Posilování pro začátečníky5 nejdůležitějších rad pro všechny z vás, kteří se chtějí pustit do cvičení!

Tento krátký článek je destilací odpovědí na stovky stejných a znovu se opakujících otázek, které dostáváme emailem či na našich lekcích, anebo se s nimi setkáváme na Facebooku a různých diskuzních fórech, věnovaných fitness, posilování a cvičení obecně.

Přestaň tápat  a znovu vynalézat kolo, čti,  a udělej si konečně jasno!

Jdeme na to!

1) Pohyb je ultimátní trumf

Bez ohledu na to, jak na tom jsi, začni pracovat na obnově pohybu – mobilitě, flexibilitě, stabilizaci, pohybu obecně. Nejprve je třeba se hýbat dobře, pak teprve často a se zátěží.

Opravdu si myslíš, že ti fitness stroje, 3 série po 10 na bicák, anebo rotoped, pomohou v tom “hýbat se lépe”?

Ani omylem – přesně naopak. Právě proto začínáme na lekcích v KB5 s obnovou pohybu pomocí sestavy jednoduchých cviků.

2) Hlavním cílem tréninku začátečníků je…

Cvičení! Ne nabrat svaly, ne zvednout maximální váhu na ten či onen cvik, ale cvičení. Nechtěj hrát nářezové heavy metal sólo, když ještě neumíš ani základní akordy.

Dobrá technika je jedním z nejjednodušších způsobů, jak zesílit, špatná technika znamená jisté zranění a nucenou pauzu. Zkušený instruktor ti kromě zdraví ušetří i čas – pod jeho vedením se správnou techniku naučíš stokrát dříve než pokusy/omyly z YouTube a knih,

3) Chceš zhubnout? Nabrat svaly?

“Hubne” se v kuchyni, ne v gymu. Začni jíst jako člověk, ne jako televizní reklama – vynech výrobky z mouky, cukr, alkohol, ztužené pokrmové tuky, přidej více zeleniny, kvalitních tuků, masa a vajíček. Pij předevší vodu.

Kašli na zázračné výživové suplementy. Kalorie nepočítej, ale konzumuj – žádné “diety”! Nedělej to (jen) kvůli hubnutí, ale kvůli zdraví, síle, vitalitě obecně.

Jsi jako lunt, a chceš přibrat?

Totéž, co výše, plus více rýže, batátů, a případně brambor. Jez jednou denně (od rána do večera), najeď na nějaký program pro nabrání svalů (třeba tento s velkou činkou, anebo tento s kettlebell), dostatečně odpočívej.

Posilování pro začátečníky

4) Měj odvahu a trpělivost dělat méně věcí, ale lépe! 

To, co ti napíše trenér ve fitku, je v 99% případů “program” ve stylu “Jak Pejsek s Kočičkou vařili dort” – X cviků na Y partií, Z sérií po BŽ opakování, maglajs.

Vyber si nástroj, najeď na jednoduchý (!) a 1000x ověřený (!) program,který napsal některý z TOP profesionálů, nijak ho nemodifikuj a vydrž u něj minimálně několik týdnů/měsíců.

Doporučené nástroje a cviky:

  • Velká činka – deadlift a benchpress
  • Vlastní váha – dřep na jedné noze, klik na jedné ruce (a jednodušší progrese, které k nim vedou)
  • Kettlebell – swing a get-up 

Zatímco ostatní honí mnoho zajíců, ale nechytí žádného, zesil!

5) Pravidelnost = klíč k úspěchu!

Změř se, zvaž se, vyfoť se ve spodním prádle, zapiš si, jak na tom momentálně jsi (co, kolikrát, s jakou váhou… ). Založ si tréninkový deník a piš si každý trénink.

Jedním z klíčů k úspěchu je pravidelnost – hodina 2x-3x týdně po několik měsíců vítězí nad hardcore tréninkem v úterý a v březnu v 11 případech z 10. Těšíme se na viděnou v některém z našich KB5 Gymů!


Pohyb, zdraví, síla, kondice, VÝSLEDKY!

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si 3 zkušební lekce ZDARMA!

Neotálej, protože naše KB5 lekce se rychle zaplňují.

• Krok 1

Rozhodni se, v kterém KB5 Gymu chceš cvičit. Doporučujeme chodit cvičit 2x týdně. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy nebo tepláky a tenisky, anebo můžeš cvičit bos.

• Krok 2

Využij naší speciální nabídky 3 lekcí ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat.

Domluv se na první lekci ještě dnes! 

Jméno a příjmení

Tvůj email

V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 6, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Pardubice, Tábor, Bratislava, Nitra).

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
26. listopadu 2017
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pre začiatočníkov: Super Joints
KB5 Gym Nitra, Nitra

2. prosince 2017
10:00 -15:00
Základy posilování s velkou činkou: PTTP
KB5 Gym Brno, Brno

2. prosince 2017
10:00 -15:00
Zdravie, pružnosť, sila, kondícia, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

9. prosince 2017
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro pokročilé: ROP
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing