Kettlebell Simple & Sinister

Cviky, tréninkové programy, tipy a triky, otázky a odpovědi
User avatar
PM
Posts: 864
Joined: Mon 25. May 2015 13:29:01
Contact:

Re: Kettlebell Simple & Sinister

Post by PM » Mon 24. Dec 2018 11:09:34

Tomáši,

Viz poslední díl a doporučení na zařazení do programu > http://www.kb5.cz/2018/12/kb5-lite-12-1 ... -deadlift/
Až do splnění "Simple" by cvičení S&S mělo výrazně převažovat nad čímkoliv jiným - žádné roztpýlení, nechť jasný cíl zůstane jasným cílem.
Pavel Macek

Master StrongFirst Instructor | šéfinstruktor KB5

Pato1994
Posts: 50
Joined: Wed 14. Nov 2018 16:11:31

Re: Kettlebell Simple & Sinister

Post by Pato1994 » Thu 24. Jan 2019 16:26:33

Zdravím mám pár otázok a nechcem zakladat nové vlakno.Cvicim 4 roky Silovo a s casti obkemovy trenink ktory sa skladá s Mrtvych tahov Drepov a v podstate variaci Ako Zercher drep atd...plus Raz niekedy dva razy do tyzdna zaradujem TGU na konci za tie roky som sa vysplhal na osobne max 52kg pri BW 82kg v pohodlnom tempe
...Moja otázka je môžem zaradiť namiesto TGU napriklad Bentpres?Obcas zaradujem Clean a Press aleno Clen a Jerk s dvoma kettlbelmi...
Ak ano v akej intezite sa mozem pohybovat ?
Dakujem

Varel
Posts: 10
Joined: Tue 25. Jul 2017 19:44:04

Re: Kettlebell Simple & Sinister

Post by Varel » Fri 25. Jan 2019 17:49:29

Zdar a sílu,
nechce se mi otevírat nový topic, tudíž to napíšu zde (protože se jedná o podobnou tématiku). Abych načrtnul o co mi jde. Momentálně jedu zhruba druhý měsíc program Stronglifts 5x5, předtím madcow 5x5 (v meziobdobí udržovačka a měsíc pro radost měsíční trénink od Ch.Thibaudea postavený na bench pressu a zercher dřepu, viz. zde https://www.t-nation.com/training/the-t ... n-for-size ). Vzhledem k tomu, že deloady v současném programu jsou stále častější, tak se poohlížím po jiném programu, který bych najel někdy od čtvrtky února. Mám pár vytipovaných programů, nicméně mě čeká v březnu cesta do Asie, a proto jsem usoudil, že nemá smysl rozjíždět dlouhodobější program (konkrétně se peru s myšlenkou, že najedu 5/3/1 od Wendlera, nebo Kyselý okurky od Pavla a ještě přemýšlím a dále objasním proč to píšu o SaS). Zatím jsem se tedy rozhodl pro program, který vyjde časově krásně (tzn Waterbury Method - kombinace 10x3 a 4x6 - což je třikrát týdně). A nyní pointa... vcelku nedávno jsem znovu dočetl SaS a říkám si, že varianta ke které se přikláním (ještě se o ní rozhodnu) je jet SaS. Na konci knihy však stojí, že lze jet SaS dvakrát týdně, pokud jedu jiný program. Tzn. že pokud bych se rozhodl pro malou ochutnávku SaS s kombinací Waterbury method (ten program mě prostě láká), řekněmě WM (Po-St-Pá) a SaS(Út-So), je to přijatelný?
Další věc je, že chci Pavlovi poděkovat za tip v jiném topiku na odkázání na Deadlift Dynamite (knihu jsem ještě nedolouskal, ale jsem z ní nadšený.
...předem díky za zkušenosti a cenné rady.

User avatar
PM
Posts: 864
Joined: Mon 25. May 2015 13:29:01
Contact:

Re: Kettlebell Simple & Sinister

Post by PM » Sun 27. Jan 2019 22:08:22

Pokud tě čeká delší cesta do Asie, ano, nemá cenu aktuálně rozjíždět dlouhodobější program (což kupř. 5/3/1 rozhodně je - jsem vleký fanda tohoto programu. "Kyselý okurky" od Pavla - přijde na, jeslti jednička nebo dvojka, a jak na tom jsi).

Ad S&S 2x týdně: Fajn jako udržovačka nebo kompenzačka. Závisí na tom, jaké jsou cíle, a jak kupř. regeneruješ - já kupř. jen vidím 4x6 a už jsem namožený. K Waterbury Method se nemohu vyjádřit, neznám, otázka spíše pro Chada.

Deadlift Dynamite je super, je tam poschováváno hodně pokladů, doporučuji přečíst vícekrát.

Zdar a sílu!
Pavel Macek

Master StrongFirst Instructor | šéfinstruktor KB5

Varel
Posts: 10
Joined: Tue 25. Jul 2017 19:44:04

Re: Kettlebell Simple & Sinister

Post by Varel » Mon 28. Jan 2019 8:13:56

Děkuji Pavle za odpověď, promyslím, vyzkouším, zapíšu a časem třeba poreferuji :) Asie bude zhruba na 3-4 týdny právě, tak jsem chtěl do meziobdobí vrazit něco krátkého, samozřejmě jsem i dost zvažoval namísto Waterburyho zařazení Simply Strong 2xtýdně.
Jinak několikrát jsem projel Wendlerovi příručky, koukal jsem i na nějaký starý vlákna, kde 5/3/1 doporučuješ (což byl snad můj první impulz kdy jsem se o tenhle program začal zajímat), a opravdu se mi líbí jak členění tak i periodizace... je to parádní program.
Takže Ti tímto děkuji, a určitě dám opět za nějaký čas vědět.

Zdar a sílu

Shushan
Posts: 1
Joined: Sun 10. Mar 2019 17:42:52

Re: Kettlebell Simple & Sinister

Post by Shushan » Sun 10. Mar 2019 19:26:00

Ahoj, chcela by som sa spýtať na kombináciu programu Simple a IF.
V skratke za posledný rok som sa zhoršila v pravidelnosti cvičenia a štýle stravovania, tak som celkom pribrala a objavili sa bolesti chrbta a podobne. Môj problém je, že buď poctivo cvičím, ale nejem vzorne, alebo naopak. Tak som od nového roka vyradila cukry a múku, a fungujem primárne na tukoch, čo mám overené po whole, že mi taká strava viac vyhovuje. Schudla som samozrejme, ale potom som zas niečo nabrala aj keď nemám pocit, že by som sa v strave pokazila, skôr si myslím že to je mojou nepravidelnosťou v stravovaní. Reálne môj týždeň vyzerá tak, že napríklad 2 dni jem až na obed a večeru, potom ďalšie dni zas jem od rána a tak sa to strieda. Tak som si povedala, že skúsim IF 16/8, kedže som lenivá si robiť tie raňajky a nebude to pre mňa nejaký obrovský šok, ak by som pravidelne začala jesť od 13 do 21. Chcem k tomu už pridať aj cvičenie a pre mňa zase už slabú príde najidealnejšie začať so Simple 6x do týždňa - siedmy deň mám trening boxu, ktorý je často záhulový trening, tak tam by som si už nepridávala. Zároveň sa to chcem naučiť cvičiť ráno, lebo večer po práci sa k tomu neviem dokopať a ak sa mi už niekedy podarilo cvičiť ráno, tak som sa cítila fakt dobre. Ku kombinácii cvičenia a IF som si čítala článok na funkčnom tréningu, kde sa rozoberal konkrétne Leangains. Pýtam sa na to práve preto, že chcem aby môj tréning Simple bol o 7:00 a prvé jedlo by som mala až o 13:00. Nie som veľký fanúšik doplnkov stravy (popravde som sa o ne nikdy nezaujímala, kedže som nemala potrebu ich brať pri cvičení) a pri Leangains sa spomína BCAA pred a po tréningu, ale zároveň sa hovorí o namáhavejších tréningoch ako sú pri Simple. Preto som sa chcela spýtať, či bude v pohode si to ráno odcvičiť a jesť až od tej 13 a neriešiť žiadne doplnky, alebo je lepšie si to BCAA kúpiť a užívať (tu zas mi príde divné ho užívať denne). Prípadne mám niečo pridať v jedle? Tiež sa tam rozoberá (to som čítala aj v knihe Whole30), že v tréningové dni mám pridať sacharidy a ubrať tuky, lenže opäť tu mám tréningový deň každý deň. Asi tu budem musieť experimentovať a nájsť nejakú rozumnú rovnováhu - pridať sacharidy ale nie nejak veľmi. Nie som typ, čo si počíta kalórie alebo si váži jedlo, skôr sa riadim opäť podľa programu Whole tak trochu by oko :D . Asi už to rieším príliš podrobne, len zas nechcem niečo robiť zle a nebude to mať nejaký efekt aj keď by to fungovalo a ako sa poznám, vykašlem sa na to. A ešte jedna otázka čisto k IF - viem že prvé týždne pokiaľ si telo zvykne, je v pohode ak cítim hlad počas doby pôstu. Ale po niekoľkých týždňoch je v poriadku cítiť hlad v dobe pôstu alebo to mám brať ako signál toho, že mám pridať v jedle?
Ďakujem za odpoveď :)

Post Reply