V roce 1997 jsem začal cvičit čínská bojová umění v čínské čtvrti kalifornského San Franciska. Můj učitel, tehdy téměř sedmdesátiletý Wong Yew Ching Sifu, jednou vysvětloval rozdíl mezi použitím šavle a rovného meče. Zastavil se uprostřed sestavy, usmál a řekl: „A zde je dřep na jedné noze. Ale dnes už jej tam nikdo necvičí, pro řadu lidí je to těžké.“ A udělal dřep na jedné noze. Wow.

O několik let později jsem se cvičení s mečem naučil v Hongkongu od Lam Chun Sing Sifu. Samozřejmě mi to nedalo a po návratu domů jsem začal dřepy na jedné noze zkoušet – s oporou to jakžtakž šlo, ale bez držení? Ani omylem. Třeba cvičit více, říkal jsem sobě i svým žákům.

Více… anebo lépe, chytřeji?

Shodou okolností jsem při hledání ideálního silového tréninku pro bojová umění narazil na knihu s názvem The Naked Warrior (Nahý bojovník), kterou napsal Pavel Tsatsouline, bývalý trenér ruských Spetznas a později i řady amerických speciálních jednotek.

Nahý bojovník nesliboval miliony cviků a miliardy opakování, ale skutečnou sílu, získanou s pomocí dvou (!) cviků s vlastní vahou, a to včetně podrobného návodu, jak na to. Netrpělivě jsem nalistoval poslední třetinu knihy a podíval se na progrese jednotlivých cviků, zkusil je a – selhal. Nebyl jsem schopen udělat ani jeden klik na jedné ruce, ani jeden dřep na jedné noze.

Vrátil jsem se tedy pokorně na začátek a trpělivě četl a zkoušel a zkoušel a zkoušel. Jak že to Pavel píše? Aha, staticky dupni nohou do země… přitáhni stehenní svaly… zpevni se před cvikem… zatni svaly… nadechni se do břicha… zadrž dech… aktivně se přitáhni dolů…

Dřep na jedné noze jsem dal ani ne za tři dny, klik na jedné ruce za týden. Paradoxní bylo, že jsem vlastně všechny principy znal z praxe bojových umění – jen mě nikdy nenapadlo je aplikovat na silový trénink.

Posilování s vlastní vahou: Nahý bojovník

KB5 seminář Posilování s vlastní vahou: Nahý válečník

Přetočte filmový pás o pár let dopředu. Nejenže jsem měl možnost pod Pavlovým osobním vedením cvičit, a to jak metodiku cvičení s kettlebell, tak posilování s vlastní vahou, ale měl jsem i tu čest po jeho boku se svojí paní Justynou učit – ve Švédsku v roce 2013, a to právě dřep na jedné noze, na instruktorském kurzu posilování s vlastní vahou StrongFirst SFB Bodyweight.

Dřepy na jedné noze dnes zvládají děti na našich dětských trénincích, a řada slečen, které cvičí u mé paní (Funkční trénink Praha), zahanbí striktním klikem na jedné ruce nejednoho svalnatého gentlemana. Kliky na jedné ruce a dřepy na jedné noze učíme na našich seminářích Naked Warrior a spolu s dalšími cviky (taktickými shyb, HardStyle přednosy) i na oficiálních StrongFirst SFB kurzech.

Nejen to – principy, které vás Nahý válečník naučí, totiž budete schopni využít v jakékoliv jiné formě silového tréninku, ať už s vlastní vahou, kettlebell anebo velkou činkou.

Nahý bojovník je jednou z nejzásadnějších knih o silovém tréninku obecně, nejen o posilování s vlastní vahou, a já jsem velmi rád, že je nyní konečně k dispozici i v češtině.

Nahý válečníku, přeji ti zdar a sílu!

Pavel Macek, Master StrongFirst  Instructor, šéfinstruktor školy KB5  

žák Pavla Tsatsoulina

 


 

Chceš se hýbat lépe, dostat se do kondice, zesílit?

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si zkušební lekci ZDARMA!

• Krok 1

Rozhodni se, do kterého KB5 Gymu se chceš přijít podívat. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy, tenisky anebo bos.

• Krok 2

Rezervuj si lekci ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat. Domluv se na první lekci ještě dnes! 

Jméno a příjmení

Tvůj email

V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Liberec, Pardubice, Bratislava, Nitra).

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
11. ledna 2020
10:00 -15:00
Oxygen Advantage®: Dechová cvičení pro zdraví, kondici a top výkony
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

12. ledna 2020
10:00 -18:00
Principia: Tajemství silového tréninku
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

18. ledna 2020
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Brno, Brno

18. ledna 2020
10:00 -15:00
Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: KB5 Reset
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

8. února 2020
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

8. února 2020
10:00 -15:00
Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: KB5 Reset
KB5 Gym Brno, Brno

22. února 2020
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

29. února 2020
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Brno, Brno

7. března 2020
10:00 -15:00
Základy posilování s vlastní vahou: Naked Warrior
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

14. března 2020
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro pokročilé: ROP
KB5 Gym Brno, Brno

21. března 2020
10:00 -15:00
Základy posilování s velkou činkou: PTTP
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

28. března 2020
10:00 -15:00
Základy posilování s vlastní vahou: Naked Warrior
KB5 Gym Brno, Brno

11. dubna 2020
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro pokročilé: ROP
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

25. dubna 2020
00:00 -00:00
Instruktorská certifikace StrongFirst SFB Bodyweight
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

  

KB5 Intro Kit