“Ne každý potřebuje dřepovat s těžkou váhou, ale každý potřebuje dřepovat”, říká náš učitel Pavel Tsatsouline.

Jedna věc je dřep jako pohyb, druhá pak dřep jako cvik – a pro různé účely je možno volit různé formy dřepu. Některé varianty slouží k stimulování svalové hypertrofie (nabrání svalů), jiné k zlepšení specifického atletického výkonu (skoku do výšky/do dálky, zpevnění středu – např. jako asistenční dril pro mrtvý tah).

Gray Cook, renomovaný fyzioterapeut, dodává – “udržujte si dřep, ale trénujte deadlift” [a swing, clean, atp., pozn. PM]. Sezení v dřepu je fajn, ale – je to stále sezení. Extenze kyčlí je pro dnešní sedavou populaci stejně důležitá jako mobility kotníků, kolen a kyčlí dřepu. Proto ve StrongFirst říkáme: “Za každou hodinu sezení 30 sekund swingů. Žádné vyjímky.”

Zpět k dřepu. Jak říká profesor Tuřík, dřep má být “pevný, pružný a vyvážený”:

V KB5 vyučujeme především následovné varianty dřepů:

  • Dřep na mobilitu s držením se opory
  • Čínský dřep u stěny
  • Sezení v dřepu
  • Viklající pohárový dřep s kettlebell
  • Pohárový dřep s kettlebell
  • Čelní dřep s jednou kettlebell
  • Čelní dřep s jednou kettlebell dnem vzhůru
  • Čelní dřep se dvěma kettlebell
  • Čelní dřep se dvěma kettlebell dnem vzhůru
  • Dřep s kettlebell nad hlavou (jednou/dvěma)
  • Sotsův press (press se dvěma kettlebell nebo velkou činkou z dřepu)
  • Dřep se zvednutými patami (s kolenama přes špičky) bez zátěže
  • Dřep se zvednutými patami se zátěží vzadu (kettlebell, činka) – Hack squat
  • Dřep na jedné noze, bez zátěže i se zátěží (série 3 výukových videí ZDE, ZDE a ZDE)
  • Rozdělený “kozáček” dřep
  • Zercherův dřep s velkou činkou
  • Čelní dřep s velkou činkou
  • Zadní dřep s velkou činkou

Jakému dřepění se věnuješ ty, Mazánku?

Z KB5 zdraví Pavel Macek, Master StrongFirst Instructor, šéfinstruktor školy KB5 


 

Chceš se hýbat lépe, dostat se do kondice, zesílit?

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si zkušební lekci ZDARMA!

• Krok 1: Rozhodni se, do kterého KB5 Gymu se chceš přijít podívat. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy, tenisky anebo bos.

• Krok 2: Rezervuj si lekci ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat. Domluv se na první lekci ještě dnes! 

    Jméno a příjmení

    Tvůj email

    V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Liberec, Zlín, Bratislava, Nitra).

    Chystané webináře, semináře, certifikace a další akce!

     

    Sdílení