Kettlebell snatch - finta jak předejít puchýřům a mozolůmKettlebell snatch aneb car kettlebell cviků, patřící tedy spíše mezi ty pokročilé. V rámci curricula kompletního školy KB5 jej vyučujeme na levelu KB3, anebo jako jednu ze součástí minimalistického curricula Kettlebell: KB5 Minimum pro experty (kettlebell snatch a bent press).

Perfektní zvládnutí techniky je stejně jako u ostatních kettlebell cviků jasným klíčem k úspěchu. Řada cvičenců si především z počátku své kettlebell kariéry vypěstují puchýře či mozoly, a ty jak známo mají tendenci se trhat. Výsledek? Opomineme-li estetické aspekty (důležité především pro něžné pohlaví), je to jasné – bolí to a hlavně a především vám to znemožní váš oblíbený kettlebell snatch na nějaký čas cvičit, dokud se strhlé mozoly nezahojí.

Kettlebell snatch – obávaný trhač mozolů

 

Kettlebell snatch - finta jak předejít puchýřům a mozolům

Nejznámějším trhačem mozolů je právě kettlebell snatch, především fáze, kdy kettlebell spouštíte dolů. V rámci kurzů a seminářů KB5 vyučujeme různé techniky kettlebell snatche, které vznik a tedy i následné trhání mozolů minimalizují či zcela eliminují, ať už je to přechod do „hákový úchopu“ (hook grip), „vývrtkové spuštění“ (corkscrew drop) apod., každopádně jejich zvládnutí nějaký čas trvá. V intenzivním tréninku cviků jako jsou swing, clean a kettlebell snatch je samozřejmě na kůži dlaně zátěž tak jako tak, a mozoly si tdy může vypěstovat i leckterý zkušený girevik.

Kettlebell snatch, správná technika, péčie o ruce a případné vzniklé mozoly, to jsou všechno námět ypro další články – dnes vám chceme dát dobrý tip, jak mozolům a puchýřům předejít.

Tracy Reifkind, RKC, rukáv z ponožky a kettlebell snatch

 

Kettlebell snatch - finta jak předejít puchýřům a mozolům

Křída či tejpování rukou jsou samozřejmě jednou z možností. Je třeba najít vhodnou pásku a techniku, jak si ruce zatejpovat. Rukavice na posilování nedoporučujeme – zabijí jakýkoliv cit v dlaních, a ten v kettlebell liftingu potřebujeme z x důvodů, jak víte z našich seminářů.

Jedna z předních propagátorek především kettlebell swingu, Tracy Reifkind, RKC (ano, ta co díky kettlebell swingu zhubla spoustu kilo – znáte ji z knihy Tima Ferrise 4-Hour Body), přišla s jednoduchým nápadem: Ostřihněte horní elastickou část ponožky, navlékněte si ji na dlaň, a hurá na kettlebell snatch!

Je třeba vyzkoušet, jaká „ponožka“ bude sedět vám – my máme dobrou zkušenost s miniponožtičkami do ťapek (viz foto), které se prodávají ve specializovaných obchodech s ponožkami a punčochami. Prodavačka se na vás asi bude dívat s pobavením, pánové (řekněte jí „klid madam, to není na ples, ale na kettlebell snatch!“) – stojí to za to, doporučujeme vyzkoušet, můžete si dokonce vybrat z více barev :-) Investice za dvacet třicet korun, v balení jsou rovnou 2 páry. Netřeba stříhat, stačí nasadit a jedem, bezpečný kettlebell snatch! :-) Až se s vaší kettlebell a kettlebell snatchem blíže seznámíte, cvičte samozřejmě bez :-)

Dost bylo humoru, čas na trénink, – kettlebell snatch, clean, swing apod., ať to šlape!

 

Pokud se vám článek líbí a chcete podpořit naší publikační činnost, přidejte prosím komentář, klikněte prosím na „Tweet“ nebo „to se mi líbí“!

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
26. listopadu 2017
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pre začiatočníkov: Super Joints
KB5 Gym Nitra, Nitra

2. prosince 2017
10:00 -15:00
Základy posilování s velkou činkou: PTTP
KB5 Gym Brno, Brno

2. prosince 2017
10:00 -15:00
Zdravie, pružnosť, sila, kondícia, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

9. prosince 2017
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro pokročilé: ROP
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing