Každý příběh má dvě strany.

Každá neotřesitelná „pravda“ ve světě silového a kondičního tréninku také. A často o hodně více než dvě.

Instruktor: “Cvič tohle, a přesně takhle. Ne ne, tohle je úplně špatně!”

Žák: “A co… “

Instruktor: “Ciwe, no to ani omylem, urveš si záda!”

Žák: “Aha, ale když… “

Znáte to z těch internetů.

  • Strečink je to nejdůležitější. Strečink je k ničemu. Před tréninkem. Kdepak, jedině po tréninku.
  • Mrtvý tah je nebezpečný. Necvičit mrtvý tah a být slabý je nebezpečné.
  • Poloviční dřepy přináší poloviční výsledky. Čtvrtdřepy mají nejlepší přenos do sprintu a skoku.
  • Musíš cvičit spoustu cviků. Cvič jen pár cviků.
  • Kettlebell je pro rozvoj XYZ k ničemu. Kettlebell je pro rozvoj XYZ top nástroj, protože…
  • 2x týdně. Každý den. Vícekrát denně.
  • KB5 je top. KB5 je top.
  • Neutrální páteř. Ohlá páteř.
  • Kolena za špičkama nebo přes špičky, zatažená nebo vytažená ramena, antirotace nebo rotace nebo…

Víme, jak to je s názory (viz náš oblíbený citát z Dirty Harryho), a faktem je, že ne všechny názory jsou si rovné. Názor kupř. na škodlivost či přínos bench pressu mají jinou váhu od náctiletého profíka, který viděl bench maximálně někde na těch internetech, powerliftera, fyzioterapeuta, anebo atletického coache.

Ale…

Ale.

Často mohou být pravdivé i naprosto protichůdné názory, podoběn jako na obrázku výše. Kdo se ptá, kdo odpovídá, kde stojí, a  odkuď se dívá? 

Zahrajme si tedy takovou vzdělávací hru. 

  1. Sjeď až úplně dolů na samý konec stránky, a napiš do komentáře pod článkem nějaké jasné tvrzení, něco, o čem jsi přesvědčen, že “tohle je prostě takhle”. Třeba: “Dřepy škodí kolenům.”
  2. Vyber si jiné jasné tvrzení, který napsal nějaký jiný čtenář, zahraj si na Ďáblova advokáta, a pokud máš na jeho tvrzení racionální argument, okomentuj. Někdo třeba napsal: “Abys mohl běhat, musíš být fit”. A ty mu napíšeš: “Běhání je přeci nejjednodušší způsob, jak se dostat do kondice, nic k němu nepotřebuju.”
  3. Po čase se vrať, a mrkni se, co napsali uživatelé k tvojí “pravdě” (“Dřepy škodí kolenům”).

Je to hra, a má mít informační přínos, takže:

  • žádné flamewars
  • žádné osobní útoky
  • racionální a odborná diskuse, podpořená logickými argumenty a zkušeností
  • no a kdyby se začal(a) vztekat, tak se nehádej a diskusi prostě opusť.

3, 2, 1, a jedem! 

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing