Principia: Tajemství silového tréninku

Principia: Tajemství silového tréninku
nahrávám mapu....

datum/čas
kdy? - 12. Leden 20
10:00 AM - 6:00 PM

místo
KB5 Gym Praha

kategorie akce


PRINCIPIA: TAJEMSTVÍ SÍLY

Silové dovednosti a programming

“Co se metod týče, je jich možná milión a více, ale principů je jen několik. Ten, kdo pochopí principy, si může úspěšně volit své vlastní metody. Ten, který zkouší různé metody, a ignoruje principy, bude mít jistě problémy.”

– Harrison  Emmerson

  • Věnuješ se silovému a kondičnímu tréninku, ať už jako cvičenec či coach?
  • Používáš top cvičební nástroje, jako jsou kettlebell, velká činka, jednoručky, cvičení s vlastní vahou, gymnastickými kruhy, a další? Fajn! Ale to nestačí.
  • Cvičíš s perfektní technikou – zdravou, bezpečnou, biomechanicky a strukturálně nejsilnější a nejlepší? Super! Ale ani to nestačí.

Můžeš cvičit s těmi nejlepšími nástroji, v perfektně vybaveném gymu, na pohled se skvělou a precizní technikou – a přesto mít průměrné anebo podprůměrné výsledky, anebo se dokonce zhoršovat. 

Strava, regenerace, mentální trénink, atd. atd., jasně!  Ale kromě výše uvedeného jsou klíčem k úspěchu “vnitřní” (na vnější pohled neviditelné) dovednosti silového tréninku – a správný programming. 

A právě tato tajemství (ano, tajemství!) ti na tomto specializovaném semináři prozradíme! 

Pavel Macek

Seminář vede osobně Pavel Macek

StrongFirst Master Instructor, zakladatel & šéfinstruktor školy KB5

[Pavel dnes učí převážně v zahraničí na instruktorských certifikacích cvičení s kettlebell a dalších speciálních kurzech, proto využijte tuto vzácnou příležitost se učit přímo od zakladatele školy KB5 a jedné z vůdčích osobností silového tréninku v Česku i Evropě.]

Část 1: Principy silového tréninku

Co je důležité, je očím neviditelné.”

– liška, in: Antoine de Saint-Exupéry, Malý princ

První část tohoto speciálního workshopu bude věnovaná “vnitřním” principů silového tréninku. Všechny principy nejprve ukážeme na několika známých cvicích, který zná a zvládne každý, a následně je budeme aplikovat na jakékoliv ostatní cviky, ať už s vlastní vahou, kettlebell, velkou činkou či jakýmikoliv nástroji. 

Principy síly byly zpětně vyskládané, destilované a systemizované z praxe top profesionálů různých oborů, od powerliftingu, vzpírání, přes gymnastiku a bojová umění až po jógu Pavlem Tsatsoulinem a kádrem těch nejlepších coachů silového tréninku prestižní mezinárodní Školy síly StrongFirst. “Síla je dovednost”.

Probírané principy a dovednosti

  • HTT 
  • (Hyper)irradiace
  • Předzpevnění
  • Aktivní negativ
  • Vývrtka
  • Vklínění
  • Rozmáčknutí
  • Mezikončetinová reakce
  • Nůžkové sevření
  • Řetězení
  • Pneumomuskulární reflex
  • Silové dýchání
  • Virtuální silové dýchání
  • Dominanta
  • Druhá strana mince: Relaxace

KB5 - posilování s vlastní vahou

Část 2: Programming

“Trénink je účinný tehdy, pokud je výsledku dosaženo minimální časovou a energetickou investicí”.

 – Thomas Kurz, in:  Science of Sport Training: How to Plan and Control Training for Peak Performance

Sestavování tréninkových programů je věda i umění. Extrémy zahrnují všechno od pokus-omyl programů “jak Pejsek s Kočičkou vařili dort” s identickými “výsledky” až po super rafinované tréninkové plány Borise Sheyka pro světovou špičku, a tedy pro 99,9% cvičenců nevhodných. 

„Dokonalosti není dosaženo tehdy, když už není co přidat, ale tehdy, když už nemůžete nic odebrat”, praví Exupéry, a pro dobrý program to platí do puntíku: času je málo, rezerv organismu je jen tolik a tolik. Výběr však musí být o to více pečlivý – člověk totiž musí vybrat velmi dobře. 

Totéž platí pro často (a špatně) řešené kolikrát, jak často, jaká zátěž, atd. atd. Odpovědí je Ferrissova MED – “minimální efektivní dávka”: ani míň, ani víc, ale přesně tolik a tolik. Různé typy programů vyhovují různým lidem v různé fáze jejich tréninku a my vám vše na semináři jasně a stručně vysvětlíme. 

Probíraná témata

  • 4 kvadranty
  • 3 hlavní principy programmingu
  • Klíčové parametry – intenzita, objem, densita
  • “Zahřátí” a rozcvička – kdy je naprosto zbytečná a kdy naopak klíčová
  • Výběr cviků
  • Jak využít pauzy?
  • Jak často?
  • GTG
  • Lineární periodizace a její varianty
  • Easy – medium – hard
  • Trénink – peaking – soutěž – deload 
  • Easy Strength 
  • Strong Endurance: základní principy 
  • Taktická periodizace 
  • Plan Strong
  • Vzorové programy 

4+4 hodiny, celkem 8 hodin výuky nabitých informacemi!

SPECIÁLNÍ WORKSHOP! OMEZENÁ KAPACITA!

  • Co s sebou?: Sportovní oblečení, boty s tenkou podrážkou, ručník, něco k pití, malou svačinku, tužku  a papír, stopky (kupř. na mobilním telefonu) – nic více není potřeba. 
  • Trvání: 4+4 hodiny, celkem 8 hodin, s přestávkou na kafe. 
  • Cena: 4.999,- Kč. Při přihlášení se do 20. prosince 2019 exkluzivní sleva 1.000,- Kč, tj. 3.999,- Kč! 

Přihlášení na seminář – postup

  1.  Uhraďte prosím 3.999,- Kč na účet 2800760955/2010. Do zprávy pro příjemce uveďte prosím: „Jméno příjmení PRINCIPIA“.
  2. Po uhrazení semináře zašlete email pomocí formuláře níže. V emailu uveďte a) Vaše jméno a příjmení b) název a datum semináře c) info o úhradě semináře (stačí napsat „uhrazeno“). Bez uhrazení  je registrace na seminář neplatná. V případě neúčasti je možno za sebe poslat náhradníka, anebo poplatek za seminář převést na jiný seminář – poplatek za seminář je však nevratný.

Tvůj e-mail (nutné zadat - prosíme 2x překontrolovat!)

zpráva

KB5 Intro Kit