10 tajemství tréninku síly„Cvičit“ sílu, anebo si jít „zacvičit“? Jaký je v tom rozdíl?

Vysoké nebo nízké počty opakování – co je pro rozvoj síly lepší?

Jak přistupovat k lehkým a těžkým váhám?

Jsou výkon a zdraví protiklady? A vůbec, jaká je role silového tréninku v životě?

My víme – víš i ty? KB5 přináší jasné a stručné shrnutí v 10 bodech z pera našeho kamaráda Pata Flynna, šéfinstruktora školy Chronicles of Strength!


1. Síla je cvičení. Abys zesílil, skutečně zesílil, musíš brát cvičení tak vážně jako hráč na klavír, a cvičit každý den. Opakování je klíčem k úspěchu.

2. Silový trénink není o tom „si zacvičit“. „Zacvičit si“ znamená zpotit se a zadýchat. Silový trénink je o soustředění, preciznosti a konzistenci.

3. Nízké počty opakování jsou lepší než vysoké počty opakování. Pokud zvedáš závaží patnáctkrát, není to silový trénink, ale Zumba.

4. Pokud chceš zesílit, musíš občas zvedat něco těžkého…

5. …Ale ne pořád.

10 tajemství tréninku síly

6. Síla je důležitá pro zdraví-  příčinou mnoha bolestí a dysfunkcí je celková tělesná slabost. „Síla zlepší všechno“(Mark Reifkind).

7. Silný člověk vždy respektuje váhu. Ať už je lehká nebo těžká, anebo něco mezi, cvičí s ní stejně – rozvážně.

8. Silný člověk zná důležitost správné techniky a přistupuje k ní velmi vážně. Ví, že správná forma je klíčová jak pro dobrý výkon, tak zdraví. Ví, že to nejsou protiklady.

9. Síla je luxus, jako peníze. Bez ní je život velmi těžký, ALE…

10. Podobně jako peníze, síla je jen prostředek, ne cíl. Síla stejně jako peníze může mít násobící efekt. Co tím je myšleno? Síla může z pitomce udělat ještě většího pitomce, anebo pokorného člověka ještě více pokornějším. Skutečně silný člověk ale umí používat sílu pro dobrou věc a pomoc okolí, a nese svoji sílu s pokorou. Ví, že, „síla má vyšší účel“, a podle toho i jedná.

 

O autorovi: Pat Flynn je zakladatel Chronicles of Strength, webovým stránek věnovaným silovému/kondičnímu tréninku a fitness minimalismu. Pat je též spoluautorem knih Paleo Workouts for Dummies a Intermittent Fasting for Dummies, které vyjdou příští rok v nakladatelství Wiley publications. Děkujeme Patovi za laskavé svolení publikovat jeho článek na našich www.

 

Pokud se vám článek líbí a chcete podpořit naší publikační činnost, přidejte prosím komentář, klikněte prosím na „Tweet“ nebo „to se mi líbí“!

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
30. prosince 2017
10:00 -15:00
Jon Engum - Trembling Shock: Silový a kondiční trénink pro bojová umění a sporty
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

6. ledna 2018
10:00 -15:00
Cvičení s jednoručkou pro začátečníky: SDS Dumbbell Minimum
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

20. ledna 2018
10:00 -15:00
Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Brno, Brno

3. února 2018
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Brno, Brno

17. února 2018
10:00 -15:00
Kallos Sthenos: Kettlebell zo zeme nahor
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

18. února 2018
10:00 -15:00
KB5 Qi: Dychové cvičenia pre zdravie, silu, kondíciu a osobný rozvoj
KB5 Gym Nitra, Nitra

24. února 2018
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Brno, Brno

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing