Kettlebell TGU - co na to odborníci?Kettlebell TGU (Turkish Get Up/Get Up) je jedním jeden z top cviků silového tréninku, základní stavební kámen curricula školy KB5 a Hardstyle cvičení s kettlebell vůbec.

Kettlebell TGU rozvíjí sílu a stabilitu „jádra“, mobilitu kyčlí a hrudní páteře, levo-pravou symetrii, koordinovanou sílu celého těla od chodidel až do konečků prstů.

TGU je komplexním screeningem pohybu jako takového a přípravou na veškeré další kettlebell drily.

Co říkají na kettlebell TGU odborníci?

„Kdybyste se mě zeptali před rokem, řekl bych vám, že Turkish Get-up je jen reklamní trik. Teď si myslím, že je to pravděpodobně nejlepší komlexní cvik na sílu celého těla jádra, který můžete dělat…

 Advances in Functional TrainingPamatuji si, jak jsem četl první materiály o kettlebell, a rozhodně mě to neohromilo. Měl jsem milión důvodů, proč se mi to nelíbilo. Ale pak jsem začal sledovat moje sportovce, jak vstávají ze země. Téměř každý z nich dělat Turkish Get-up, aniž by to vlastně věděl. Myslím si, že je to dovednost, kterou se stárnutím ztrácíme. Viděli jste někdy starého člověka, jak se pokouší vstát ze země? Je to pro ně velmi těžké. Myslím si, že je to cvik, které potřebuje dělat každý.

Moje jediné hlavní pravidlo je , že na každý tlačící cvik byste měli mít jeden tahací. Zkrátí to vaše tréninky a ušetří ramena. To samé pro spodní část těla. Dejte pozor, abyste na každý kvadricepsně dominantní cvik dělali kyčelně dominantní cvik. Přihoďte nějaké Turkish Get Up ma máte solidní silový program.“ [Mimochodem vynikající popis designu systému naší školy KB5, pozn. KB5.]

Mike Boyle

profesionální coach NFL, jeden z hlavních propagátorů moderního funkčního tréninku, autor zásadních knih Functional Training for Sports a Advances in Functional Training

„Pokud nechcete cvičit každou část těla zvlášť a potřebujete jediný cvik, který vybuduje sílu celého těla, udrží tělo v dobré kondici a bude trénovat všechny svalové skupiny, aby pracovaly společně, číslem jedna cvikem je Turkish Get-Up (TGU).“

Michael J. Stuart

přední australský fitness coach

Justyna K. Macková předvádi kettlebell TGU

Justyna K. Macková, KB5, Funkční trénink Praha

 

„Moje práce je cvičení, prevence zranění a zlepšení výkonu. TGU začínám. TGU končím. TGU kontroluji zlepšení.“

Jon Torine

Top coach silového a kondičního tréninku pro NFL teamy amerického fotbalu

 Athletic Body in Balance Gray Cook„Turkish Get Up je vynikajícím příkladem tréninku primitivních pohybových vzorců – od přetočení se do kleku, do stoje a natažení. Kdybych si měl vybrat jen jediný cvik, byl by to Turkish Get Up. Je to jediný cvik který ctí celý Functional Movement Screen. Get Up zlepšuje stabilitu ramen, mobilitu a odolnost. Zlepšuje sílu v mnoha disciplínách tím, že učí důležitý koncept „propojení“, a eliminuje silové „úniky“. To, co vám dává mechanickou výhodu, abyste byli silnější jsou stabilizátory – a proto jste díky Turkish Get Up silnější.“

Gray Cook

přední světový expert na funkční pohyb, spoluzakladatel Functional Movement Screen, autor knih Athletic Body in Balance a Movement

„Naučit se spojit hrudní koš a pánev je pro mnoho sportovců co se týče prevence zranění a dosažení dobrých výkonů klíčové… Úžasným cvikem, který má přenos do samotných výkonů, je Turkish Get-up, kde kotrolujete pozici páteře a ovládáte závaží nad hlavou; zatímco hýbete končetinami, tělo se učí více pohybových strategií než jen udržet zpevněné torzo.“

„Mudr. Páteř“ Stuart McGill

profesor biomechaniky na univerzitě Waterloo v Kanadě, odborník na bolesti zad, autor knih Ultimate Back Fitness and Performance a Low Back Disorders

„TGU byl jediný cvik v tomto experimentu, který měl více než 100% aktivace všech čtyř svalů jádra, které byly testovány. Cvičenci s kettlebells, dobrá práce!

(Závěru studie, zkoumající pomocí 50 EMG měření aktivaci svalů „jádra“)

Brett Contreras

fitness coach a výzkumník, autor stovek odborných studií ze světa silového a kondičního tréninku

„Get Up je mistrovský pohyb; naučte se tento pohyb pod vedením mistrů. Přestaňte sledovat ta příšerná Youtube videa, která vám příště také doporučí, že nejlepší metoda na chytání aligátprů je holýma rukama. Ruce budete potřebovat na snatche.“

Dan John - Intervention„V házení jsme vždy řešili, jak zapracovat na rotační práci. Nuže, jednoduché „ruku nahoru, z lehu do sedu“ se zátěží se zdá být ideálním cvikem pro sportovcův střed – a ne, neřeknu „core“. To je způsob, jak se hýbete v atletice: Pod zátěží, soustředěně, jako jeden celek. Přenos? Jak by tam nemohl být? Get Up  se stal „tím oním“ cvikem pro posouzení fitness. Je to pohyb pro celé tělo, který nemá konkurenci, zajišťuje kompletní trénink v jednom, dlouhém pohybu. Může vás připravit na utkání v zápase nebo znovu naučit staršího člověka znovu se hýbat. Řeknu to jasně ještě jednou: Cvičte TGU!

Dan John

Master SFG, autor Never Let Go: A Philosophy of Lifting, Living and Learning, Mass Made Simple a Intervention: Course Corrections for the Athlete and Trainer

„Dan rád říká, že tělo sportovce je „jeden celek“. Kettlebell getup je to, co dává ony malé části do onoho jednoho velkého celku.“

Pavel Tsatsouline

šéfinstruktor StrongFirst, autor Enter the Kettlebell!, Hard Style Abs, Beyond Bodybuilding, Super Joints, The Naked Warrior a dalších knih
 

Pokud se vám článek líbí a chcete podpořit naší publikační činnost, přidejte prosím komentář, klikněte prosím na „Tweet“ nebo „to se mi líbí“!

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
21. července 2018
10:00 -15:00
Posilování břicha: HardStyle Abs
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

25. srpna 2018
10:00 -15:00
Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

8. září 2018
10:00 -18:00
StrongFirst SFL Barbell Course: Posilování s velkou činkou
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

15. září 2018
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

29. září 2018
00:00 -23:59
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

celkem