Jak, co a s čím cvičit, a co necvičit. 

Co a kdy jíst, a co nejíst (a že občas nejíst). 

Atd. atd. 

„Kdybych to býval byl věděl před lety… .“

Možná říkáte, že jste měli nedostatek informací. Možná jo, možná ne… no, měli, my všichni, a už dávno – stačí si otevřít předválečné časopisy a knihy. Jen jsme zapomněli a stali se obětí toho, čemu Nassim Taleb říká neománie. 

  • Cvičení: V knize Super-síla od Calverta (1924) najdete o silovém tréninku úplně všechno – dnes populární “novinky” jako jsou Jefferson Curl a kettlebell swing jako první a nejdůležitější cviky. Cvičení s vlastní vahou, velkou činkou, jednoručkama… Všechno. Very KB5. 
  • Strava: Weston Price psal o “Paleo” v téže době – jeho studie Výživa a fyzická degenerace vyšla v r. 1939. 
  • Další: Všichni siláci staré školy se otužovali – a zápasili, boxovali, šermovali, cvičili stojky (handbalancing), strečovali, atd. atd. 

Co s tím? V KB5 často říkáme: “Nejlepší čas začít je před 20 lety. Druhý nejlepší čas je dnes.” 

Cvičení

Cvičení se samozřejmě věnujeme na našich stránkách nejvíce. Nejjednodušší krok je stáhnout si KB5 Intro Kit a pustit se do toho, anebo začít cvičit podle Školy síly. Nejlepší je přijet na seminář, a úplně nejlepší začít cvičit v některém z KB5 Gymů. 

Co se životosprávy obecně týče, viz KB5 výzva – další ze seriálů, který se setkal s neskutečným úspěchem. Bojovky také máme rádi, ať už praktickou sebeobranu, anebo sport, a na téma duchovního rozvoje se prý též něco chystá. 

Dnes se však podíváme na stravu.

Strava

Vždycky, když jdu nakupovat, a vidím nákupní košík obézní holčiny nebo tlouštíka s celozrným pečivem, nízkotučným jogurtem, džusy (a čokotyčinkou “za odměnu” po józe nebo spinningu), bolí mě srdce. Vždyť přeci stačí otevřít ty internety a všechno info tam sakra je! 

Jenže to je právě ten problém – je tam všechno, a všechno info neznamená dobré info.

Studium na vysoké škole mi dalo mnohé, především však jednu z nejdůležitějších dovedností: vyhledávání informací, jejich kritické třídění, schopnost změnit díky pádným důkazům doposavadní názor.  To dobré info totiž může být totálně v rozporu s mým současným názorem. „Cože, po pečivu se tloustne? Lehsedy ničí záda? Hopsání z levé nohy na pravou mě nikam neposune? Zvedat kytlble, těžké váhy, jen tak málo opakování? Cože?“ 

Zpět ke stravě. Jeden z mých MMA žáků-nováčků – říkejme mu třeba Tomáš (protože se tak jmenuje – ahoj Tome!) přišel na svůj první trénink s obavami a nějakými kily navíc. Docela dost kily navíc. Trénink jsme pořešili, začali jako s každým od 0, a co se stravy týče, dostal odkaz na tisíckrát ověřený program (z)dravé stravy. Bez záhulu na tréninku a bez diet zhubnul za měsíc 14 kg – ano, čtete správně 14 kg. Za 3-6 měsíců bude vysekanej jak… jak… no prostě bude vypadat a hlavně fungovat jako jiný člověk. Dostal se k dobrým informacím, držel se jich, a sklidil výsledky. 

Pomož sobě – anebo kamarádovi! 

Naší filosofií je pomáhat – pomáhat lidem, aby se hýbali lépe, chytřeji, neničili se, byli zdraví, silní a v kondici. A tak jsme si pro vás ve spolupráci s nakladatelstvím Melvil připravili soutěž a 3 výtisky jejich nové knihy na téma výše uvedeného ověřeného programu – Deník Whole30: Váš průvodce úspěšným stravovacím restartem den po dni. Je to tzv. „dělej přesně tohle!“ manuál, blbuvzdorný návod pro všechny, Simple & Sinister světa výživy. Je to všechno? Ne, ani swing a get-up nejsou alfa a omega silového tréninku – ale Whole30 a S&S jsou ty nejlepší způsoby, jak začít.

Pokud nevíte, jak na stravu, zúčastněte se – když vyhrajete, dostanete návod krok po kroku (a když nevyhrajete, doporučujeme si knihu pořídit).

Pokud už se (z)dravě stravujete, zúčastněte se též – a když vyhrajete, věnujte knihu nějakému svému kamarádovi, který se v tom plácá.

Pravidla soutěže

  • Vyfoťte vaší snídani, oběd, nebo večeři
  • Postněte foto na Facebook, Instagram nebo Twitter
  • Označte v příspěvku @kb5cz a @janmelvil, přidejte hashtag #kb5whole30, přidejte odkaz na tento článek – stačí zkopírovat:

@kb5cz @janmelvil  #kb5whole30 – soutěž > bit.ly/kb5whole30 

Čím více fotek uveřejníte, tím větší šanci máte vyhrát! 

Uzávěrka soutěže je 24. dubna! 

Z KB5 zdraví a vydavatelství Melvil děkuje Pavel Macek, Master StrongFirst Instructor, šéfinstruktor školy KB5 

 
EDIT: StrongFirst Czechia do soutěže přihodila 3 výtisky Kettlebell Simple & Sinister
 
 

 

Chceš se hýbat lépe, dostat se do kondice, zesílit?

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si zkušební lekci ZDARMA!

• Krok 1

Rozhodni se, do kterého KB5 Gymu se chceš přijít podívat. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy, tenisky anebo bos.

• Krok 2

Rezervuj si lekci ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat. Domluv se na první lekci ještě dnes! 

Jméno a příjmení

Tvůj email

V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Liberec, Pardubice, Bratislava, Nitra).

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
1. listopadu 2019
08:00 -08:00
StrongFirst SFG I Kettlebell certifikace
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

9. listopadu 2019
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

16. listopadu 2019
10:00 -15:00
Oxygen Advantage®: Dechová cvičení pro zdraví, kondici a top výkony
KB5 Gym Brno, Brno

23. listopadu 2019
10:00 -15:00
Posilování břicha: HardStyle Abs
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

KB5 Intro Kit