Kettlebell TGU 44 kg

Gentlemen z pražského Kettlebell KB5 Gymu uzavřeli první tři měsíce tréninku osobním rekordem na kettlebell TGU. V září jsme začínali na konzervativních 16 kg, a postupně se dopracovali na 24 kg, 28 kg, ale i 32 kg, 36 kg a dokonce 44 kg!

Zlepšení není jen dílem toho, že pánové zesílili, ale i toho, že se začali lépe hýbat – přestali šlapat na brzdu a začali šlapat na plyn. Investice se vyplatila, jsme ready na cviky levelu KB2, hurá na kettlebell clean, military press, dřep, windmill a shyby!

Práce na kettlebell TGU nás každopádně čeká dál – prvním cílem byl technicky správný TGU s rozumnou váhou (24 kg+), cílem druhým je TGU s polovinou vlastní váhy. Čekají nás mj. i pokročilé kettlebell TGU progrese, které jsme se naučili na prosincovém kurzu CK-FMS.

Když už jsme u FMS, podívejme se na to co kettlebell TGU píše Gray Cook:

Turkish Get Up je vynikajícím příkladem tréninku primitivních pohybových vzorců – od přetočení se do kleku, do stoje a natažení. Kdybych si měl vybrat jen jediný cvik, byl by to Turkish Get Up. Je to jediný cvik který ctí celý Functional Movement Screen. Get Up zlepšuje stabilitu ramen, mobilitu a odolnost. Zlepšuje sílu v mnoha disciplínách tím, že učí důležitý koncept „propojení“, a eliminuje silové „úniky“. To, co vám dává mechanickou výhodu, abyste byli silnější jsou stabilizátory – a proto jste díky Turkish Get Up silnější.“

Kettlebell TGU – železný passport

 

Kettlebell TGUKettlebell TGU, fundamentální cvik našeho Kettlebell: KB5 Minima jakož i prvního levelu kompletního curricula školy KB5, sloužil za starých dob jako vstupní test a propustka do dalšího silového tréninku. Mistr silového tréninku naučil nováčka-učedníka TGU, a řekl mu: „Nevracej se, dokud TGU neuděláš s polovinou vlastní váhy“. Cvičil-li učedník poctivě a TGU s polovinou váhy časem zvládl, měl mistr jistotu, že má více než dostatečný základ a je připraven na všechny ostatní cviky s kettlebell i ostatním železem.

Výše uvedené výkony gentlemanů z pravidelných cvičení s kettlebell z KB5 Gymu jsme bohužel na video nezaznamenali, ale přinášíme vám video dalšího z žáků školy KB5, připravujícího se na jarní Kettlebell: KB5 Challenge, Adama „Kaina“ Nikrýna, instruktora Practical Hung Kyun. Adam váží v současné době 74 kg a kýženou polovinu vlastní váhy si splnil již dávno. Neusnul však na vavřínech, pokračoval dále ve cvičení a zlepšil si osobní rekord na úctyhodných 44 kg! Gratulujeme!

Kettlebell TGU – alfa omega?

 

Jon Torine, coach silového a kondičního tréninku pro Indiana Colts, team amerického fotbalu, kdysi řekl:

„Moje práce je cvičení, prevence zranění a zlepšení výkonu. S TGU začínám. TGU končím. TGU kontroluji zlepšení.“

Cvič TGU. Nějaké dotazy?

Zdar a sílu – KB5!

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing