„Cvičit“ sílu, anebo si jít „zacvičit“? Jaký je v tom rozdíl?

Vysoké nebo nízké počty opakování – co je pro rozvoj síly lepší?

Jak přistupovat k lehkým a těžkým váhám?

Jsou výkon a zdraví protiklady? A vůbec, jaká je role silového tréninku v životě?

My víme – víš i ty? KB5 přináší jasné a stručné shrnutí v 10 bodech z pera našeho kamaráda Pata Flynna, šéfinstruktora školy Chronicles of Strength!


1. Síla je cvičení. Abys zesílil, skutečně zesílil, musíš brát cvičení tak vážně jako hráč na klavír, a cvičit každý den. Opakování je klíčem k úspěchu.

2. Silový trénink není o tom „si zacvičit“. „Zacvičit si“ znamená zpotit se a zadýchat. Silový trénink je o soustředění, preciznosti a konzistenci.

3. Nízké počty opakování jsou lepší než vysoké počty opakování. Pokud zvedáš závaží patnáctkrát, není to silový trénink, ale Zumba.

4. Pokud chceš zesílit, musíš občas zvedat něco těžkého…

5. …Ale ne pořád.

6. Síla je důležitá pro zdraví-  příčinou mnoha bolestí a dysfunkcí je celková tělesná slabost. „Síla zlepší všechno“(Mark Reifkind).

7. Silný člověk vždy respektuje váhu. Ať už je lehká nebo těžká, anebo něco mezi, cvičí s ní stejně – rozvážně.

8. Silný člověk zná důležitost správné techniky a přistupuje k ní velmi vážně. Ví, že správná forma je klíčová jak pro dobrý výkon, tak zdraví. Ví, že to nejsou protiklady.

9. Síla je luxus, jako peníze. Bez ní je život velmi těžký, ALE…

10. Podobně jako peníze, síla je jen prostředek, ne cíl. Síla stejně jako peníze může mít násobící efekt. Co tím je myšleno? Síla může z pitomce udělat ještě většího pitomce, anebo pokorného člověka ještě více pokornějším. Skutečně silný člověk ale umí používat sílu pro dobrou věc a pomoc okolí, a nese svoji sílu s pokorou. Ví, že, „síla má vyšší účel“, a podle toho i jedná.

 

O autorovi: Pat Flynn je zakladatel Chronicles of Strength, webovým stránek věnovaným silovému/kondičnímu tréninku a fitness minimalismu. Pat je též spoluautorem knih Paleo Workouts for Dummies a Intermittent Fasting for Dummies, které vyjdou příští rok v nakladatelství Wiley publications. Děkujeme Patovi za laskavé svolení publikovat jeho článek na našich www.


Chceš se hýbat lépe, dostat se do kondice, zesílit?

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si zkušební lekci ZDARMA!

• Krok 1

Rozhodni se, do kterého KB5 Gymu se chceš přijít podívat. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy, tenisky anebo bos.

• Krok 2

Rezervuj si lekci ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat. Domluv se na první lekci ještě dnes! 

Jméno a příjmení

Tvůj email

V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 6, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Liberec, Pardubice, Bratislava, Nitra).

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
20. října 2018
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Brno, Brno

27. října 2018
10:00 -15:00
Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

3. listopadu 2018
10:00 -15:00
Cvičenie s kettlebell pre začiatočníkov: S&S
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

10. listopadu 2018
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro pokročilé: ROP
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

10. listopadu 2018
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Brno, Brno

11. listopadu 2018
10:00 -15:00
Zdravie, pružnosť, sila, kondícia, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Nitra, Nitra

24. listopadu 2018
10:00 -15:00
Základy posilování s vlastní vahou: Naked Warrior
KB5 Gym Brno, Brno

8. prosince 2018
10:00 -15:00
Cvičenie s kettlebell pre začiatočníkov: S&S
KB5 Gym Nitra, Nitra

8. prosince 2018
10:00 -15:00
Posilování břicha: HardStyle Abs
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

15. prosince 2018
10:00 -15:00
Základy posilovania s vlastnou váhou: Naked Warrior
KB5 Gym Bratislava, Bratislava