“Lidé se mě ptají, proč nedávám motivační tipy. Odpověď je: žádné nemám. Všichni jsme tu dospělí: buď to v sobě máte, nebo ne,” říká můj učitel Pavel Tsatsouline.

Provázek nejde tlačit

“Psychologický”, natož pedagogický aspekt jsou samozřejmě ve výuce klíčové, každopádně – nechť cvičení prosím nesupluje psychoanalýzu, nezastupuje nedostatek rodičovské/partnerské pozornosti, důvěrné rozhovory s kamarádkou/kamarádem, randění a podobně. Cvičení není babysitting, ale vědomé a dospělé převzetí zodpovědnosti za svůj vlastní život.  

Nic špatného na výše uvedených komunitních aspektech, vztahy v gymu jsou ve finále celkem “intimní”, ale můj zubař se mnou také primárně neřeší, jestli mám dřepovat high bar nebo low bar – alespoň ne v zubařském křesle. Po šichtě na pivo? Jasan, proč ne. Pokud však nedřepnu ani bez váhy či s lehkou bell, je debata o low/high bar dřepu irelevantní tak či onak.

Ad výkony

Pokud člověk nesoutěží v powerliftingu, vzpírání nebo třeba girevoj sportu, o max výkony nejde, a pokud soutěží, nejde o ně ani v gymu, ale na soutěži.

Dtto platí i pro případ, že člověk profesionálně soutěží v tom či onom sportu – jde o přenos do onoho sportu (cca. 20% našich žáků).

A dtto platí pro pro cvičení pro zdraví, pohyb, obecnou sílu a kondici (cca. 80% našich žáků) – opět jde o přenos, v první řadě a především do běžného života, proto “funkční” trénink. Všechny tři úrovně však vyžadují jasný systém, metodu a (minimální!) standardy.

(Skutečný) bod A a bod B

Takže postup je jednoduchý:

Žák: “Tohle jsou moje cíle, sportovní minulost (či její absence), aktuální stav, důvody, motivace.”
Učitel: “Fajn, mrkneme na to, jak na tom jsi (bod A), a navrhneme cestu od bodu A do bodu B.”

Průsečík? Fajn! Ne? Taky fajn. Žáka pošleme pryč, když trvá na tom, že chce malovat strop, a ještě nemá položené základy, anebo když se chce naučit číst, ale vlastně si chce hrát s vláčky. Na pifčo můžeme každopádně zajít tak jako tak.

[Sakra, tak si říkám… není tenhle článek příliš motivační?]

Pavel Macek

 


 

Chceš se hýbat lépe, dostat se do kondice, zesílit?

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si zkušební lekci ZDARMA!

• Krok 1: Rozhodni se, do kterého KB5 Gymu se chceš přijít podívat. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy, tenisky anebo bos.

• Krok 2: Rezervuj si lekci ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat. Domluv se na první lekci ještě dnes! 

    Jméno a příjmení

    Tvůj email

    V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Brno, Hradec Králové, Zlín, Bratislava, Nitra).

    Chystané webináře, semináře, certifikace a další akce!