům, jako například tomuto hypotetickému z našeho imaginárního příkladu. Jo, a onen hypotetický virus mimochodem ze všech více než 63+ variant pohlaví napadá nejvíce obézní muže (pro pořádek pohlavní chromozom XY).

V situaci, kdy je na světě již více obézních lidí než podvyživených, by se dalo metafyzicky za uvažovat o božím/přírodním trestu za blahobyt, ale do toho se už raději fakt pouštět nebudeme. 

  • Naši žáci se samozřejmě stravují jako zodpovědní dospělí a ne jako televizní reklama – však jsme jim článků o zdravé stravě dali k dispozici hafo.  

Imunita

No, a v zásadě obecně člověk při probíhající pandemii a zombie apokalypse zdraví, sílu, kondici a imunitu jako když najde, že? X drobných návyků – ranní rutina, pitný režim, otužování, mobilita a strečink, půsty, atd. atd., je jako spoření si do prasátka. 

  • Naši žáci a čtenáři naštěstí pravidelně spoří drobáky díky seriálu KB5 výzva. 

Děkujeme za potvoru!

No, takže se zdá, že naši žáci a čtenáři jsou na tuto hypotetickou situaci více než dobře připraveni, že? Že věnovali dlouhá léta času, úsilí, a financí na zlepšení své imunity, síly, a kondice, že za své vlastní zdraví a životy převzali osobní odpovědnost.

Možná si říkáte, že už je pozdě, protože “dnes ráno jsem se probudil a byl jsem tlustej” – a ne, není to ten guláš se šesti a jedno pětipivo, co jsi měl včera k večeři. Přísloví praví – “nejlepší možný čas začít [cvičit, dbát o stravu] je před dvaceti lety. Druhý nejlepší čas je DNES.” Tak tedy začni dnes!

Jsme rádi, že vláda bude gymy jako ten náš, fitness centra, posilovny, sokolovny, jógová studia, školy bojových umění a tak dále a tak dále všemožně jen a jen podporovat.

V zdravém těle totiž zdravý duch – a i když si naši žáci samozřejmě poctivě platí zdravotní pojištění, zdravotnických služeb využívají minimálně. Gymy jako ten náš navíc platí poctivě daně, a tím přispívají do celého systému, aby se peníz dostal tam, kam je třeba. 

Narozdíl od celého tohoto článku je to však bohužel opravdu jen hypotetický příklad, a krutá realita je úplně jiná.  


 

Chceš se hýbat lépe, dostat se do kondice, zesílit?

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si zkušební lekci ZDARMA!

• Krok 1

Rozhodni se, do kterého KB5 Gymu se chceš přijít podívat. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy, tenisky anebo bos.

• Krok 2

Rezervuj si lekci ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat. Domluv se na první lekci ještě dnes! 

Jméno a příjmení

Tvůj email

V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Liberec, Zlín, Bratislava, Nitra).

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
24. října 2020
Cvičení s kettlebell pro pokročilé: ROP
KB5 Gym Brno, Brno

14. listopadu 2020
Instruktorská certifikace StrongFirst SFG Kettlebell Level II
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

 

  • 106
  •  
  •  
  •  

KB5 Intro Kit