Kettlebell snatch test (tedy 100 a více snatchů do pěti minut) je obávanou zkouškou či disciplínou nejen kvůli své fyzické náročnosti, ale i kvůli tisícům krvavých historek o prasklých puchýřích a roztrhaných dlaních.

V jakém stavu budou vaše dlaně po skončení  oněch pěti minut závisí na několika faktorech – teplota kettlebell, teplota okolí, vlhkost vzduchu, vaše potivost, množství použitého magnesia… Především však záleží na technice vašeho úchopu.

V tomto miniseriálu si projdeme nejdůležitější triky pro snatch bez stržené kůže a krve, ve cvičení i v testu.

#1: Hook grip

Co je hook grip? Nechytejte madlo kettlebell pevně do celé pěsti, ale pouze ho zavěste do konečků prstů…

To jako fakt? Jo, to jako fakt. Dostatečná síla a stabilita úchopu je pro kettlebell snatch klíčová. Důležitou roli však hraje i důvěra ve váš hook grip.

Kettlebell snatch bez mozolů, puchýřů a krve: #1 – hook grip | KB5

Pokud něco nejde hned, je lepší si to natrénovat zvlášt ve snazších a bezpečnějších podmínkách:

  • Jednoruční deadlift s kettlebell – práce jednak na síle úchopu, ale též antirotaci trupu a síle udržet kettlebell na centrální linii
  • Vis na hradě – obouruč/asistovaně/jednoruč
  • Jednoruční kettlebell swing

O autorovi: Antonín Tůma, SFG2, SFL, FMS 2, instruktor KB5 Gymu Praha 3


Chceš se hýbat lépe, dostat se do kondice, zesílit?

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si zkušební lekci ZDARMA!

• Krok 1

Rozhodni se, do kterého KB5 Gymu se chceš přijít podívat. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy, tenisky anebo bos.

• Krok 2

Rezervuj si lekci ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat. Domluv se na první lekci ještě dnes! 

Jméno a příjmení

Tvůj email

V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 6, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Pardubice, Tábor, Bratislava, Nitra).

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
25. srpna 2018
10:00 -15:00
Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

8. září 2018
10:00 -18:00
StrongFirst SFL Barbell Course: Posilování s velkou činkou
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

15. září 2018
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

29. září 2018
00:00 -23:59
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

celkem