Home » kettlebell, posilování s vlastní vahou, velká činka

Kdyby sis měl vybrat jeden jediný cvik… dobrá, 5 možností!

Vložil na 9.5.2017 – 11.31 | 3 367 přečtení

Kdyby sis měl vybrat jeden jediný cvik… dobrá, 5 možností!

Času málo, možností mnoho, co teď?

Pavel Tsatsouline, jeden z top světových expertů na silový a kondiční trénink, kdysi dostal otázku:

“Kdybys mohl po zbytek života dělat pouze jeden cvik, který by to byl a proč?”

Pavel odpovídá:

Můžu žít se dvěma – jeden nestačí. Možnosti:

1. Mrtvý tah + klik ve stojce anebo kettlebell military press

2. Dřep na jedné noze + klik na jedné ruce

3. Swing + get-up, anebo klik ve stojce, anebo kettlebell military press

4. Přemístění a výraz (clean & jerk) se dvěma kettlebell

5. Zercher dřep + klik ve stojce anebo kettlebell military press

Všimněte si, že s vyjímkou mrtvého tahu nepatří ani jeden cvik mezi tzv. soutěžní lifty. Powerlifting, vzpírání, girevoj sport či gymnastika jsou renomované silové disciplíny, respekt, ale – jsou pro běžného člověka lepší volby? Ano. Disciplíny výše uvedených sportů jsou v první řadě a především pro soutěžící v disciplínách těchto sportů.

Všimněte si též, že mezi výše uvedenými cviky nenaleznete žádné cool parádičky typu stojka na jedné ruce. Výuková křivka je dlouhá, časové investice ještě vyšší. Nejenže se ve stojce se při cvičení 2x-3x týdně nikam neposunete, ale navíc – jsou pro běžného člověka lepší volby? Ano.

Pro nováčky jsme si v #KB5 připravili malý dárek!

A post shared by KB5 – škola síly a kondice (@kb5cz) on

Všimněte si, že ve výčtu výše nenaleznete leg press, předkopávání, zakopávání, bicák tricák jánevímcák. Pavel říká, že kulturistika je to nejhorší, co se silovému tréninku přihodilo, a má pravdu. Jsou pro běžného člověka lepší volby? Rozhodně ano.

Všimněte si, že funkční silový a kondiční trénink potřebuje pár (někdy doslova!) pečlivě vybraných cviků a jasný fokus – týká se to jak tréninku “obýků” z kanclu, tak profíků. Obýkům to stačí, a profíkům zbyde více času a sil na jejich konkrétní sport, ať už je to běh, fotbal, nebo MMA (obýkům ostatně zbyde více času „na život“ či volejbálek s kolegy). Žádné “každý trénink něco jiného”, abys byl “na všechno připraven”. Buď připraven alespoň na něco.

Budete dělat jen dva cviky? Ne. Výše uvedené se týká obecné silové/kondiční přípravy. Nejprve se začni hýbat lépe a zesil, a pak řeš všechno ostatní. Minimalista  musí volit velmi, velmi pečlivě.

Závěrem? Všimněte si, že jsou to přesně ty cviky, které v KB5 na našich pravidelných lekcích či seminářích vyučujeme.

Tak doraž.

O autorovi: Pavel Macek, šéfinstruktor školy KB5, StrongFirst Senior SFG


Pohyb, zdraví, síla, kondice, VÝSLEDKY!

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si 3 zkušební lekce ZDARMA!

Neotálej, protože naše KB5 lekce se rychle zaplňují.

• Krok 1

Rozhodni se, v kterém KB5 Gymu chceš cvičit. Doporučujeme chodit cvičit 2x týdně. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy nebo tepláky a tenisky, anebo můžeš cvičit bos.

• Krok 2

Využij naší speciální nabídky 3 lekcí ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat.

Domluv se na první lekci ještě dnes! 

Jméno a příjmení (vyžadováno)

Tvůj email (vyžadováno)

Tvoje telefonní číslo (vyžadováno)

V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 6, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Tábor, Bratislava, Nitra).

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
17. srpna 2017
19:00 -19:00
KB5 Camp pro začátečníky i pokročilé
Sázavský ostrov, Sázava

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing