Splněn ROP 5x(1,2,3,4,5) s 16 kg, ale nedám C&P 5x24 kg

Cviky, tréninkové programy, tipy a triky, otázky a odpovědi
Post Reply
hw3
Posts: 30
Joined: Mon 11. Jul 2016 16:14:10
Location: Praha 6

Splněn ROP 5x(1,2,3,4,5) s 16 kg, ale nedám C&P 5x24 kg

Post by hw3 » Sun 24. Jun 2018 21:27:55

Zdar a sílu,
mám splněný S&S Simple (tréninkový log https://goo.gl/Q5PSjs), po něm jsem navázal na ROP s 16 kg, který jsem před 3 týdny dokončil (tréninkový log https://goo.gl/scY9J3). Před 14 dny jsem otestoval své max. dle manuálu ze semináře ROP a dal jsem C&P 24 kg 1x levou a 2x pravou (podmínky asi nebyly úplně optimální, protože jsem testoval až později odpoledne po vyspání po noční službě, a Snatch se 16 kg jsem nestihl otestovat, protože nám ještě pískli výjezd s hasiči...) Následující 2 týdny jsem opakoval poslední týden ROP s 16 kg - v naději, že za měsíc otestuju max. a dostanu se blíže k 5x C&P s 24 kg, abych mohl restartovat ROP s 24 kg. Nicméně jsem pročítal diskuse na StrongFirst.com a vesměs touto formou pokračovat nedoporučují - hlavně proto, že poslední týden ROP je už dost náročný na objem. Nenašel jsem ale jednoznačnou odpověď jestli je nutné, abych před restartováním ROP s těžší váhou (v mém případě 24 kg) splnil 5 singlů C&P bilat. s 24 kg? V ETK to PT uvádí jako prerekvizitu, v manuálu k semináři KB pro pokročilé: ROP to PM neuvádí.
Jak byste mi poradili pokračovat? Mám přece jen zkusit začít ROP s 24 kg (a třeba si pomoci s ETK Bonus A drily)? Nebo mám zopakovat ROP od začátku znovu s 16 kg? Nebo jít zpět jen o pár týdnů a soustředit se na drily s 24 kg ve Variety days (především Clean a GetUp)? Moc jsem se těmto drilům během ROP nevěnoval, protože především ve Variety dny lezu na stěně. A nebo zvolit jiný program - doporučují třeba GTG C&P s 24 kg...?
Díky předem!

User avatar
PM
Posts: 794
Joined: Mon 25. May 2015 13:29:01
Contact:

Re: Splněn ROP 5x(1,2,3,4,5) s 16 kg, ale nedám C&P 5x24 kg

Post by PM » Mon 25. Jun 2018 10:19:32

Ideál by bylo mít 20 kg (z 16 na 24 je kolik % skok?), ale když není, tak:

- rozjeď novu ROP se 16 kg, 3x(1, 2, 3)
- jedničky cvič s 24 kg, dvojky a trojky (a později čtyřky a pětky) s 16 kg
- dojeď, restartuj, a cvič s 24 kg jedničky a dvojky
- dojeď, restartuj, a cvič s 24 kg jedničky, dvojky a trojky. Po dokončení otestuj max oopakování na levou i pravou s 24 kg, a uvidíme.
- loaded clean a get-up ve variabilní dny doporučené - ale imho by to chtělo těžší než 24 kg.

Soustřeď se při cvičení na aplikaci všech silových prinicpů, které se na semináři ROP probírali - "je to lehké, dokud to není těžké".
Pavel Macek

Master StrongFirst Instructor | šéfinstruktor KB5

hw3
Posts: 30
Joined: Mon 11. Jul 2016 16:14:10
Location: Praha 6

Re: Splněn ROP 5x(1,2,3,4,5) s 16 kg, ale nedám C&P 5x24 kg

Post by hw3 » Mon 25. Jun 2018 11:05:05

Díky Pavle za tipy! 20 kg kettlebell se mi zatím pořizovat nechce, chtěl bych vydržet u klasické sady 16-24-32 kg. Loaded clean a GU můžu zkusit s 32 kg. Jen ještě prosím swingy a snatche pokračovat s 16 kg nebo přejít na 24 kg?

User avatar
PM
Posts: 794
Joined: Mon 25. May 2015 13:29:01
Contact:

Re: Splněn ROP 5x(1,2,3,4,5) s 16 kg, ale nedám C&P 5x24 kg

Post by PM » Mon 25. Jun 2018 12:32:32

Ad swingy/snatche - přijde na to, jak to jde/půjde.

Každopádně - v ROP mohou být cvičební váhy pro všechny cviky různé, netřeba jet vše s jednou váhou (kupř. 16 kg).
Pavel Macek

Master StrongFirst Instructor | šéfinstruktor KB5

hw3
Posts: 30
Joined: Mon 11. Jul 2016 16:14:10
Location: Praha 6

Re: Splněn ROP 5x(1,2,3,4,5) s 16 kg, ale nedám C&P 5x24 kg

Post by hw3 » Tue 26. Jun 2018 12:40:12

Diky, Pavle. Udelam jak rikas. Zacal jsem hned vcera vecer lehkym treninkem s 24 kg na prvnich prickach zebriku. A citil jsem se na to zkusit poprve snatch s 24 kg a byl jsem prijemne prekvapeny, ze jsem pohodlne zvladal serie snatche po 2-3 opakovanich na obe ruce, celkem 42 opakovani za 9 minut. Pustim se tedy zaroven do snatche a swingu s 24 kg.

hw3
Posts: 30
Joined: Mon 11. Jul 2016 16:14:10
Location: Praha 6

Re: Splněn ROP 5x(1,2,3,4,5) s 16 kg, ale nedám C&P 5x24 kg

Post by hw3 » Fri 14. Sep 2018 21:56:29

PM wrote:...Ideál by bylo mít 20 kg (z 16 na 24 je kolik % skok?)...
Tak jsem zkoušel ROP s 24 kg na prvních příčkách žebříků (viz log https://goo.gl/scY9J3), po prvních šesti týdnech jsem zopakoval znovu a pozvolněji, ale je to moc, už teď ve čtvrtém týdnu nestíhám regenerovat. Asi za to může i nepravidelný režim s nočníma službama... A když si jdu jednou za čas zalézt na stěnu nebo na skálu, příliš cítím unavená ramena. Otestoval jsem si, že 20 kg je moje váha, pořídím si 20 kg bell a začnu znovu. Rád cvičím venku, tak se mi tam i bude lépe nosit 20 kg místo 40 kg :-)

Post Reply