Z kanclu a klasické posilky do KB5: Prvních 9 měsíců

„Nechtěl bys zkusit cvičení v KB5? Otvírají tříměsíční víkendový kurz pro začátečníky. Jen to zkusit, když se ti tam nebude líbit, tak tam chodit nemusíš.“

Takhle nějak se mě zhruba před rokem zeptala přítelkyně (dnes už manželka) Terka. Chodila by ráda sama, ale časově se jí lekce kryly s jiným cvičením. Upřímně, moc se mi do toho tenkrát nechtělo – chodil jsem v té době do klasické posilovny, ve které už jsem to znal, měl jsem zaběhlý program a vyhovovalo mi to. Teď bych měl všechno od základu změnit – místo s činkami cvičit s nějakou divnou železnou koulí a místo strojů s vlastní vahou. A navíc naboso a divně u toho dýchat. Na druhou stranu, ve cvičení, na které jsem byl zvyklý, jsem se moc nezlepšoval a ke všemu mě pořád bolela záda.

„Tak jo, jdu do toho,“ rozhodl jsem po chvilce váhání a začal se těšit, že poznám zase něco nového. A kdyby se mi to třeba nelíbilo, skončit můžu přece kdykoliv.

První hodinu víkendového kurzu jsem absolvoval v dubnu 2016 v KB5 Gymu na Praze 9. Při seznamování s ostatními účastníky kurzu jsem zjistil, že drtivá většina z nich má stejný problém jako já – tělo ochablé a zkrácené vlivem sedavého zaměstnání. Ne náhodou patřil úvod kurzu záležitostem, jako je foam rolling nebo výuka správného dýchání, resetů a základních korektivních strečů. Během následujících třech měsíců jsme se naučili pod trpělivým vedením lektorů Diany a Filipa základy cvičení s kettlebell – deadlift, swing, get-up a další cviky, ať už s kettlebell nebo s vlastní vahou. Když se kurz chýlil ke konci, vyvstala otázka: „Co dál?“

Jelikož mě cvičení s kettlebell chytlo, rozhodl jsem se po skončení kurzu pokračovat a koncem června jsem se přihlásil na pravidelné lekce, které se konají dvakrát týdně a cvičí se na nich pod vedením Ondry, šéfinstruktora KB5 Gymu Praha 9.

Výhoda těchto lekcí je v tom, že po společné rozcvičce cvičí každý samostatně podle svého aktuálního programu. S tím, jak člověk plní jednotlivé cíle, mění se skladba tréninku. Tu lze ještě speciálně zaměřit podle potřeb a požadavků konkrétního cvičence. Díky tomu jsou všechny tréninky zábavné a neomrzí se.

Z kanclu a klasické posilky do KB5: Prvních 9 měsíců

Během uplynulého půl roku jsem se posouval v programu dál a dál a do Vánoc jsem měl již splněny všechny cíle stupně KB1, tedy 15 poctivých kliků, 45 sekund visu na hrazdě, 10 dřepů s 32 kg kettlebell, 10×10 jednoručních swingů s 24 kg kettlebell během 10 minut a hlavně cíl pro mne nejobávanější – 5 opakování get upu s 32 kg kettlebell na každou ruku.

V současné době se na tréninku zabývám programem zaměřeným na millitary press v kombinaci s dřepy s kettlebell a swingy. K pravidelným lekcím v KB5 Gymu na Praze 9 jsem přidal ještě jeden tříměsíční víkendový kurz KB5 WeakEnd, tentokrát v KB5 Gymu na Praze 3, zaměřený na zlepšení mobility, flexibility a síly dle metodiky systému Flexible Steel. Absolvoval jsem i tři semináře – Power Stretching (mobilita a flexibilita pro pokročilé), který navazuje na začátečnický seminář Super-Joints, který jsem absolvoval (tentokrát i s Terkou) na podzim a Základy posilování s velkou činkou: PTTP!.

Začátkem února se začnu připravovat na svoji první účast v soutěži StrongFirst Tactical Strength Challenge (TSC), která se koná celosvětově na začátku dubna a ve které se soutěží ve třech disciplínách – deadlift s velkou činkou, shyby a kettlebell snatch. Předpokládám, že příprava bude těžší než běžné tréninky, ale je to výzva, na kterou se těším.

A co mi zatím těch devět měsíců cvičení v KB5 dalo? Líbí se mi, že je trénink od tréninku vidět posun vpřed. Kromě měřitelného nárůstu síly mám také lepší spánek, větší sebevědomí, zdravé návyky a nejlepší pocit ze cvičení, jaký jsem kdy měl.

Těm, kteří o trénincích v KB5 uvažují, doporučuji na nic nečekat, jednoduše přijít a vyzkoušet. Naučí se cvičit chytře a trénovat podle programů, které opravdu fungují.

O autorovi: Tomáš Asník, žák KB5 Gymu Praha 9.


Pohyb, zdraví, síla, kondice, VÝSLEDKY!

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si 3 zkušební lekce ZDARMA!

Neotálej, protože naše KB5 lekce se rychle zaplňují.

• Krok 1

Rozhodni se, v kterém KB5 Gymu chceš cvičit. Doporučujeme chodit cvičit 2x týdně. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy nebo tepláky a tenisky, anebo můžeš cvičit bos.

• Krok 2

Využij naší speciální nabídky 3 lekcí ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat.

Domluv se na první lekci ještě dnes! 

Jméno a příjmení

Tvůj email

V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 6, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Pardubice, Tábor, Bratislava, Nitra).

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
26. listopadu 2017
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pre začiatočníkov: Super Joints
KB5 Gym Nitra, Nitra

2. prosince 2017
10:00 -15:00
Základy posilování s velkou činkou: PTTP
KB5 Gym Brno, Brno

2. prosince 2017
10:00 -15:00
Zdravie, pružnosť, sila, kondícia, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

9. prosince 2017
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro pokročilé: ROP
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing