Varianty kettlebell swingu a drily pro rychlost a uvolnění

„To, že narazíš na strop, není důvodem pro přechod na úplně jiné cviky, program nebo systém. Začít něco nového je pohodlný útěk. Dává ti iluzi pokroku, protože na začátku je vždy velmi jednoduché se zlepšit, protože je to zábava a protože jsi namožený. Otázkou však je – přiblížila tě tato novinka blíže k cíli, anebo je to jen zábavné odvedení pozornosti?“, píše Pavel Tsatsouline.

Co však s tím? Cvičit to samé, se stejnou váhou, stejný počet sérií a opakování je stejně špatně jako skákat z jednoho cviku, progamu či hračky na druhou. Jedno z řešení jsme si představili např. v minulém díle – tzv. „vlnovitost zátěže“, tj. trénink lehký, středně těžký a těžký. Druhým důležitým principem je tzv. „specializovaná variabilita“ – cvičit to samé, ale jinak. V dnešním díle Školy síly vám proto představíme některé z variant obouručního swingu.

Škola síly na Xman.cz: Varianty kettlebell swingu a drily na rychlost a uvolnění

Třetí hlavní princip už naši pravidelní čtenáři doufejm pochopili – je jím „kontinuita tréninkového procesu“, o které Pavel píše v úvodu. Pokud bych měl všechny KB5 tréninkové programy shrnout jedním slovem, byla by to trpělivost. Trpělivě, pravidelně a dlouhodobě pracovat na zlepšení kvality pohybu, síle a kondici, nesnažit se každý trénink/týden/měsíc lámat rekordy, neskákat z jedné novinky na druhou, vytrvat a splnit si alespoň minimální standardy.

To však není vše – představíme vám i jednu z nejdůležitějších sekvencí drilů na rychlost a uvolnění, tzv. Fast & Loose drily. Síla a výbušá síla je jedna věc, uvolnění a rychlost druhá. Fast & Loose drily jsou povinností nejen mezi sériemi v rámci silového tréninku, a le i v rámci cvičení vašeho sportu: jsou klíčem k rychlosti, kondici i lepší regeneraci.

Třetí extra bonus, který dnešní díl přináší, je i speciální protokol na trénink dechu. Vše naleznete v doprovodném výukovém videu.

Program

– Střídejte v rámci tréninku či týdne různé varianty swingu

– V pauzách mezi sériemi (nejen swingů, ale silového/kondičního tréninku obecně, anebo v pauzách během cvičení vašeho sportu), zařaďte Fast & Loose drily.

– Doražte na seminář Cvičení s kettlebell pro začátečníky: Simple & Sinister, kde se cvik a řadu dalších kvalitně naučíte!

Chceš se lépe hýbat, dostat do kondice, zesílit? Na nic nečekej a začni hned teď!

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
27. ledna 2018
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

3. února 2018
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Brno, Brno

17. února 2018
10:00 -15:00
Kallos Sthenos: Kettlebell zo zeme nahor
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

17. února 2018
10:00 -15:00
Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

18. února 2018
10:00 -15:00
KB5 Qi: Dychové cvičenia pre zdravie, silu, kondíciu a osobný rozvoj
KB5 Gym Nitra, Nitra

24. února 2018
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Brno, Brno

25. února 2018
10:00 -15:00
Zdravie, pružnosť, sila, kondícia, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Nitra, Nitra

3. března 2018
10:00 -15:00
Cvičení s velkou činkou pro pokročilé: PTTP Professional
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

22. dubna 2018
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pre začiatočníkov: Super Joints
KB5 Gym Nitra, Nitra

13. května 2018
10:00 -15:00
Posilňovanie brucha: Hardstyle Abs
KB5 Gym Nitra, Nitra

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing