Home » kettlebell, Škola síly, videa

Škola síly (25): Varianty kettlebell swingu a drily pro rychlost a uvolnění [video]

Vložil na 29.9.2015 – 0.08 Comments | 2 211 přečtení

Varianty kettlebell swingu a drily pro rychlost a uvolnění

„To, že narazíš na strop, není důvodem pro přechod na úplně jiné cviky, program nebo systém. Začít něco nového je pohodlný útěk. Dává ti iluzi pokroku, protože na začátku je vždy velmi jednoduché se zlepšit, protože je to zábava a protože jsi namožený. Otázkou však je – přiblížila tě tato novinka blíže k cíli, anebo je to jen zábavné odvedení pozornosti?“, píše Pavel Tsatsouline.

Co však s tím? Cvičit to samé, se stejnou váhou, stejný počet sérií a opakování je stejně špatně jako skákat z jednoho cviku, progamu či hračky na druhou. Jedno z řešení jsme si představili např. v minulém díle – tzv. „vlnovitost zátěže“, tj. trénink lehký, středně těžký a těžký. Druhým důležitým principem je tzv. „specializovaná variabilita“ – cvičit to samé, ale jinak. V dnešním díle Školy síly vám proto představíme některé z variant obouručního swingu.

Škola síly na Xman.cz: Varianty kettlebell swingu a drily na rychlost a uvolnění

Třetí hlavní princip už naši pravidelní čtenáři doufejm pochopili – je jím „kontinuita tréninkového procesu“, o které Pavel píše v úvodu. Pokud bych měl všechny KB5 tréninkové programy shrnout jedním slovem, byla by to trpělivost. Trpělivě, pravidelně a dlouhodobě pracovat na zlepšení kvality pohybu, síle a kondici, nesnažit se každý trénink/týden/měsíc lámat rekordy, neskákat z jedné novinky na druhou, vytrvat a splnit si alespoň minimální standardy.

To však není vše – představíme vám i jednu z nejdůležitějších sekvencí drilů na rychlost a uvolnění, tzv. Fast & Loose drily. Síla a výbušá síla je jedna věc, uvolnění a rychlost druhá. Fast & Loose drily jsou povinností nejen mezi sériemi v rámci silového tréninku, a le i v rámci cvičení vašeho sportu: jsou klíčem k rychlosti, kondici i lepší regeneraci.

Třetí extra bonus, který dnešní díl přináší, je i speciální protokol na trénink dechu. Vše naleznete v doprovodném výukovém videu.

Program

– Střídejte v rámci tréninku či týdne různé varianty swingu

– V pauzách mezi sériemi (nejen swingů, ale silového/kondičního tréninku obecně, anebo v pauzách během cvičení vašeho sportu), zařaďte Fast & Loose drily.

– Doražte na seminář Cvičení s kettlebell pro začátečníky: Simple & Sinister, kde se cvik a řadu dalších kvalitně naučíte!

Chceš se lépe hýbat, dostat do kondice, zesílit? Na nic nečekej a začni hned teď!

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
11. srpna 2016
18:00 -18:00
KB5 Camp pro začátečníky
Sázavský ostrov, Sázava

18. srpna 2016
18:00 -18:00
KB5 Camp pro pokročilé
Sázavský ostrov, Sázava

Komentáře

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing