Reálná sebeobrana

Cviky, tréninkové programy, tipy a triky, otázky a odpovědi
Peter
Posts: 1
Joined: Fri 30. Mar 2018 20:50:02

Reálná sebeobrana

Post by Peter » Fri 30. Mar 2018 21:09:52

Zdar sile, trénujem nejaký čas reálnu sebaobranu (urban combatives, spear system atď. ..) No tréningy mám 2 krát do týždňa tak mám dostatok času aj na kondicny a silový tréning. Len mam pár otázok, na treningoch sa snažíme úplne vyčerpať, pracovať pod stresom napríklad aj časovým A ďalej pracovať aby sme simulovali reálny boj. Chcel by som si nechať poradiť program svlastnou váhou , ktorý by čo najfunkčnejšie rozvíjal schopnosti prave pre sebaobranu( nemám moc financii na gym A tie ghetto workouty mi moc nesedia) Ďakujem za každú radu, pomoc.

adalbert
Posts: 10
Joined: Sun 10. Dec 2017 21:25:30

Re: Reálná sebeobrana

Post by adalbert » Sun 31. Mar 2019 22:11:07

Vyuzijem toto vlakno, na ktore sa pozabudlo: Vhodne cviky popri treningu sebaobrany.

Chodim na treningy sebaobrany (krav maga) a chcel by som trening co najlepsie zladit s posilnovanim. Uz dlhsi cas/par rokov cvicim trening vazna, kazdy cvik odcvicim 1x do tyzdna. Som stihlej postavy, svaly a silu nenaberam lahko.

Uvazujem, ci by bolo vhodnejsie kombinovat treningy sebaobrany s cvikmi swing a tgu namiesto cvikov s vlastnou vahou. Na jednej strane by som rad vytrval v treningu vazna (dosiahnut tie mety, alebo aspon solidne stupne, nebehat od programu k programu). Na druhej strane sa mi pozdavaju swing a tgu (bol som aj na seminari SaS).

Jedna sa mi o prenos cvicenia do sebaobrany, ziadne sutazne discipliny, ale vseobecna telesna priprava. Ktore cviky a aky program je podla vasho nazoru najvhodnejsi na skombinovanie s treningami sebaobrany?
- aj s ohladom na regeneraciu (cvicit najlepsie 2x do tyzdna), treningy su pondelok a stredu
- cvicenie zhybov by som chcel zachovat kazdopadne, na treningoch sa zvyknu cvicit kliky
- zvazujem aj dostavit sa k vam na FMS.

Vdaka za odpovede.

User avatar
PM
Posts: 877
Joined: Mon 25. May 2015 13:29:01
Contact:

Re: Reálná sebeobrana

Post by PM » Mon 01. Apr 2019 8:17:08

Peter,

http://www.kb5.cz/zaklady-posilovani-s- ... d-warrior/ + kettlebell swing nebo snatch.
Pavel Macek

Master StrongFirst Instructor | šéfinstruktor KB5

User avatar
PM
Posts: 877
Joined: Mon 25. May 2015 13:29:01
Contact:

Re: Reálná sebeobrana

Post by PM » Mon 01. Apr 2019 8:18:56

adalbert,

viz výše, anebo http://www.kb5.cz/kettlebells-kb5-minimum/
Pavel Macek

Master StrongFirst Instructor | šéfinstruktor KB5

adalbert
Posts: 10
Joined: Sun 10. Dec 2017 21:25:30

Re: Reálná sebeobrana

Post by adalbert » Sun 19. May 2019 19:47:14

Da sa povedat, ze pre vseobecnu fyzicku pripravu a prenos do sebaobrany je lepsie jedno alebo druhe, NW alebo SAS? Z toho, co som vsetko aj na tomto fore a clankoch precital, sa priklanam k SAS, ale rad by som si to potvrdil.

User avatar
PM
Posts: 877
Joined: Mon 25. May 2015 13:29:01
Contact:

Re: Reálná sebeobrana

Post by PM » Wed 22. May 2019 11:13:37

NW + swing, nebo snatch, nebo deadlift

Anebo S&S.

Možno to i to.
Pavel Macek

Master StrongFirst Instructor | šéfinstruktor KB5

adalbert
Posts: 10
Joined: Sun 10. Dec 2017 21:25:30

Re: Reálná sebeobrana

Post by adalbert » Sat 25. May 2019 18:43:41

Kolkokrat do tyzdna je potrebne trenovat SAS? Minimum. Kvoli regeneracii po treningoch sebaobrany.

User avatar
PM
Posts: 877
Joined: Mon 25. May 2015 13:29:01
Contact:

Re: Reálná sebeobrana

Post by PM » Sun 26. May 2019 9:17:10

Do splnění "Simple" standardů ideálně denně, jako minimum bych viděl 3x/týdně. Závisí však na tréninzích sebeobrany - na nich se soustředit na výbušnost, dovednost, atd., ne záhul. Se špatně naprogramovanými tréninky sebeobrany S&S moc šlapat nebude, s dobře naplánovaným parádně.
Pavel Macek

Master StrongFirst Instructor | šéfinstruktor KB5

adalbert
Posts: 10
Joined: Sun 10. Dec 2017 21:25:30

Re: Reálná sebeobrana

Post by adalbert » Tue 28. May 2019 19:30:14

Treningy su 2x tyzdenne pondelok a stredu, trvaju jednu hodinu. Chodime tam bezni ludia, nie daki bojovnici/atleti. Vypada to asi takto:
- rozcvicka asi 15 min., nie prilis narocna (max. sem-tam nejaka ta vydrz v kliku alebo lezanie na chrbte a nohy tesne nad zemou tak 1 min a menej)
- techniky, sparringy
- udery ci kopy naplno v trvani 30s, alebo 1 min, 2-3 kola
- kratky staticky stretching na koniec
Nie je to teda zahul v kuse, ale su tam aj useky "na plny plyn", clovek sa zapoti a v ten den cvicit by uz dobre neslo.

User avatar
PM
Posts: 877
Joined: Mon 25. May 2015 13:29:01
Contact:

Re: Reálná sebeobrana

Post by PM » Wed 29. May 2019 15:58:31

- "rozcvička" - ztráta času, doporučuji 5-10 minut "odžidlení", rozhýbání a stalilizování ve formě OS Reset
- techniky, sparring - cajk
- 30-60 sekund naplno = 50% a méně výbušné síly a rychlosti na konci kola. Takhle se nemá cvičit, jen testovat.
- strečink nechat nadoma - krátký a ve spěchu je k ničemu.
Pavel Macek

Master StrongFirst Instructor | šéfinstruktor KB5

Post Reply