Standardy

Pokud už jsi dlouho necvičil(a), a předtím také ne, ničeho se neboj, poradíme Ti!
Uživatelský avatar
Honzik
Příspěvky: 238
Registrován: čtv 28. kvě 2015 14:24:19

Standardy

Příspěvekod Honzik » čtv 16. črc 2015 7:48:21

Zdar a sílu všem,
chtěl bych otevřít téma standardů síly a pohyblivosti, jaké máte vy, jakých se snažíte dosáhnout a co by mělo být "standardem" pro většinu populace. Abych to upřesnil - chci si zjistit pro svoji motivaci k jakému cíli se mám přiblížit a nebo už jsem se přiblížil a to tak, že měřitelně. Rozuměno při stoprocentní technice.

Zkusím nahodit

Vlastní váha
Hluboký dřep u zdi v počtu opakování tolik, kolik je vám let

Kettlebell
Simple and Sinister(100x jednoruční swing 5:00 + 10xTGU 10:00) - dosáhnout standardu 32kg. Jinak pro průměrňáka(muž) dostat se na 24kg v každém možném cviku s koulí?

A jaké další testy si naplánovat? Chápu, že to může být dost indivindi.
S&S 32kg
Deadlift 2xBW
Snatch 24kg 100/5min

cohen
Příspěvky: 600
Registrován: stř 27. kvě 2015 9:21:30

Re: Standardy

Příspěvekod cohen » čtv 16. črc 2015 10:24:07

To si dost podsekol. :D

Sila:
Vlastna vaha - klik na jednej ruke (nemam), drep na jednej nohe (mam), 5 striktnych zhybov (mam)
Kettlebell - TGU s polovicou vlastnej vahy (nemam, ale na vianoce padne, ked pride 40kg bell), press s polovicou vlastnej vahy (nemam), snatch test s 24kg 5minut 100x (mam)

Toto su plus minus silove standardy, ktore ja vnimam ako vstup do sveta naozajstnych lifterov. Som v polovici, hehe :D

Pohyblivost v zmysle beh, plavanie si kazdy musi nastavit individualne, ale byt schopny kedykolvek odbehnut 10km pod hodinu je taky povedzme ze standard.

Pohyblivost v zmysle rozsahy, pruznost a podobne je tiez velmi indivindualna vec, kedysi som nemal problem urobit rozstep a pod., dnes ani omylom teda :D ale ani mi to nechyba, takze riesim len klasicky strecing po treningu.

Pohyblivost v zmysle mobilita clenkov, kolien, bedrovych klbov, hrudnej chrbtice, krku - tvrdo makam na drepe a moste, pomalicky rozhybavam clenky, ktorych rozsah ma brzdi v drepe. Tu je to este individualnejsie, kazdy ma nieco svoje co ho trapi.
Kym mam slaninu a plzen, nepotrebujem antidepresiva. :D

pklecka
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 28. kvě 2015 8:50:43

Re: Standardy

Příspěvekod pklecka » pon 20. črc 2015 16:51:03

Podsekol to pro koho, pro liftera?

Síla je na úrovni opět individuální (a kontextu) - tak jak jsi psal o pohyblivosti. Abych mohl dělat co chci, skutečně nepotřebuju udělat klik na jedné ruce, nebo TGU s polovičkou svojí váhy.

IMHO má smysl řešit standardy až v okamžiku, kdy jsi součástí nějaké komunity, která má nějaké standardy definované pro "postup v hierarchii" a logicky tě tréninkem k těmto metám směřuje. Pokud nejsi součástí takové komunity, tak jsou tvoje standardy na úrovni tvých vlastních rozhodnutí a udělej si je takové, jaké chceš...

cohen
Příspěvky: 600
Registrován: stř 27. kvě 2015 9:21:30

Re: Standardy

Příspěvekod cohen » úte 21. črc 2015 8:31:41

Neviem ci si si vsimol, ale pisu sem najma ludia ktori cvicia s kettlebells, ergo liftuju, takze asi maju ambiciu zlepsovat sa v zdvihani tazkych veci. Cize sme na lifterskom fore. A ked sa ma na lifterskom fore opyta clovek, ake si nastavit standardy, tak mu nebudem pisat o standardoch v sachistickom kruzku (nic proti sachu). ;)

Napriklad drepy podsekol uplne, urobit zopar desiatok drepov nie je ziadny silovy vykon, ked tak (velice biedne) vytrvalostny. Drep na jednej nohe je naozaj zakladna meta, od ktorej sa da odrazit dalej. Simple&sinister s 32kg za 15 minut je sice fajn, ale snatch test s 24kg preveri lepsie, treba vyskusat. ;)

Uznavam, niektore tie standardy su dost narocne a nie kazdy sa k nim dopracuje. A to uz je individualne, mne nejde klik na jednej ruke a press, inemu zas snatch test...
Kym mam slaninu a plzen, nepotrebujem antidepresiva. :D

Uživatelský avatar
PM
Příspěvky: 717
Registrován: pon 25. kvě 2015 13:29:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Standardy

Příspěvekod PM » úte 21. črc 2015 14:45:11

a) vybrat si nástroj
b) vybrat si program
c) splnit si "entry level strength" standardy
d) obměnit

Příklad:

- kettlebell: Simple & Sinister, "simple" cíle
- vlastní váha: Naked Warrior, 5+ dřepů na jedné noze (jak bez zátěže, tak se zátěží), 5+ kliků na jedné ruce
- velká činka: PTTP!, 2x vlastní váha na deadlift, 1,25x vlastní váha benchpress
Pavel Macek

StrongFirst Senior SFG | šéfinstruktor KB5

Gusep
Příspěvky: 143
Registrován: pon 25. kvě 2015 15:55:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Standardy

Příspěvekod Gusep » čtv 23. črc 2015 13:03:34

Slovo štandard vnímam podľa definície ako niečo čo by malo byť samozrejmé ak sa danej veci venujem. Nezamieňal by som ciele so štandardami. Tu napríklad taký snatch-test rozhodne pre mňa nezapadá do štandardov. Je množstvo ľudí, ktorí by snatchovať nemali a ani im to nebude v ich rozvoji chýbať. Ak sa bavíme o kettlebell tak rozhodne S&S s 32. Čokoľvek ďalšie je už naviac a nepovažujem to za očakávaný štandard.
Podobne uvažujem o cvičení s vlastnou váhou, štandard podľa NW je podľa mňa veľmi rozumný a dosiahnuteľný každým, kto sa o silový tréning zaujíma a venuje sa mu. Pre mňa ale splní štandard každý kto dá 1 opakovanie z oboch cvikov symetricky.

Inak pre väčšinovú popluáciu by mal byť štandardom bezbolestný pohyb v plnom rozsahu. Spomínané drepy pri stene sú napríklad dobrým indikátorom toho ako na tom človek, čo sa týka pohybu/mobility je. Ďalej by som sem zaradil schopnosť kráčať na dlhšie vzdialenosti, schopnosť vstať zo zeme a dalo by sa baviť ešte o rovnováhe atd.
Gusep | KB5 Slovensko

cohen
Příspěvky: 600
Registrován: stř 27. kvě 2015 9:21:30

Re: Standardy

Příspěvekod cohen » pát 24. črc 2015 21:46:29

Gusep: Tak ta hned chytim na prvej vete - podla mna by malo byt samozrejme, ze cvicenec s kb po istom case urobi snatch test. :D
Kym mam slaninu a plzen, nepotrebujem antidepresiva. :D

Gusep
Příspěvky: 143
Registrován: pon 25. kvě 2015 15:55:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Standardy

Příspěvekod Gusep » úte 28. črc 2015 15:32:14

:) tak sa v tom asi nezhodneme. Myslim si, ze snatch - nech je akokolvek skvely a zabavny - nie je az tak dolezity cvik, aby bol sucastou nejakych pomyselnych standardov.
Gusep | KB5 Slovensko

Uživatelský avatar
PM
Příspěvky: 717
Registrován: pon 25. kvě 2015 13:29:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Standardy

Příspěvekod PM » úte 28. črc 2015 20:10:52

Snatch je super, ale - není pro všechny. Swing je pro 99,9% lidí.
Pavel Macek

StrongFirst Senior SFG | šéfinstruktor KB5

cohen
Příspěvky: 600
Registrován: stř 27. kvě 2015 9:21:30

Re: Standardy

Příspěvekod cohen » stř 29. črc 2015 10:56:09

OK, beriem. Ale ak snatch nie je pre vsetkych, je drep na jednej nohe pre vsetkych? Klik na jednej ruke? Ved ani len ten beh nie je pre vsetkych. Uznavam, ze swing je v svojej univerzalite najlepsi, ale tak nejak som si vsimol, ze sa v nom nesutazi - sutazi sa v snatchoch. ;)
Kym mam slaninu a plzen, nepotrebujem antidepresiva. :D


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

 

 

cron