Paleo pro sportovce-liftery

Dotaz: „Na paleu již nějakou dobu subjektivně neprospívám. Přijde mi, že čím více se mi jej podařilo dovést k dokonalosti (přechod z Primal na Paleo, méně časté cheat days apod.), tím hůře mi je. Jsem aktivní sportovec a pokud nemám dostatečné množství sacharidů, nejsem schopná náročné anaerobní tréninky zvládat.. Co byste mi doporučili? Nezkoušel jste někdo něco podobného?“

Paleo/primal pro liftery a další aktivní sportovce? Jak na to? 

Justin Lacsek, autor knihy Paleo for Lifters, píše: “Nedostatek voleb jídla odstrašuje řadu cvičenců od Paleo stravy, ale je to velmi jednoduché. Jez maso a brambory. Přidej zeleninku. Naplánuj si všechna jídla okolo proteinu, a přidej hodně tuku. Konec, děkuji za přečtení.” Paleosportovci, ano, brambory. “Brambory jsou základními sacharidy pro liftery, kteří se stravují Paleo.“

Nate Miyaki se shoduje s Justinem: “Stručně a jasně. Optimální stravovací přístup pro kombinaci zdraví a výkonu a zlepšení postavy je následování stravy pravěkého lovce – maso a zelenina, žádný fastfood – a znovuzahrnutí několika málo škrobovitých sacharidů… Toť vše.”

Nate doporučuje brambory, batáty a rýži. Česká výživová poradkyně Anička Jermářová dodává: „Nebrat brambory jako dogma, někomu může vyhovovat právě víc ta rýže, či něco jiného – s bramborami má mnoho lidí trávicí obtíže.“

Paleo pro liftery vs. gaučové povaleče

  • Low-carb je pro gaučové povaleče – takže pokud se hýbeš jen v úterý a v březnu, v pohodě standard Paleo.
  • Pokud zvedáš železo či bušíš MMA, přidej brambory, batáty nebo rýži – a nemine tě zdar a síla.
  • Chceš zhubnout? Jez sacharidů méně.
  • Přibrat? Jez sacharidů více – Robb Wolf doporučuje 20 až 40%. Baj voko – kalorie se totiž neměří, ale konzumují.

Paleo nebo vegan?

Závěrem

Argumenty typu ale „mamuta v sámošce nemají!“ a „tak jezte žížaly!” prosím nechme stranou, jde o koncept. Vegan? Bretharián? Ron McDonald? Máme svobodu, každý ať si jí, co chce, viz grafitti výše. Já si jdu dát 10 kettlebell get-upů, 100 swingů, a steak s brambůrkama a zeleninkou.

 

Chceš se lépe hýbat, dostat do kondice, zesílit? Na nic nečekej a začni hned teď!

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
30. prosince 2017
10:00 -15:00
Jon Engum - Trembling Shock: Silový a kondiční trénink pro bojová umění a sporty
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

6. ledna 2018
10:00 -15:00
Cvičení s jednoručkou pro začátečníky: SDS Dumbbell Minimum
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

20. ledna 2018
10:00 -15:00
Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Brno, Brno

3. února 2018
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Brno, Brno

17. února 2018
10:00 -15:00
Kallos Sthenos: Kettlebell zo zeme nahor
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

18. února 2018
10:00 -15:00
KB5 Qi: Dychové cvičenia pre zdravie, silu, kondíciu a osobný rozvoj
KB5 Gym Nitra, Nitra

24. února 2018
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Brno, Brno

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing