TGU

Cviky, tréninkové programy, tipy a triky, otázky a odpovědi
User avatar
vitek
Posts: 5
Joined: Thu 27. Aug 2015 13:43:02

TGU

Post by vitek » Mon 07. Sep 2015 12:23:13

Zdar a sílu!

před několika měsíci jsem absolvoval seminář S&S. Od té doby cvičím jenom podle S&S a objevil se u mě malý, ale bohužel ne nezanedbatelný problém :( . Na od půlky srpna cvičím s 28 kg kettlebell a při TGU mě kettlebell způsobuje bolest. Pekelnou. Na místě,kde koule tlačí do předloktí. Pokoušel jsem ji překonat vůlí, ale víc než 2 TGU na každou stranu přes tu bolest prostě nedám. U jiných vah jsme s tím nikdy neměl sebemenší problém. Co s tím? Změnit místo úchopu? Vyhodit čínský kettlebell? Omotat si ruce, až budu vypadat jako mumie? Nápady a zkušenosti vítány :D

User avatar
PM
Posts: 835
Joined: Mon 25. May 2015 13:29:01
Contact:

Re: TGU

Post by PM » Mon 07. Sep 2015 13:03:10

Zdar a sílu, Vítku,

- jestli máš TEN kettlebell, tak ho vyhoď, a pořiď si TU kettlebell :-) (co máš za značku?)
- anebo optimalizuj a experimentuj s provléknutím ruky, držením
- anebo si pořiď potítka na ruce (podotýkám, že v gymu jsou však povolena jen růžová)
- anebo přejdi na 32 kg - větší váha má větší plochu, méně tlačí.

Zdraví
Pavel Macek

Master StrongFirst Instructor | šéfinstruktor KB5

User avatar
Honzik
Posts: 238
Joined: Thu 28. May 2015 14:24:19

Re: TGU

Post by Honzik » Mon 07. Sep 2015 15:36:02

Měl jsem podobný problém, když jsem přecházel z 16 na 24, důvodem byl jakýsi poměr mé dlaně, předloktí a síla madla. Dal jsem si jeden den na to, že jsem zkoušel chytat a jen presovat a v té chvíli už jsem věděl jestli ok nebo ne. Zjistil jsem, že každá koule potřebuje trochu jiný úchop. Podotýkám, že mám dlaně velikost S/M.
S&S 32kg
Deadlift 2xBW
Snatch 24kg 100/5min

User avatar
vitek
Posts: 5
Joined: Thu 27. Aug 2015 13:43:02

Re: TGU

Post by vitek » Wed 09. Sep 2015 10:07:03

PM wrote:Zdar a sílu, Vítku,

- jestli máš TEN kettlebell, tak ho vyhoď, a pořiď si TU kettlebell :-) (co máš za značku?)
- anebo optimalizuj a experimentuj s provléknutím ruky, držením
- anebo si pořiď potítka na ruce (podotýkám, že v gymu jsou však povolena jen růžová)
- anebo přejdi na 32 kg - větší váha má větší plochu, méně tlačí.

Zdraví
Nevím, jestli mám TEN nebo TU kettlebell, ale jelikož jí ve společných intimních chvílích něžně šeptám "TY K***O TĚŽKÁ" tak mám asi TU kettlebell :-). Značka je to MASTER. Včera jsem použil kombinaci fialového potítka s jednorožcem (růžové nemám) ;-) + různé držení. Mírné zlepšení se projevilo. Budu experimentovat dál a až zmizí modřiny na předloktí, budu cvičit dál bez potítka. Na 32 kg přejdu co nejdříve, tentokrát zvolím lepší značku.

User avatar
vitek
Posts: 5
Joined: Thu 27. Aug 2015 13:43:02

Re: TGU

Post by vitek » Wed 09. Sep 2015 10:36:12

Honzik wrote:Měl jsem podobný problém, když jsem přecházel z 16 na 24, důvodem byl jakýsi poměr mé dlaně, předloktí a síla madla. Dal jsem si jeden den na to, že jsem zkoušel chytat a jen presovat a v té chvíli už jsem věděl jestli ok nebo ne. Zjistil jsem, že každá koule potřebuje trochu jiný úchop. Podotýkám, že mám dlaně velikost S/M.
Díky za radu. Po včerejším experimentování s úchope jsem zjistil, že kettlebell držím hodně v rohu madla. Pokud ji chytnu víc ve středu madla, bolest je menší.

User avatar
PM
Posts: 835
Joined: Mon 25. May 2015 13:29:01
Contact:

Re: TGU

Post by PM » Thu 10. Sep 2015 8:08:41

vitek wrote:Nevím, jestli mám TEN nebo TU kettlebell, ale jelikož jí ve společných intimních chvílích něžně šeptám "TY K***O TĚŽKÁ" tak mám asi TU kettlebell :-).
Ta girja, ta bulina, ta koule, ta činka... Já bych tedy řekl, že to bude spíše TA kettlebell :-)
vitek wrote:Značka je to MASTER.
Nic moc - poznáš u dalších cviků.
vitek wrote:Včera jsem použil kombinaci fialového potítka s jednorožcem (růžové nemám) ;-) + různé držení. Mírné zlepšení se projevilo. Budu experimentovat dál a až zmizí modřiny na předloktí, budu cvičit dál bez potítka. Na 32 kg přejdu co nejdříve, tentokrát zvolím lepší značku.
Fajn!
vitek wrote:Po včerejším experimentování s úchope jsem zjistil, že kettlebell držím hodně v rohu madla. Pokud ji chytnu víc ve středu madla, bolest je menší.
Vida!
Pavel Macek

Master StrongFirst Instructor | šéfinstruktor KB5

User avatar
bd
Posts: 279
Joined: Mon 01. Feb 2016 23:43:16

Re: TGU

Post by bd » Tue 23. Aug 2016 7:56:11

Zdar a sílu!

chtel byh se zeptat, jestli mate zkusenost se cvicenim TGU po urazu kolene, resp. jak moc je TGU koleno friendly - hlavne pri "rovnani kormidla"

Diky

User avatar
PM
Posts: 835
Joined: Mon 25. May 2015 13:29:01
Contact:

Re: TGU

Post by PM » Tue 23. Aug 2016 11:18:07

bd:

- cvič je poloviční get-up
- pokud to koleno zvládne, jdi do windmillu, zvedni se, a místo "rovnání kormidla" uprav druhou nohu - máš-li např. kettlebell v levé ruce, a tudíž klečíš na pravém koleni, zvedni levou nohou a polož ji o 90 stupňů doprava, a pak vstaň. Po cestě dolů to samé reverzně.
Pavel Macek

Master StrongFirst Instructor | šéfinstruktor KB5

PetrB
Posts: 77
Joined: Thu 16. Jul 2015 8:45:43

Re: TGU

Post by PetrB » Tue 23. Aug 2016 14:58:48

PM wrote:máš-li např. kettlebell v pravé ruce, a tudíž klečíš na pravém koleni,
Jsem zmaten.Nemá to být křížem?Pravá ruka girja, levé koleno klek?
Zdraví člověka můžeme posoudit podle toho, co bere po dvou, jestli prášky, nebo schody.
Joan Welsh

User avatar
PM
Posts: 835
Joined: Mon 25. May 2015 13:29:01
Contact:

Re: TGU

Post by PM » Tue 23. Aug 2016 16:05:18

Ano, sorry, opraveno!
Pavel Macek

Master StrongFirst Instructor | šéfinstruktor KB5

Post Reply