KB5 výzva byl jedním z našich bezkonkurenčně nejpopulárnějších seriálů. Řada našich fanoušků dodnes ráno cvičí Motýla a pije Kapku, protahuje se jako Leopard, [pumpuje Bicíř], spí Osmičku a drží se za Nos, dává si dobré Žraso (i když what IF…), Ledyboří, utahuje/rozmotává Uzly, Visí a machrují u Zdi, prostě Neřádi!

Ohlas byl veliký, fanoušci volali po dalších smysluplných výzvách – a tak vám je v roce 2020 přineseme, každý měsíc jednu, lehčí či těžší, praktickou, v duchu motta „pár minut denně, každý měsíc jeden návyk, krok za krokem k lepšímu já.“ 

Některé plynule navážou na ty předchozí, jiné budou pokročilejší variantou, a čekají nás i některé zbrusu nové – každého 1. v měsíci: Máchal, Krok, Zelená, Paprsek, Bezdech, a další a další!

Jak se o nové KB5 výzvě dozvědět?

A jako v předchozím běhu budete moci vyhrát pravidelné cvičení či seminář zdarma!

Žáci, fanoušci, kamarádi – sdílejte prosím, a pomožte nám, ať jsme všichni zdravější, silnější, spokojenější a svět lepší! 

 

Obecné doporučení

Klinický psycholog Jordan B. Peterson radí:

„Ujasněte si cíle a pokračujte ve cvičení každý den. Pokud se nedaří, dejte si o něco menší cíle – chcete si dát takové cíle, kterou jsou dostatečně veliké, aby byly výzvou, ale dostatečně malé, abyste měli rozumnou pravděpodobnost v nich každý den uspět.“

Když se tedy do dané výzvy pustíte, dodržte jí prosím každý den, nevynechejte. Pokud bude třeba, upravte si náročnost dle libosti – pokud např. bude výzva 1000 angličáků každou hodinu (ehm), udělejte jich třeba jen 500 (ehm, ehm). Víte, jak to myslím. Něco lepší než nic, první dny to třeba bude stát za pikaču, ale s každým dalším dnem naberete na setrvačnosti a půjde to lépe. 

Máchal

“Spadlo ti to Máchale, asi vítr ne?”

“Tohle jsou přišitý knoflíky? 

“K zemi – vztyk!” 

Ne, nebudeme skládat polena, nacvičovat jemnou motoriku ani tedy angličákovat, jak mnozí z vás tipovali, když jsme ohlásili, že se první KB5 výzva jmenuje „Máchal“.

Pamětníci si jistě vzpomínají, že vůbec první KB5 výzva “Motýl” pocházela z čínských “metod pěstování života” a “vnitřních dechových cvičení”. Navážeme na Motýla, respektive – představíme vám jeden cvik, který je ideální cvičit před Motýlem. 

Staří čínští mistři doporučují:

Cvik, který vás v dnešním dílu seriálu KB5 výzva naučím, bude právě “máchání pažemi“ – přesně řečeno tzv. ”Umění máchání do výšky ramen“ (Ping Shuai Gong 平甩功), aneb “Máchání pažemi do výšky ramen” (Ping Shuai Shou 平甩手). 

Protože možná už vaše čínština není to, co bývala, budeme mu říkat “Máchal”. 

#KB5vyzva - dalších 12 kroků ke zdraví, síle, a kondici: Máchal

V rámci tradiční čínské medicíny se používá jako podpůrná léčba a především prevenci řady neduhů – od kardiovaskulárních chorob přes bolesti kloubů, studené ruce a nohy atd. atd. TČM recepis zahrnuje 3 série Máchala po 10 minutách, na lačno. Mistr Li Fengshan, který tuto tradiční metodu zpopularizoval, píše: 

“V první desetiminutovce aktivujete základní cirkulaci. V druhé desetiminutovce to začne pracovat ve vnitřních orgánech a bude mít též i nějaký efekt na mozek. V třetí desetiminutovce aneb po zhruba 30 minutách zjistíte, že se odhalí nějaké skryté tělesné choroby. Tento druh cirkulace přinese rovnováhu a harmonii v těle. Skrytá stará nemoc bude přirozeně vyléčena a budete se cítit velmi příjemně.”

Kdo má zájem, může vyzkoušet, ale většina si řekne “ciwe, půlhodina denně, a to jen proto, abych se zbavil chorob a bolístek, co mě trápí léta, na to kašlu!”, takže po nikom 30 minut Máchala chtít nebudeme, a nebudeme jej ani cvičit z důvodů léčebných (léčba není náš obor), ale důvodů preventivních. 

#KB5vyzva

#KB5vyzva #13: Máchal | KB5

Postup

  • Podívej se na výukové video.
  • Stáhni si workbook v .pdf, vytiskni si workbook a k číslu výzvy v levém horním rohu si napiš 13.
  • Začni cvičit 1. den v měsíci, a cvič „Máchala“ každé ráno, po celý měsíc. Počet opakování? Dle libosti – tomuto cviku každopádně prospívají vyšší počty opakování (která si samozřejmě můžeš rozdělit do libovolného počtu sérií). Dostaň se do rytmu, do flow, a máchej. 
  • Nezrychluj (vítr netřeba), nemáchej výše než do výšky ramen, “dřepovat” můžeš níže či výše, jak ti to kotníky dovolí. Snaž se ale, aby trup zůstal vertikálně – nepředkláněj se. 
  • 3 klíčová slova tohoto cviku jsou uvolnění, uvolnění, uvolnění. Cvič na pohodu, užívej si cvičení.
  • Po Máchalovi ideálně Motýl, anebo jakákoliv jiná sestava dechových cvičení, Taijiquan, “Pozdrav slunci”, Super-Joints, atd. atd. 
  • Po splnění cvičení si odškrtni splněný úkol ve workbooku. Dáš celý měsíc v kuse?
  • Přidej se do události na Facebooku!
  • Sdílej své zkušenosti na Facebooku, Twitteru, nebo Instagramu. Nezapomeň použít hashtag #KB5vyzva.
  • Koncem měsíce bude vylosován vítěz, který vyhraje seminář anebo měsíc školného ZDARMA, a bude odhalena další #KB5vyzva.
  • Pokud ti cvičení dělá dobře – pokračuj!
  • Otázky, nejasnosti? Zeptej se na našem diskuzním fóru ZDE, anebo v naší Facebook skupině ZDE.

#KB5vyzva Workbook (.pdf)

 

Seminář PHK Minimum: Neigong – „vnitřní trénink“ a metody pěstování života

Ve staré Číně se cvičení rozdělovala na 2 základní podskupiny  – tzv. “vnější umění” a “vnitřní umění”

 

Tradiční přísloví na toto téma praví: “vnitřně cvič esenci, ducha a energii, vnějšně cvič svaly/šlachy, kosti a kůži”. Kýženým ideálem je pak “kultivace jak vnitřku,  tak vnějšku”  – „vybudovat pevný základ zdraví vnitřně“ a „fyzickou sílu a dovednost vnějšně“.

 

Po létech fitness pokusů/omylů se dnes do popředí dostávají staré, osvědčené metody cvičení – od posilování s vlastní váhou, cvičení s kettlebell a velkou činkou. Pokud je program dobře vyskládaný, zlepší se pohyblivost, pružnost, síla i kondice, ale- vše výše uvedené je majoritně především tzv. “vnější trénink”. Řada cvičenců je “navenek silná, ale – uvnitř prázdná”

 

Někteří tedy musí začít jinde a jinak – od obnovy zdraví “zevnitř”, jiní naopak musí pokročit od čistě “vnějších cvičení” dále. Pro obě skupiny jsou tzv. “vnitřní umění” (Neigong kant. Nei Gung) jednou z nejlepších voleb, a to z mnoha důvodů. 

 

1. února 2020, PHK Gym, Praha 3, 10-14 h.

PŘIHLÁŠKY ZDE!

Přehled všech KB5 výzev

Dalších 12 výzev

 


 

Chceš se hýbat lépe, dostat se do kondice, zesílit?

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si zkušební lekci ZDARMA!

• Krok 1

Rozhodni se, do kterého KB5 Gymu se chceš přijít podívat. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy, tenisky anebo bos.

• Krok 2

Rezervuj si lekci ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat. Domluv se na první lekci ještě dnes! 

Jméno a příjmení

Tvůj email

V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Liberec, Pardubice, Bratislava, Nitra).

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
18. ledna 2020
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Brno, Brno

18. ledna 2020
10:00 -15:00
Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: KB5 Reset
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

8. února 2020
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

8. února 2020
10:00 -15:00
Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: KB5 Reset
KB5 Gym Brno, Brno

22. února 2020
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

29. února 2020
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Brno, Brno

7. března 2020
10:00 -15:00
Základy posilování s vlastní vahou: Naked Warrior
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

14. března 2020
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro pokročilé: ROP
KB5 Gym Brno, Brno

21. března 2020
10:00 -15:00
Základy posilování s velkou činkou: PTTP
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

28. března 2020
10:00 -15:00
Základy posilování s vlastní vahou: Naked Warrior
KB5 Gym Brno, Brno

18. dubna 2020
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro pokročilé: ROP
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

25. dubna 2020
00:00 -00:00
Instruktorská certifikace StrongFirst SFB Bodyweight
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

KB5 Intro Kit