Série rychle po sobě nebo progrese?

Pokud už jsi dlouho necvičil(a), a předtím také ne, ničeho se neboj, poradíme Ti!
Post Reply
David_77
Posts: 2
Joined: Thu 16. May 2019 15:55:15

Série rychle po sobě nebo progrese?

Post by David_77 » Thu 16. May 2019 16:06:12

Ahoj, zajímal by mě rozdíl v účinnosti cvičení kdy na jedné straně budu dělat série kliků rychle po sobě ( tím se mi sníží počet maxima z cca 20 na cca 10-15poctivych) a nebo ubírat maximum přechodem na obtížněji varianty kliků směrem ke kliků na jedné ruce. Díky. David

User avatar
PM
Posts: 850
Joined: Mon 25. May 2015 13:29:01
Contact:

Re: Série rychle po sobě nebo progrese?

Post by PM » Fri 17. May 2019 12:13:29

Zdar a sílu, Davide

co je cílem? Podle jakého programu cvičíš?
Pavel Macek

Master StrongFirst Instructor | šéfinstruktor KB5

David_77
Posts: 2
Joined: Thu 16. May 2019 15:55:15

Re: Série rychle po sobě nebo progrese?

Post by David_77 » Tue 21. May 2019 14:36:21

Ahoj Pavle, děkuji za rychlou odpověď. Cvičím s nakládacími jednoručkami. Zatím s malými váhami spíš na techniku. Postupně chci přidávat. Snad se mi zde podaří přidat fotku tréninkového plánu. Nechci cvičit jen se železem. Chci taky cvičit shyby, kliky, dřepy, plank. Mám cca 2h hodiny času ob dva dny tj. Po, Čt, Ne atd. Cílem je nabrat svalovou hmotu a zesílit. Nyní mám 180 cm a 78kg a do dvou let bych se chtěl dostat na 90kg Nevím jestli mám cviky s vlastní váhou cvičit série rychle po sobě a bych dostal menší počet opakování a nebo jít postupně cestou progrese ( viz. cvičení vězně). Nevím jaký je rozdíl ve stresování svalů při rychlých sériich, kdy se taky dostanu na požadovaných 10 opakování a cestou progrese. Díky. David
Attachments
IMG_20190519_095818.jpg

User avatar
PM
Posts: 850
Joined: Mon 25. May 2015 13:29:01
Contact:

Re: Série rychle po sobě nebo progrese?

Post by PM » Wed 22. May 2019 11:12:44

Davide,

Jednoručky: naprosto něco jiného než cvičíme kupř. my v KB5, viz http://www.kb5.cz/kurzy-a-seminare/cvic ... l-minimum/ To, co je jedeš, je dle mého názoru slepá cesta (také jsem tak před mnoha lety cvičil). Výběr cviků, počty opakování atd. - "Jak pejsek s Kočičkou vařili dort", program alá Ronnie.cz.

Pro sílu a svaly je ideální kombinace: a) opakování do 5 b) relativně těžká váha (kolem 80% 1MO) c) celkově vyšší objem. V případě jednoruček naprosto jednoduché kombo clean & press, a kupř. žebříky (a imho stačí 1, 2, 3).

Vyšší počty opakování mají smysl, ale pro zdravé klouby a vazy. Ne sílu a (funkční) svaly.

Atd. atd.

Ergo - buď úplně jinak (rád poradím), anebo alá plán výše, ale tam se musíš ptát svého trenéra, anebo na jiných serverech, třeba právě Ronnie.cz.
Pavel Macek

Master StrongFirst Instructor | šéfinstruktor KB5

Post Reply