RoP - dotazy

Cviky, tréninkové programy, tipy a triky, otázky a odpovědi
User avatar
PM
Posts: 857
Joined: Mon 25. May 2015 13:29:01
Contact:

Re: RoP - dotazy

Post by PM » Sun 28. Aug 2016 20:04:25

Buchar wrote:Tak jsem si znovu přečetl EtK a všiml jsem si, že Pavel doporučuje v lehký den jít vždy o 2 příčky níž, než v těžký den, což by znamenalo cvičit v 1. týdnu lehký den 3x(1). Naopak v manuálu z kurzu se doporučuje nejít pod 3x(1,2,3,). Chápu, že od vydání EtK uplynul už nějaký čas a vývoj šel dopředu, jen by mě zajímal důvod této změny.
Nedalo mi to a knihu jsem po x-té otevřel. A opravdu, na začátku pro lehké dny doporučuje Pavel opravdu singly, ale píše 5x1.
Pavel Macek

Master StrongFirst Instructor | šéfinstruktor KB5

User avatar
Buchar
Posts: 272
Joined: Sun 28. Jun 2015 12:40:33

Re: RoP - dotazy

Post by Buchar » Mon 29. Aug 2016 16:35:00

PM wrote: Nedalo mi to a knihu jsem po x-té otevřel. A opravdu, na začátku pro lehké dny doporučuje Pavel opravdu singly, ale píše 5x1.
A, tak to jsem asi přehlédl, každopádně, budu se držet doporučení z manuálu ze semináře, zatím se to osvědčilo

Varel
Posts: 9
Joined: Tue 25. Jul 2017 19:44:04

Re: RoP - dotazy

Post by Varel » Tue 26. Mar 2019 10:51:00

Zdar a sílu,
otevřu starší topic, protože mám také pár dotazů k ROP, který jsem najel tento týden:
1. V knize Pavel píše, že členění tréninku si můžeme stanovit prakticky po svém (Po-St-So), nicméně podle členění jsem pochopil, že je vhodně nechat dva dny volno před těžkým tréninkem: Ptám se proto, že jsem měl vplánu jet út-čt-so, nicméně pokud dám středa a Pátek variace, tak si nejsem jistej, zda se do soboty zregeneruji. Tzn bylo by asi ideálnější: út(lehký)-čt(střední)-neděle(těžký) plus středa a pátek variace?
2. Do tréninku jsem chtěl zakomponovat dřep - otázka: 2x týdně - kam? do variačních dnů (středa a pátek)? Nebo lze i do pracovního a do variačního dne? kupříkladu úterý(lehký trénink kdy mám presovací žebřík se shyby a snatch plus squat a třeba pátek variační den, kdy mám přemístění, get up apod plus dřep)?
3. Pavel v knize popisuje že v lehký den (jakmile si je cvičenech jistý v technice), tak že může udělat jedno přemístění a více tlaků. Týká se tato skutečnost i dalších dnů, nebo pouze lehkého dne (tzn. že ostatní dny musím před pressem vždy provést clean?)
4. Ve stěžejní dny se jede snatch, pak střední den swingy, a těžký den také swingy, nicméně o čase, který strávím tímto cvičením rozhodnou kostky. Proto zcela nerozumím z čeho mám vycházet z procentuální intenzity, když nemám například snatch změřený za pět minut, snatch za sedm minut, nebo za deset - mám těch 50% až 60% vnímat z hlediska osobního pocitu jako %úsilí, nebo prostě jde spíš o počet?
Děkuji

User avatar
PM
Posts: 857
Joined: Mon 25. May 2015 13:29:01
Contact:

Re: RoP - dotazy

Post by PM » Wed 27. Mar 2019 10:49:38

Ad 1) osobně jsem fanda po-st-so - ale všechny varianty jsou možné. Závisí na tvé schopnosti regenerace, tělo se navíc adaptuje. Klíčové je držet si hlavní tréninkové dny jako prioritu, a nevyšťavit se v dny variabilní.

Ad 2) Do variabilních dnů - 3x5, jakoukoliv kettlebell variantu, pro pohyb, ne nutně výkon

Ad 3) Jen lehké dny

Ad 4) Pocitu - nepřekombinovat to, není to powerliftingový cyklus kde každé % musí sedět. Variabilita objemu a intenzity (za cvičení toho samého) je klíčem k úspěchu.
Pavel Macek

Master StrongFirst Instructor | šéfinstruktor KB5

Varel
Posts: 9
Joined: Tue 25. Jul 2017 19:44:04

Re: RoP - dotazy

Post by Varel » Thu 11. Apr 2019 14:18:03

Moc děkuji za předchozí odpovědi.
Mám ještě pár nejasností.
1) Program jsem najel, ale špatně, protože jsem se prapůvodně držel 3x(1,2,3) jako začátek každého tréninkového dne s tím, že další týden 4x1,2,3 a teď 5x1,2,3 - kdy jsem zapomněl vzít v potaz, že lehký den v knize je uveden 5x1 (na začátku - o dvě přícky méně než těžký den), střední den 3x1,2 a těžký 3x (1,2,3) // měl jsem (nevím proč) za to, že program bych měl rozčlenit až když nevýším čísla tzn. že lehký den se stává lehkým až od 5x(1,2,3). Což pro mě znamená... Mám dojet cyklus s touhle chybou? nebo mám od příštího týdne jet podle vzoru? Což by znamenalo že v těžký den 5x1,2,3,4 střední 5x1,2,3 a lehký 5x1,2 / nebo dojet s touhle nuancí - což by znamenbalo další týden Lehký 5x123 střední 5x1234 a težký 5x1234 a další týden týden 5x123 lehký, 5x1234 střední a 5x12345 těžký? A a s další (těžší) bell najet správně?
2) Předchozí otázka ve mně budí další otázku: je nutné jet press v poměru ke shybům 1:1 ? Protože například lehký den 5x1 press (v lehký den nepřidávám váhu a chtěl bych si zashybovat například do 5ti opakování) Je to problém?

Varel
Posts: 9
Joined: Tue 25. Jul 2017 19:44:04

Re: RoP - dotazy

Post by Varel » Fri 12. Apr 2019 10:23:45

Dneska jsem poněkolikáté otevřel knihu a zjistil jsem, že ta progrese je mi v úvodu cyklu nejasná. Chápu správně, že cyklus začínám například ve střední den 3x(1,2) lehký den 3x1op (někde bylo tuším uvedeno, ze lze od začátku 5x1op, tak nevím), a v těžký den 3x(1,2,3). Tím pádem druhý týden 4x(1,2) 5lehký den a 4x(1,2) těžký den. Tím pádem: 3. Týden 5x(1,2) střední, 5x1 lehký, 5x(1,2,3) těžký... a od dalšího týdne 5x(1,2,3) střední 5x(1,2) lehký a těžký 5x(1,2,3,4) .. atd s navyšováním. Chápu to správně? V lehký den začínám na 3x1op nebo 5x1op? A ještě jednou shyby například na začátku u 5x1 jedu nutně také po jednom opakování? Děkuji

Post Reply