Jeden ze zakladatelů populárního systému Muscle Control, renomovaný old-school silák a fenomenální lifter Maxick, ve své stejnojmenné knize píše:

“Nejznámějším ze všech svalů je biceps, protože je k němu přitahována pozornost každého kluka – velikost zatnutého bicepsu je jistou známkou síly a zručnosti.”

A vskutku – jak dokládají fotografie ze starých manuálů a časopisů, striktní biceposvý zdvih s jednoručkou či velkou činkou patřil mezi fundamentální cviky od-school silového tréninku.

Nejpopulárnějším náčiním pro tzv. biceps curl byla jak jinak než kettlebell – mimo jiné i zo toho důvodu, že se používala jako druhé závaží pro jeden z nejpokročilejších cviků, tzv. two-hands anyhow, respektive jednu z variant tohoto cviku. Silák nejprve zvednul nad hlavu těžší závaží – většinou velkou činku, a to bent pressem. Ve spodní pozici bent pressu pak uchopil podhmatem kettlebell stojící na zemi, zvedl bicepsovým zdvihem, narovnal se ze spodní pozice bent pressu a kettlebell následně zvednul tlakem na hlavu.

bicepsový zdvih s kettlebell

Veprostřed předvádí striktní bicepsový zdvih s kettlebell legendární Siegmund Klein. Vlevo a vpravo vidíme pokročilé, specializované varianty v podání dalších old-school strongmanů. 

 

Ne všichni vědí, že striktní bicepsový zdvih byl dokonce až do roku 1965 společně s bench pressem a dřepem součástí powerliftingu – kdo nevěří, může ověřit třeba na Wikipedii. V r. 1966 byl bicepsový zdvih nahrazen mrtvým tahem.

My jsme se každopádně rozhodli vás bicepsový zdvih naučit správně – a jak je v KB5 dobrým zvykem, dát vám i jasný a jednoduchý program.

#KB5vyzva

#KB5vyzva, #4 z 12: Bicíř | KB5

Postup

  • Podívej se na výukové video.
  • Stáhni si workbook v .pdf, vytiskni si workbook a k číslu výzvy v levém horním rohu si napiš 4 – Bicíř.
  • Začni cvičit 1. den v měsíci.
  • Počet sérií: 3 série po 10. Pokud možno, tak ať je každá série s těžší kettlebell.
  • Sdílej své zkušenosti na Facebooku, Twitteru, nebo Instagramu. Postuj pravidelně foto bicířů, jak rostou. Nezapomeň použít hashtag #KB5vyzva.
  • Koncem měsíce bude vylosován vítěz, který vyhraje seminář anebo měsíc školného ZDARMA, a bude odhalena další #KB5vyzva.
  • Pokud cvičení dělá dobře egu – pokračuj!
  • Otázky, nejasnosti? Zeptej se na našem diskuzním fóru ZDE, anebo v naší Facebook skupině ZDE.

#KB5vyzva Workbook (.pdf)

Do trička a plavek ještě daleko, každopádně až se léto zeptá, co jsi dělal v zimě – na jaře! – stačí zvednout ruku, ukázat směrem k pláži, a sklízet obdivuhodné pohledy a povzdechy kamarádek a kamarádů.

 

Zdar a sílu, pumpuj!

Vítěz semináře zdarma anebo měsíce školného v KB5 zdarma

Roman Janda (Facebook)!

Přehled všech KB5 výzev

Pohyb, zdraví, síla, kondice, VÝSLEDKY!

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si 3 zkušební lekce ZDARMA!

Neotálej, protože naše KB5 lekce se rychle zaplňují.

• Krok 1

Rozhodni se, v kterém KB5 Gymu chceš cvičit. Doporučujeme chodit cvičit 2x týdně. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy nebo tepláky a tenisky, anebo můžeš cvičit bos.

• Krok 2

Využij naší speciální nabídky 3 lekcí ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat.

Domluv se na první lekci ještě dnes! 

Jméno a příjmení

Tvůj email

V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 6, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Pardubice, Tábor, Bratislava, Nitra).

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
27. ledna 2018
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

3. února 2018
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Brno, Brno

17. února 2018
10:00 -15:00
Kallos Sthenos: Kettlebell zo zeme nahor
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

17. února 2018
10:00 -15:00
Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

18. února 2018
10:00 -15:00
KB5 Qi: Dychové cvičenia pre zdravie, silu, kondíciu a osobný rozvoj
KB5 Gym Nitra, Nitra

24. února 2018
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Brno, Brno

25. února 2018
10:00 -15:00
Zdravie, pružnosť, sila, kondícia, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Nitra, Nitra

3. března 2018
10:00 -15:00
Cvičení s velkou činkou pro pokročilé: PTTP Professional
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

22. dubna 2018
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pre začiatočníkov: Super Joints
KB5 Gym Nitra, Nitra

13. května 2018
10:00 -15:00
Posilňovanie brucha: Hardstyle Abs
KB5 Gym Nitra, Nitra

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing