Jedno z našich oblíbených témat – otužování! Dnes malinko jinak. 
 
Otužování není jen ranní studená sprcha, koupání ve vysekané díře v ledě, nebo plavání s čutňáky.
 
Otužování je lifestyle – třeba i o tom, že doma trochu stáhnete zbytečně fajrující topení – anebo že chodíte na podzim a v zimě trochu méně oblečení.
 
„Iceman“ Wim Hof říká: „Sundej si tu bundu, nebo budeš nemocnej!“
 
Čínská medicína doporučuje na podzim pomalu, postupně přidávat na oblečení, a na jaře pro změnu pomalu ubírat. Lidé dělají většinou přesný opak – trochu se ochladí, a všichni hned vyšilují a oblékají se jak na výpravu na severní pól. Na jaře vysvitne sluničko, a všichni se svlékají téměř do naha. Výsledek obojího je onemocnění. 
 
Na podzim ted přidávám oblečení postupně (např. kraťasy nahradím za kalhoty), a v zimě jak to jde, chodím po městě převážně v zimě v tričku, někdy i v kraťasech mebo sandálech, zima nezima, sníh nesníh. Je-li pochůzka delší, nesu si pro případ oblečení v baťohu, ale kratší pochůzky lze v poho vyřešit s méně oblečením. Doporučuji čepici, rukavice zase tak úplně ne, protože ruce jsou dobrým teploměrem – když fakt studí, je čas se obléci, anebo jít do tepla. 
 
Starší dámy odskakují: „Fujtajbl co to je?“
Pánové obracejí oči v sloup: „Ciwe, na co si to machýrek hraje?“
A děti se ptají: „Pane, není vám zima?“
 
Ale jo.
Je.
Trochu jo.
 
Ale o to právě jde – trochu.
 
Mrznout, umírat hlady a padat vyčerpáním na hubu není fajn – ale rochnit se nonstop přežraný v teplíčku taky ne. Občas trochu námahy, chladu a hladu neuškodí, ba naopak. Mimochodem, pro nejlepší výsledky je tyto „eustresory“ kombinovat – např. posilovat v chladu nalačno, ale o tom až někdy jindy (budeme toto téma mj. probírat s Pavlem Tsatsoulinem na semináři Second Wind). 
 
Takže hurá si zacvičit do KB5 Gymu (námaha – zima moc ne, protože kupř. KB5 Gym na Praze 3 vytápí zhora hot jóga), z tělocvičny domu (teplíčko) na pořádnou baštu (žraso) a vydatný spánek (odpočinek).
 
Yin-yang.
 
Tak to taky zkus, až si z kanclu vyběhneš ven do trafiky pro cig… pro detoxifikační smoothie!,  zkus to  bez bundy, jen v tričku. Už za ty pohledy a komentáře okolo to stojí. 
 
Kalhoty si doporučuji každopádně nechat. Ne jako jeden náš nejmenovaný kamarád, který se kdysi dostal do problémů – hájil se tím, že nebyl nahý, že měl přeci klobouk…
 
Z KB5 zdraví Pavel Macek, Master StrongFirst Instructor, šéfinstruktor školy KB5 
 
 

 

Chceš se hýbat lépe, dostat se do kondice, zesílit?

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si zkušební lekci ZDARMA!

• Krok 1

Rozhodni se, do kterého KB5 Gymu se chceš přijít podívat. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy, tenisky anebo bos.

• Krok 2

Rezervuj si lekci ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat. Domluv se na první lekci ještě dnes! 

Jméno a příjmení

Tvůj email

V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 6, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Liberec, Pardubice, Bratislava, Nitra).

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
23. února 2019
10:00 -18:00
StrongFirst SFG Kettlebell Course
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

9. března 2019
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Brno, Brno

16. března 2019
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

23. března 2019
10:00 -15:00
Základy posilování s vlastní vahou: Naked Warrior
KB5 Gym Brno, Brno

13. dubna 2019
10:00 -15:00
Základy posilování s velkou činkou: PTTP
KB5 Gym Brno, Brno

18. května 2019
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro pokročilé: ROP
KB5 Gym Brno, Brno

15. června 2019
09:00 -18:00
“Druhý dech”: Second Wind by Pavel
ZŠ Jeseniova, Praha 3