Intermittent fasting 8/16

Cviky, tréninkové programy, tipy a triky, otázky a odpovědi
Post Reply
cohen
Posts: 681
Joined: Wed 27. May 2015 9:21:30

Intermittent fasting 8/16

Post by cohen » Thu 25. May 2017 11:01:37

K prerusovanemu postu 8/16 som sa odhodlal v suvislosti s pauzickou od siloveho treningu, kym nedam lave rameno a latissimus do 100% poriadku. Bezne rano nebyvam hladny, takze vynechat ranajky vlastne nebola az taka vyzva a prvych 5 dni prebehlo uplne v poriadku. Pocit hladu prichadza az po zjedeni prveho jablka pred obedom. Pred tym vypijem caj, kavu, caj. Ak ma niekto osobne skusenosti, co ocakavat, alebo comu sa vyhnut, podelte sa. ;)
Kym mam slaninu a plzen, nepotrebujem antidepresiva. :D

User avatar
PM
Posts: 794
Joined: Mon 25. May 2015 13:29:01
Contact:

Re: Intermittent fasting 8/16

Post by PM » Sat 27. May 2017 15:53:31

Co očekávat? Velké zjednodušení života.
Pavel Macek

Master StrongFirst Instructor | šéfinstruktor KB5

cohen
Posts: 681
Joined: Wed 27. May 2015 9:21:30

Re: Intermittent fasting 8/16

Post by cohen » Tue 30. May 2017 15:30:46

PM wrote:Co očekávat? Velké zjednodušení života.
No neviem, zatial len kazdemu vysvetlujem, co to vlastne robim a preco, zivot mi to skor komplikuje ako zjednodusuje. :D
Kym mam slaninu a plzen, nepotrebujem antidepresiva. :D

cohen
Posts: 681
Joined: Wed 27. May 2015 9:21:30

Re: Intermittent fasting 8/16

Post by cohen » Tue 11. Jul 2017 9:17:10

Po priblizne mesiaci a pol prerusovaneho postu som sa vratil k starym dobrym ranajkam, dovodom je najma socializacny moment s manzelkou, proste s nou rad ranajkujem.

Bez ranajok sa to dalo vydrzat uplne normalne, cize ked niekedy nebude moznost ranajkovat, uz z toho nebudem mat stres, som rad, ze som si to vyskusal. Cela ta zalezitost s 8 hodinovym oknom je dost psychologicka zalezitost, mam pocit, ze som sa snazil pocas doby krmenia do seba podvedome dostat co najviac jedla, co nebolo vzdy uplne idealne, hranicilo to s prejedanim. Mam pocit, ze ked je to jedlo rozhodene do celeho dna, je to vacsia pohoda.

Do buducnosti nechcem uplne vynechavat post, skusim zaradit nejake ine formy, napriklad piatky bez ranajok a obeda, a ak nebudem mat trening, pokojne aj bez vecere.

Rozmyslam aj nad schemou 12/12, cize ranajky a potom az vecera. Skusal to niekto?
Kym mam slaninu a plzen, nepotrebujem antidepresiva. :D

Konci
Posts: 3
Joined: Fri 10. Mar 2017 10:59:55

Re: Intermittent fasting 8/16

Post by Konci » Wed 20. Sep 2017 17:14:13

Maly dotaz..Ke clanku k vyzve IF od 1.9.2017 nekdo napsal, ze ma vyjit knizka od Sissona zabyvajici se IF v češtině..nevite prosim nekdo titul a kdy ma vyjit? Dekuji

User avatar
PM
Posts: 794
Joined: Mon 25. May 2015 13:29:01
Contact:

Re: Intermittent fasting 8/16

Post by PM » Thu 21. Sep 2017 8:43:56

O keto "dietě", jejíž součástí může být mj. i IF. Zatím nemohu říci více než to, že to stojí za to. Vyjde v nakl. Blue Vision.
Pavel Macek

Master StrongFirst Instructor | šéfinstruktor KB5

zihac
Posts: 1
Joined: Thu 12. Jul 2018 21:09:33

Re: Intermittent fasting 8/16

Post by zihac » Thu 12. Jul 2018 22:05:23

cohen wrote:Po priblizne mesiaci a pol prerusovaneho postu som sa vratil k starym dobrym ranajkam, dovodom je najma socializacny moment s manzelkou, proste s nou rad ranajkujem.

Bez ranajok sa to dalo vydrzat uplne normalne, cize ked niekedy nebude moznost ranajkovat, uz z toho nebudem mat stres, som rad, ze som si to vyskusal. Cela ta zalezitost s 8 hodinovym oknom je dost psychologicka zalezitost, mam pocit, ze som sa snazil pocas doby krmenia do seba podvedome dostat co najviac jedla, co nebolo vzdy uplne idealne, hranicilo to s prejedanim. Mam pocit, ze ked je to jedlo rozhodene do celeho dna, je to vacsia pohoda.

Do buducnosti nechcem uplne vynechavat post, skusim zaradit nejake ine formy, napriklad piatky bez ranajok a obeda, a ak nebudem mat trening, pokojne aj bez vecere.

Rozmyslam aj nad schemou 12/12, cize ranajky a potom az vecera. Skusal to niekto?
ahoj, chtěl jsem se sem na fórum podívat právě kvůli místním zkušenostem s IF, ale vypadá to, že moc lidí to tady neoslovilo. tak se podělím s mou zkušeností. K IF jsem se dostal náhodou, díky majiteli jiného gymu, který, tak, jako vlastně hodně z nás, zkoušel vše možné při hledání optimálního způsobu stravování a cvičení. Po delší referenční době o tom napsal hodnotící článek, v podstatě plný kladů. Jelikož se sice považuji za gourmeta a jídlo je pro mě radostí, mám-li dodržovat ustálené představy o správném stravování, je téměř nemožné spojit to s mým běžným pracovním dnem (hodně schůzek, různě dlouhé, těžko předem předvídat délku, někdy trvající i celý pracovní den). A tak pro mě "správné" stravování znamenalo spíš hodně stresu s plánováním a přípravou. Když jsem tedy narazil na IF, základní motivací bylo právě zjednodušení běžného dne. Vzhledem k tomu, že jsem nikdy neměl problém s extrémy (klidně jíst celý den, jakož i naopak nejíst), šel jsem hned bez nějaké přípravy na schéma 20/4, s "feeding timem" mezi 16-20 hod. Jediná menší krize byla asi třetí den, kdy jsem měl hlad a posunul začátek okna pro tento den už na 15.hod. Od té doby bez jakýchkoliv potíží, naopak, vnímám jen pozitiva, teď to budou 3 měsíce. Cítím se "volnější" (blbý popis, ale přesněji vyjádřit to nedokážu), mám víc energie, mnohem lépe se mi pracuje a udržuje koncentrace. Od mládí mám problémy s žaludkem, časté křeče, bolesti, průjmy atd, hodně omezující. Zažívání je jeden z nejdůležitějších důvodů, proč mi IF stále náramně vyhovuje, celou dobu jsem zbaven těchto problémů a vše frčí jako švýcarské hodinky. V 16 hod se musím hlídat, abych začal jíst, hlad totiž ani v tuto dobu běžně necítím. Ano, sociální styk je na začátku problémem. Pracovní obědy, obědy s kolegy, víkendové snídaně či brunche s partnerkou, apod. Je to o zvyku. Záleží na rozhodnutí jednotlivce, zda dodrží okno (nemám problém s kolegy, i s pracovními partnery či partnerkou jít na oběd a konverzovat, přičemž nejím) nebo udělá výjimku (jsou i hodně formální pracovní obědy, či společenské oslavy, kde je menu atd předem plánované a bylo by to nevhodné). Nevidím v tom nic tak špatného, pokud jsou to skutečně výjimky a není to 4x týdně. Je mnohem lepší i kvalita stravování - když je poměrně krátké okno pro jídlo, chce ho člověk využít kvalitně, tedy nezobe různé blbosti, které si přes den možná ani neuvědomuje. Na každém jednání jsou nějaké sušenky, chlebíčky, bagetky, koláčky atd. Takto nic z toho nejím, má jídla teď tvoří zejména hodně čerstvé nebo grilované zeleniny, masa nebo tuňáka, vejce, sýr, ovoce. Není ale problém dát si i běžná jídla, u IF se to nemusí striktně hlídat. Narazil jsem pouze na 2 větší problémy. 1) alkohol. typická česká parta, setkáváme se u piva a na různých chalupách a oslavách. alkohol omezit pouze na toto okno je nereálné, i z toho důvodu, že z práce se do hospody dostanu často až kolem 19 hod, dal bych si tak jedno pivo a hotovo. Zatím se to vyřešilo tak, že výrazně víc vybírám, zda do hospody půjdu nebo to nechám na jindy, přičemž to znamená menší kontakt s kamarády. 2) bcaa, proteiny, kreatin atd - vždy jsem byl spíš sova než skřivan, do gymu jsem chodil odpoledne, což mi ale nevyhovovalo kvůli práci a často mi bylo na zvracení, samé krkání, zívání, únava. Zkusil jsem chodit ráno v 6, vstávám tedy v půl 5, a zjistil jsem, že mi to skvěle vyhovuje. Vzhledem ale k IF, nemůžu před, během ani po tréninku nic z těchto látek použít. Kompromis neexistuje, IF je prostě o 0 kcal, může se jen voda, neochucené čaje a káva, konec. Ty 3 měsíce jsou krátká doba na zásadnější hodnocení, bilancovat budu tak po cca roce, zatím je znát zhubnutí kolem pasu (vítané), přičemž váhově zatím -2 kg, jinak bez znatelných změn. Úbytek svalové hmoty by u IF neměl být problémem, ale jídlo jsem si nikdy nezkoumal (jím racionálně, ale jsem líný vážit si porce, atd). Uvítám, pokud se někdo podělí se svými zkušenostmi. Pokud by někdo chtěl přesvědčovat o tom, jak je IF špatné, prosím jinde. Jsem si vědom všech argumentů, většina oponentů ale zas nezná argumenty a závěry studií s IF. Netvrdím, že je to dokonalost sama a nikomu nic nevnucuji, dělám to kvůli sobě a benefitům, které z toho mám. Stejně tak ale nevylučuji, že za týden, měsíc, rok zjistím, že to je nesmysl, že tělo v jistém ohledu začíná strádat nebo se objevil jiný problém.

User avatar
PM
Posts: 794
Joined: Mon 25. May 2015 13:29:01
Contact:

Re: Intermittent fasting 8/16

Post by PM » Fri 13. Jul 2018 6:56:42

IF oslovilo, jedu již několik let, viz článek

http://www.kb5.cz/2017/09/kb5vyzva-12-k ... ondici-if/

A z přehršle nejnovějších studií

https://news.harvard.edu/gazette/story/ ... -lifespan/
Pavel Macek

Master StrongFirst Instructor | šéfinstruktor KB5

User avatar
zbynek
Posts: 440
Joined: Sun 24. May 2015 11:13:37

Re: Intermittent fasting 8/16

Post by zbynek » Tue 07. Aug 2018 0:20:04

Dlouho jsem IF nemohl přijít na chuť, nemohl jsem v něm najít tu správnou volnost a cestu pro mě. Striktně snídat nemusím jakože bych bez snídaně nemohl fungovat. Ale rád si dobrou snídani dám, když mám hlad/chuť, nebo vychutnám o víkendu. Bez oběda se také někdy obejdu, ale několik dní v týdnu bych se ho vzdát nechtěl. A večeře? Asi podobně s tím, ža na večeři se obvykle těším, že večeřet s přáteli/dětmi je i společenská událost, a také že není zrovna vedení příkladem požadovat po dítěti, ať jí večeři, kdyby dítě rodiče nikdy večeřet nevidělo :-)

Ale konec omáčky a k věci. Nakonec jsem si začátkem tohoto roku uvědomil, že jsem měl několik období v životě, kdy jsem nějakou formu IF provozoval, aniž bych se tak rozhodl a vědomě to plánoval - většinou pár dní v týdnu méně dennních jídel a pár dní standard. A vždy to mělo na mé tělo, zdraví a pocit ze sebe dobrý vliv. Asi něco jako 5+2 stravování o kterém jsem slyšel později... Vlastně mě k dalšímu experimentování nakopnuly informace z dokumentu "Jak jíst, abychom žili déle a zdravěji - Michael Mosley BBC 2012.avi" (zkuste zadat do Google, třeba něco najde ;))

Takže nyní už pres půl roku provozuji IF formou pondělků (20-24 hod) bez jídla. Prostě večeřím v neděli večer a další jídlo mám až v pondělí večer. Po dni bez jídla často ani hlad večer (už) nepociťuji a tím pádem se nekoná žádné neřízené přežírání. Taky od úterý člověk začíná po tomto restartu intuitivně jíst střídměji (což se vystupňuje víkendem :-) ) V pondělí tedy jen piju vodu (a černý kafe) a mám vyzkoušeno, že můžu před prací trénovat s kettlebell, po práci vyrazit na kole - prostě fungovat úplně v pohodě.

Pokud plánovaně/neplánovaně vyjímečně vyjde pondělí na pracovní oběd, Velikonoční pondělí nebo moje/synovy narozeniny, tak si ten týden bez stresu místo pondělka zvolím jiný den. ;) Tento způsob je pro mě super proto,
že je dlouhodobě udržitelný a absolutně neomezující, sobodný a přináší dobrý pocit i účinky na udržení váhy. K tomu volitelně třeba 1-2x v týdnu podle pocitu a aktivit vynechám/výrazně omezím "běžnou porci" někdy snídaně, někdy obědu, vyjímečně večeře. Ale vše beze stresu a nějkého hloubání - moje šablona tedy: 1x v týdnu 24 hodin fast a zbytek týdne nějak rozumě podle selského rozumu :-) Snažím se jíst většinu jídel zdravě, ale v o víkendu si dám klidně svíčkovou a jindy při kávě klidně zákusek v kavárně, neřeším ;-) A pivo mám rád pořád stějně. :-) Zatím po půlroce spokojenost a dokonce jsem svým rozhodnutím inspiroval k vyzkoušení "pondělků bez jídla" další 4 lidi v mém okolí.
S&S - 100 swingů + 10 get-upů obden všechno změní!
Moje SAS cesta = Start(0,12,16kg)...Stronger(24kg)...Simple(32kg)...SimplePlus(36kg)...Solid(40kg)
Rite Of Passage (ROP) s 24 kg, MP (1RM) 32 kg (pravá ruka)
Snatch test 100/5 min 16 kg, 24 kg
--
Zbyněk Petr http://www.kb5.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=18

Post Reply