Home » kettlebell, velká činka

TEST: Jsi připraven na dřepy s velkou činkou?

Vložil na 16.5.2017 – 9.11 3 komentáře | 2 239 přečtení

TEST: Jsi připraven na dřepy s velkou činkou?

Dr. John Rusin na T-Nation před pár měsíci navrhnul zajímavý a velmi jednoduchý (ehm ehm) test připravenosti na dřep s velkou činkou.

V KB5 vyučujeme různé varianty dřepu s velkou činkou – od Zercher dřepu přes čelní dřep (front squat) až po zadní dřep (back squat – low bar/high bar), a to dle metodologie StrongFirst SFL Barbell.

Všechny varianty však navazují na fundamentální a pro běžnou populaci pravděpodobně nejlepší dřepovací cvik, tzv. “pohárový dřep” s kettlebell (goblet squat) z dílny Dana Johna. 

Pohárový dřep tě naučí všechny důležité principy dřepování se zátěží, například:

  • předzpevnění před začátkem dřepu
  • aktivaci “křídel”
  • aktivní přitažení po cestě dolů
  • princip “vývrtky” po celou dobu dřepu, díky kterému si v kyčlích vytvoříš větší prostor a dostaneš se tedy hlouběji, a díky kterému ti nepůjdou kolena dovnitř
  • správné silové dýchání, včetně specifického zvuku, který jako zmáčknutí spouště nastartuje vzestup, dodá potřebnou šťávu, utáhne “virtuální pás”  a – především zvýší bezpečnost cviku!

Pohárový dřep jsme představili v rámci úspěšného seriálu Škola síly ZDE. Nyní se však podívejme na test:

  1. Vezmi si kettlebell, která váží zhruba 50% tvé tělesné váhy
  2. Udělej s ní 25 krásných pohárových dřepů – bez pauzy, pěkně pod paralalel.

Cajk? Hurá na velkou činku. Jak to šlo? Dej vědět v komentářích pod článkem. 

Z KB5 zdraví

Pavel Macek, šéfinstruktor školy KB5, Senior SFG

PS: Godzilla (92 kg) na obrázku v úvodu článku je čistě ilustrační, každopádně ten, kdy by jí chtěl otestovat na 25 dřepů, nechť nás navštíví v KB5 Gymu na Praze 3.


Pohyb, zdraví, síla, kondice, VÝSLEDKY!

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si 3 zkušební lekce ZDARMA!

Neotálej, protože naše KB5 lekce se rychle zaplňují.

• Krok 1

Rozhodni se, v kterém KB5 Gymu chceš cvičit. Doporučujeme chodit cvičit 2x týdně. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy nebo tepláky a tenisky, anebo můžeš cvičit bos.

• Krok 2

Využij naší speciální nabídky 3 lekcí ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat.

Domluv se na první lekci ještě dnes! 

Jméno a příjmení (vyžadováno)

Tvůj email (vyžadováno)

Tvoje telefonní číslo (vyžadováno)

V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 6, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Tábor, Bratislava, Nitra).

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
17. srpna 2017
19:00 -19:00
KB5 Camp pro začátečníky i pokročilé
Sázavský ostrov, Sázava

  • Tomas Fufu Jojon

    co je to paralalel? Úroveň kolen při dřepu?

  • Kyčelní ohyb musí být níže než vrcholek kolen.

  • Tomas Fufu Jojon

    dík

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing