Program na nárůst svalů

Cviky, tréninkové programy, tipy a triky, otázky a odpovědi
kosmi
Příspěvky: 9
Registrován: stř 02. pro 2015 17:09:31

Re: Program na nárůst svalů

Příspěvekod kosmi » stř 02. pro 2015 21:45:38

Svaly vypadají dobře. A budí DOJEM síly :-) Tedy pokud jsou vidět. :-)
Na větší sílu asi nebudeš potřebovat velký svaly. Zaměř se spíš na techniku a stabilizaci. Na to jsou cvičení s kettly ideální.

Uživatelský avatar
petkab
Příspěvky: 525
Registrován: pon 25. kvě 2015 16:05:26
Bydliště: Praha

Re: Program na nárůst svalů

Příspěvekod petkab » čtv 03. pro 2015 5:35:41

kosmi: souhlas se dvěma až třemi porcemi jídla, taky tak jím. Nesouhlas s tím, že pro účely tazatele je nutné počítat a vážit jídlo a jíst tolik bílkovin, kolik uvádíš.
Petra Bričová, ve FuTr jako doma :-)

JKP
Příspěvky: 173
Registrován: čtv 28. kvě 2015 17:52:29

Re: Program na nárůst svalů

Příspěvekod JKP » čtv 03. pro 2015 10:26:51

Honzik píše:Já se asi trochu blbě zeptám, ale k čemu nabírat svaly? Já si to vyzkoušel a nemůžu říct, že větší objem=větší síla. Z mých obézních 96 jsem se ve finále správným cvičením a jídlem ve stylu paleo nebo slowcarb (prostě normálním jídlem) dostal na 70 a zvládnu více než kdy předtím. Do toho dělám MMA a trénuju s lidma minimálně o 10 kilo těžšíma, takže když dostanu někoho ve své váhovce, tak je to jak s hadrovou panenkou. Teď moje druhá otázka, mám se zkusit víc vykrmit? Může někdo fundovaně říct, že pak budu silnější?


Větší objem určitě automaticky větší sílu neznamená, ale větší silovej potenciál jo. Prostě to je jeden z faktorů, který sílu dělaj, jen není jedinej, takže můžeš najít spoustu příkladů, kdy je člověk s menším objemem svalů silnější. Ale když si projdeš třeba rekordy jednotlivejch váhovek ve vzpírání nebo powerliftingu (tj. výkony lidí, který svůj objem svalů dokážou všichni sakra dobře zapojit) pochybuju, že najdeš moc případů, kdy by nižší váhovka měla při jinak stejnejch pravidlech vyšší čísla. Pokud vůbec budou, tak to budou výjimky. Taky samozřejmě větší váha automaticky neznamená víc svalů. No a k tý druhý otázce, to za tebe nikdo neodpoví. A ani poradit ti nikdo nemůže, pokud tě nebude hodně dobře znát - přesně vědět, kde a v čem máš rezervy, jaký máš cíle,a td.
Nepiják, nekuřák, nemrava.

kosmi
Příspěvky: 9
Registrován: stř 02. pro 2015 17:09:31

Re: Program na nárůst svalů

Příspěvekod kosmi » čtv 03. pro 2015 14:18:48

Říká se že celek je tak silný jako jeho nejslabší část. Pokud tedy chceš jít směrem rozvoje síly, jedno kritérií bude eliminace svalové disbalance. Zjednodušeně když vezmu například cvik obyčejný benchpress s dlouhou činkou na rovné lavici. Pokud máš jednu ruku silnější než druhou. Zbytek si domysli.
Dále je možně že při určitém pohybu (cviku) vlivem špatné techniky posilování zapojuješ další svalové skupiny které pak přebírají část práce kterou má vykonat sval který se snažíš posílit.
Další mohou být zranění, špatně zhojená zranění a různá další zdravotní omezení apod...
Počítá se i psychika (motivace, sebevědomí, agresivita) Je toho hodně.
BTW: Začínám mít pocit že odbíháme od původního tématu.

Uživatelský avatar
PM
Příspěvky: 717
Registrován: pon 25. kvě 2015 13:29:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Program na nárůst svalů

Příspěvekod PM » ned 21. úno 2016 19:47:05

Honzik: Přijde na to JAKÉ svaly - pokud ty správné (miofibrilární hypertrofie), ano, budeš silnější.
Pavel Macek

StrongFirst Senior SFG | šéfinstruktor KB5

PO
Příspěvky: 1
Registrován: pon 05. čer 2017 8:02:46

Re: Program na nárůst svalů

Příspěvekod PO » pon 05. čer 2017 8:52:16

Je možné začít KettleBear program, i když člověk nemá dosavadní zkušenosti s cvičením s kettlebell? Nebo je nutná nějaká předběžná průprava?

Uživatelský avatar
Honzik
Příspěvky: 238
Registrován: čtv 28. kvě 2015 14:24:19

Re: Program na nárůst svalů

Příspěvekod Honzik » pon 05. čer 2017 21:21:33

Podle mě je odpověď ano i ne.

Ano, pokud se dokážeš naučit perfektní techniku (což třeba double clean není z nejzsnažších) a máš-li dobrý fyzický základ pro pressy. Budeš věrný tomu programu a budeš ho dodržovat. A pokud máš průpravu z jiných silových cviků(kalistenika, velká činka, ...)

Ne, protože budeš potřebovat dva stejné ktb. U "standardních" postupů používáš jednu váhu, pak další, pak další a pak s tím co máš můžeš rozjet pressy, dřepy, pak double varianty. Ale prvotní finanční investice bude větší, pak pokud nemáš základ ze swingu, tak se u cleanu zničíš, u double cleanu víc než dvakrát tak.

Každopádně záleží taky s jakou vahou bys to chtěl rozjet. Já pro double clean a následné dřepy používám 32+24 ktb, presuju pak ale jen jednu ktb a nedám více než 4 pressy s 24kg. O žebříkách 1-2-3-4 si můžu minimálně půl roku, možná déle, nechat jen zdát.
S&S 32kg
Deadlift 2xBW
Snatch 24kg 100/5min

Uživatelský avatar
Honzik
Příspěvky: 238
Registrován: čtv 28. kvě 2015 14:24:19

Re: Program na nárůst svalů

Příspěvekod Honzik » pon 05. čer 2017 21:30:51

Každopádně vím, co by ti poradil Pavel Macek :-D
1. Projít si vlákno se standardy http://www.kb5.cz/forum/viewtopic.php?f=11&p=11702#p11702
2. Splnit si základní silové standardy (pokud tě to táhne ke ktb, tak Simple&Sinister, ROP)
3. Pak se ozvat a on ti poradí kam dál.

Takhle poradí každému a věř, že ví, proč to tak dělá.
S&S 32kg
Deadlift 2xBW
Snatch 24kg 100/5min


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

 

 

cron