Znáte ten pocit, kdy jste se strašně moc chtěli naučit něco nového,a když jste si na to konečně našli čas a měli tu možnost, tak vás to přestalo bavit, protože jste zkrátka a jednoduše ztratili trpělivost?

Že je vám to povědomé? Mně také.

Uvědomil jsem si, že čím více se chci něco nového naučit, tím dřív to chci umět – ideálně hned. Jenže takhle to nefunguje.

Vzpomeňte si na to, jak dlouho vám trvalo se naučit ovládat angličtinu (či jiný jazyk) nebo něco více bazálního, např. psaní, čtení, anebo třeba zavazování tkaniček Všechno to bylo postupné, malými krůčky, od úplných základů.

To samé platí ve sportu a ve cvičení.

Spěch vás může naopak velmi zpomalit či vám může (nejen) cvičení úplně znechutit.

V KB5 a StrongFirst máme sofistikované metody, jak se učit nové cviky a dovednosti tak rychle, jak jen to je možné se zachováním maximální obezřetnosti a s důrazem na zdraví. K čemu je udělat klik na jedné ruce, když pak budu několik měsíců nebo déle léčit rameno že?

Dbáme na to, aby naše žačky a žáci a bez výjimky i instruktoři, dodržovali postup:

  1. Nejprve se hýbat správně
  2. Pak se hýbat často
  3. A až poté se hýbat pod zátěží

 

Síla je dovednost a dovednost chce čas – jedná se o učení se nových pohybů/cvků a adaptace těla na ně.  Pokud budeme spěchat, přijde velmi pravděpodobně zranění (není otázka, jestli přijde, otázka je spíše kdy) a/nebo vyhoření, protože tělo bude věčně namožené a to nás rozhodně nezlepší a ani nás to nenaučí to, co chceme.

Tohle je všechno moc hezké, ale jak tedy ten spěch obelstít, jak ze spěchu a z pocitu, že vše musíme mít hned, vybudovat onu trpělivost?

  • Vybrat si osvědčený program z arzenálu KB5/Strongfirst, který dokážu splnit (jak jsem lehce naťuknul v mém předchozím článku – když vím, že zvládnu trénovat 2x týdně, nevyberu si program, který je napsán pro cvičení 3x týdně)
  • Nezaměřit se ne na konečný cíl programu, např. zvednout dvojnásobek vlastní váhy na mrtvý tah s činkou, ale dát si malé cíle, kterých dosáhneš cestou (než vyděláš svých prvních 100 tisíc nebo milion, bude to přibývat velmi pravděpodobně po menších částkách)
  • U pohybů/cviků přemýšlet nad detaily (precizní provedení = precizní výsledky)
  • Nebrat trénink jako povinnost, ale jako zábavu – vybrali jste si ho sami a není cílem z něho odcházet zničený, ale celkově silnější, lepší, veselejší

Když se zeptáte lidí, co jsou v něčem dobří, co jim pomohlo na cestě za úspěchem, budou mít povětšinou stejnou odpověď: Trpělivost.

Buďte trpěliví a úspěch vás nemine. Doražte, a my vám s tím pomůžem.

O autorovi: Roman Kraus, absolvent řady prestižních mezinárodních certifikací (SFG, SFL, Flexible Steel, Original Strength) a jeden z nejzkušenějších instruktorů KB5 Gymu Praha 3. 


Chceš se hýbat lépe, dostat se do kondice, zesílit?

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si zkušební lekci ZDARMA!

• Krok 1

Rozhodni se, do kterého KB5 Gymu se chceš přijít podívat. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy, tenisky anebo bos.

• Krok 2

Rezervuj si lekci ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat. Domluv se na první lekci ještě dnes! 

Jméno a příjmení

Tvůj email

V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 6, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Liberec, Pardubice, Bratislava, Nitra).

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
23. března 2019
10:00 -15:00
Základy posilování s vlastní vahou: Naked Warrior
KB5 Gym Brno, Brno

13. dubna 2019
10:00 -15:00
Pohybová, silová a kondiční příprava pro běžce: KB5 Run BASIC
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

13. dubna 2019
10:00 -15:00
Základy posilování s velkou činkou: PTTP
KB5 Gym Brno, Brno

18. května 2019
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro pokročilé: ROP
KB5 Gym Brno, Brno

15. června 2019
09:00 -18:00
“Druhý dech”: Second Wind by Pavel
ZŠ Jeseniova, Praha 3