Program na nárůst svalů

Cviky, tréninkové programy, tipy a triky, otázky a odpovědi
kosmi
Posts: 12
Joined: Wed 02. Dec 2015 17:09:31

Re: Program na nárůst svalů

Post by kosmi » Wed 02. Dec 2015 21:45:38

Svaly vypadají dobře. A budí DOJEM síly :-) Tedy pokud jsou vidět. :-)
Na větší sílu asi nebudeš potřebovat velký svaly. Zaměř se spíš na techniku a stabilizaci. Na to jsou cvičení s kettly ideální.

User avatar
petkab
Posts: 525
Joined: Mon 25. May 2015 16:05:26
Location: Praha

Re: Program na nárůst svalů

Post by petkab » Thu 03. Dec 2015 5:35:41

kosmi: souhlas se dvěma až třemi porcemi jídla, taky tak jím. Nesouhlas s tím, že pro účely tazatele je nutné počítat a vážit jídlo a jíst tolik bílkovin, kolik uvádíš.
Petra Bričová, ve FuTr jako doma :-)

JKP
Posts: 173
Joined: Thu 28. May 2015 17:52:29

Re: Program na nárůst svalů

Post by JKP » Thu 03. Dec 2015 10:26:51

Honzik wrote:Já se asi trochu blbě zeptám, ale k čemu nabírat svaly? Já si to vyzkoušel a nemůžu říct, že větší objem=větší síla. Z mých obézních 96 jsem se ve finále správným cvičením a jídlem ve stylu paleo nebo slowcarb (prostě normálním jídlem) dostal na 70 a zvládnu více než kdy předtím. Do toho dělám MMA a trénuju s lidma minimálně o 10 kilo těžšíma, takže když dostanu někoho ve své váhovce, tak je to jak s hadrovou panenkou. Teď moje druhá otázka, mám se zkusit víc vykrmit? Může někdo fundovaně říct, že pak budu silnější?
Větší objem určitě automaticky větší sílu neznamená, ale větší silovej potenciál jo. Prostě to je jeden z faktorů, který sílu dělaj, jen není jedinej, takže můžeš najít spoustu příkladů, kdy je člověk s menším objemem svalů silnější. Ale když si projdeš třeba rekordy jednotlivejch váhovek ve vzpírání nebo powerliftingu (tj. výkony lidí, který svůj objem svalů dokážou všichni sakra dobře zapojit) pochybuju, že najdeš moc případů, kdy by nižší váhovka měla při jinak stejnejch pravidlech vyšší čísla. Pokud vůbec budou, tak to budou výjimky. Taky samozřejmě větší váha automaticky neznamená víc svalů. No a k tý druhý otázce, to za tebe nikdo neodpoví. A ani poradit ti nikdo nemůže, pokud tě nebude hodně dobře znát - přesně vědět, kde a v čem máš rezervy, jaký máš cíle,a td.
Nepiják, nekuřák, nemrava.

kosmi
Posts: 12
Joined: Wed 02. Dec 2015 17:09:31

Re: Program na nárůst svalů

Post by kosmi » Thu 03. Dec 2015 14:18:48

Říká se že celek je tak silný jako jeho nejslabší část. Pokud tedy chceš jít směrem rozvoje síly, jedno kritérií bude eliminace svalové disbalance. Zjednodušeně když vezmu například cvik obyčejný benchpress s dlouhou činkou na rovné lavici. Pokud máš jednu ruku silnější než druhou. Zbytek si domysli.
Dále je možně že při určitém pohybu (cviku) vlivem špatné techniky posilování zapojuješ další svalové skupiny které pak přebírají část práce kterou má vykonat sval který se snažíš posílit.
Další mohou být zranění, špatně zhojená zranění a různá další zdravotní omezení apod...
Počítá se i psychika (motivace, sebevědomí, agresivita) Je toho hodně.
BTW: Začínám mít pocit že odbíháme od původního tématu.

User avatar
PM
Posts: 811
Joined: Mon 25. May 2015 13:29:01
Contact:

Re: Program na nárůst svalů

Post by PM » Sun 21. Feb 2016 19:47:05

Honzik: Přijde na to JAKÉ svaly - pokud ty správné (miofibrilární hypertrofie), ano, budeš silnější.
Pavel Macek

Master StrongFirst Instructor | šéfinstruktor KB5

PO
Posts: 1
Joined: Mon 05. Jun 2017 8:02:46

Re: Program na nárůst svalů

Post by PO » Mon 05. Jun 2017 8:52:16

Je možné začít KettleBear program, i když člověk nemá dosavadní zkušenosti s cvičením s kettlebell? Nebo je nutná nějaká předběžná průprava?

User avatar
Honzik
Posts: 238
Joined: Thu 28. May 2015 14:24:19

Re: Program na nárůst svalů

Post by Honzik » Mon 05. Jun 2017 21:21:33

Podle mě je odpověď ano i ne.

Ano, pokud se dokážeš naučit perfektní techniku (což třeba double clean není z nejzsnažších) a máš-li dobrý fyzický základ pro pressy. Budeš věrný tomu programu a budeš ho dodržovat. A pokud máš průpravu z jiných silových cviků(kalistenika, velká činka, ...)

Ne, protože budeš potřebovat dva stejné ktb. U "standardních" postupů používáš jednu váhu, pak další, pak další a pak s tím co máš můžeš rozjet pressy, dřepy, pak double varianty. Ale prvotní finanční investice bude větší, pak pokud nemáš základ ze swingu, tak se u cleanu zničíš, u double cleanu víc než dvakrát tak.

Každopádně záleží taky s jakou vahou bys to chtěl rozjet. Já pro double clean a následné dřepy používám 32+24 ktb, presuju pak ale jen jednu ktb a nedám více než 4 pressy s 24kg. O žebříkách 1-2-3-4 si můžu minimálně půl roku, možná déle, nechat jen zdát.
S&S 32kg
Deadlift 2xBW
Snatch 24kg 100/5min

User avatar
Honzik
Posts: 238
Joined: Thu 28. May 2015 14:24:19

Re: Program na nárůst svalů

Post by Honzik » Mon 05. Jun 2017 21:30:51

Každopádně vím, co by ti poradil Pavel Macek :-D
1. Projít si vlákno se standardy http://www.kb5.cz/forum/viewtopic.php?f ... 702#p11702
2. Splnit si základní silové standardy (pokud tě to táhne ke ktb, tak Simple&Sinister, ROP)
3. Pak se ozvat a on ti poradí kam dál.

Takhle poradí každému a věř, že ví, proč to tak dělá.
S&S 32kg
Deadlift 2xBW
Snatch 24kg 100/5min

Post Reply