Dotaz: „Na paleu již nějakou dobu subjektivně neprospívám. Přijde mi, že čím více se mi jej podařilo dovést k dokonalosti (přechod z Primal na Paleo, méně časté cheat days apod.), tím hůře mi je. Jsem aktivní sportovec a pokud nemám dostatečné množství sacharidů, nejsem schopná náročné anaerobní tréninky zvládat.. Co byste mi doporučili? Nezkoušel jste někdo něco podobného?“

Paleo/primal pro liftery a další aktivní sportovce? Jak na to? 

Justin Lacsek, autor knihy Paleo for Lifters, píše: “Nedostatek voleb jídla odstrašuje řadu cvičenců od Paleo stravy, ale je to velmi jednoduché. Jez maso a brambory. Přidej zeleninku. Naplánuj si všechna jídla okolo proteinu, a přidej hodně tuku. Konec, děkuji za přečtení.” Paleosportovci, ano, brambory. “Brambory jsou základními sacharidy pro liftery, kteří se stravují Paleo.“

Nate Miyaki se shoduje s Justinem: “Stručně a jasně. Optimální stravovací přístup pro kombinaci zdraví a výkonu a zlepšení postavy je následování stravy pravěkého lovce – maso a zelenina, žádný fastfood – a znovuzahrnutí několika málo škrobovitých sacharidů… Toť vše.”

Nate doporučuje brambory, batáty a rýži. Česká výživová poradkyně Anička Jermářová dodává: „Nebrat brambory jako dogma, někomu může vyhovovat právě víc ta rýže, či něco jiného – s bramborami má mnoho lidí trávicí obtíže.“

Paleo pro liftery vs. gaučové povaleče

  • Low-carb je pro gaučové povaleče – takže pokud se hýbeš jen v úterý a v březnu, v pohodě standard Paleo.
  • Pokud zvedáš železo či bušíš MMA, přidej brambory, batáty nebo rýži – a nemine tě zdar a síla.
  • Chceš zhubnout? Jez sacharidů méně.
  • Přibrat? Jez sacharidů více – Robb Wolf doporučuje 20 až 40%. Baj voko – kalorie se totiž neměří, ale konzumují.

Paleo nebo vegan?

Závěrem

Argumenty typu ale „mamuta v sámošce nemají!“ a „tak jezte žížaly!” prosím nechme stranou, jde o koncept. Vegan? Bretharián? Ron McDonald? Máme svobodu, každý ať si jí, co chce, viz grafitti výše. Já si jdu dát 10 kettlebell get-upů, 100 swingů, a steak s brambůrkama a zeleninkou.

 

 

 

Chceš se hýbat lépe, dostat se do kondice, zesílit?

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si zkušební lekci ZDARMA!

• Krok 1

Rozhodni se, do kterého KB5 Gymu se chceš přijít podívat. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy, tenisky anebo bos.

• Krok 2

Rezervuj si lekci ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat. Domluv se na první lekci ještě dnes! 

Jméno a příjmení

Tvůj email

V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Liberec, Pardubice, Bratislava, Nitra).

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
27. července 2019
10:00 -15:00
Oxygen Advantage®: Dechová cvičení pro zdraví, kondici a top výkony
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

28. července 2019
10:00 -15:00
Oxygen Advantage®: Dechová cvičení pro zdraví, kondici a top výkony
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

1. listopadu 2019
08:00 -08:00
StrongFirst SFG I Kettlebell certifikace
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

KB5 Intro Kit