Jak v lockoutu usadit kettlebell do dlaně? Madlo kettlebell by v horní pozici mělo dosednout mírně šikmo tak, aby překrývalo tzv. patu dlaně (tedy od prstů nejvzdálenější bod dlaně na straně malíku).

Pokud je madlo usazeno nad „patou dlaně“, vytváří značnou páku na zápěstí a buď vyvrací dlaň směrem dozadu, či přinejmenším vyvolá značnou tenzi a ztuhnutí celého předloktí. Jednak se tím výrazně změní mechanika zahození a následného úchopu, ale rovněž výrazně roste riziko zranění zápěstí.

Kettlebell snatch bez mozolů, puchýřů a krve: #2 – lockout

Chůze s kettlebell nad hlavou: Drill nejen pro zažití si dobře usazené kettlebell, ale i budování cekově efektivního lockoutu. Dostaňte kettlebell nad hlavu jakýmkoli bezpečným způsobem, upravte usazení madla dle potřeby a ujděte cca 20-30 kroků. Pak vystřídejte ruce.

Načasování snatch-pullu a proražení: Častou chybu je příliš vysoký snatch-pull a proražení+přetočení kettlebell začíná tedy až někde nad úrovní hlavy, což je příliš pozdě. Většinou tak dojde ke špatnému usazení kettlebell v lockoutu (horní pozici), často i doprovázené bolestivým úderem do předloktí.

Optimálně by měl být snatch-pull veden pouze do výšky obličeje, kde je vystřídán prudkým proražením prstů skrz madlo kolmo vzhůru. Jeden z osvědčených drillů pro osvojení si optimálního načasování se jmenuje „pull-pull-snatch“, kdy se u pull fáze (zkratka pro snatch-pull) snažíme o co nejpreciznější nastavení kettlebell do úrovně obličeje dnem natočenou takřka vzhůru.

Předchozí část:

Další část: 

O autorovi: Antonín Tůma, SFG2, SFL, FMS 2, instruktor KB5 Gymu Praha 3


Chceš se hýbat lépe, dostat se do kondice, zesílit?

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si zkušební lekci ZDARMA!

• Krok 1

Rozhodni se, do kterého KB5 Gymu se chceš přijít podívat. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy, tenisky anebo bos.

• Krok 2

Rezervuj si lekci ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat. Domluv se na první lekci ještě dnes! 

Jméno a příjmení

Tvůj email

V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 6, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Liberec, Pardubice, Tábor, Bratislava, Nitra).

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
25. srpna 2018
10:00 -15:00
Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

8. září 2018
10:00 -18:00
StrongFirst SFL Barbell Course: Posilování s velkou činkou
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

15. září 2018
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

22. září 2018
10:00 -15:00
Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Brno, Brno

23. září 2018
16:00 -19:00
Slavnostní otevření KB5 Gymu Liberec!
KB5 Gym Liberec, Liberec

29. září 2018
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

20. října 2018
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Brno, Brno

10. listopadu 2018
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Brno, Brno

24. listopadu 2018
10:00 -15:00
Základy posilování s vlastní vahou: Naked Warrior
KB5 Gym Brno, Brno

celkem