Kettlebell - Pavel Tsatsouline, StrongFirstDámy a pánové,

pokud jste v silovém tréninku nováčci, mohu vám navrhnout, aby jste začali vaší cestu s kettlebell? Je to nejuniverzálnější nástroj, který najdete – tělocvična v ruce. Master SFG instruktor Dan John kdysi řekl: „S kettlebell ve svojí ložnici se můžu připravit na nároďák“.

Věda a zkušenost souhlasí, že kettlebell trénink rozvíjí širokou škálu vlastností: Pomalou a dynamickou sílu, různé typy vytrvalosti, růst svalů, ztrátu tuku, zdraví atd. „Čím více cvičím s kettlebells, tím více uvažuji o tom, že se vykašlu na ostatní formy tréninku“, píše Rob Lawrence. „Cvičební jednotky trénují všechno zároveň. Sílu, rychlost, vytrvalost… Jedna z věcí, která mě překvapila, nejvíce byla flexibilita hamstringů ze cvičení jednoručních snatchů. Na přísloví „něco za něco“ je velký kus pravdy, ale pokud něco ohrožuje platnost této moudrosti, jsou to právě kettlebells.“

Správně používané kettlebells jsou základem zdravého a silného pohybu. Kyčle jsou pohyblivější, páteř stabilní, ramena stabilní a mobilní. Tělo se stává symetričtější a odolnější. Začnete se hýbat jako atlet a kompozice vašeho těla se dramaticky zlepší.

Kettlebells jsou kompaktní, cenově dostupné, de facto nerozbitné, a lze je používat kdekoliv. Narozdíl od jednoruček jich nepotřebujete tolik. Pár kettlebell stačí – stačí i jedna.

Kettlebell by měla být vaším vstupním bodem do silového tréninku. I když jste pod osou činky strávili desítky let, začněte cvičit s kettlebell a budete o hodně silnější a zdravější.

Přeji vám silný rok

Pavel Tsatsouline, Chairman

Poznámka redakce: Originální článek byl uveřejněn v StrongFirst Newsletteru # 2.

 Za školu KB5, instruktory systému StrongFirst v ČR, přejeme Pavlovi a StrongFirst zdar a sílu, a těšíme se na brzkou viděnou!

Justyna a Pavel Mackovi

celkem