#KB5vyzva - 12 kroků ke zdraví, síle, a kondici: Leopard

Tajné cvičení tibetských mnichů pro zdraví a pružnost – sněžný leopard! 

“Leopard” je speciální strečinková sekvence, kterou mniši pravidelně cvičili každý večer po dlouhých meditacích v sedě, či náročných výstupech na himalájské vrcholy, a která mnichům umožnila si zachovat pružné a zdravé horolezecké tělo až do pozdního věku.

Vlastně tedy… Úplně tedy ne… Ale… 

Všimli jste si, že lidé mají rádi “cvičení s příběhem”?

Otužování Eugene Sandowa, Hackenschmidtův dřep, deadlift Tommy Kona, čínský dřep, indické kliky… Dobře, přiznám se bez mučení, v případě Leoparda je příběh trochu jiný.

Ale jen trochu.

Máme doma dvě kočky, Mimouše (ona) a Aďuse. Mají se jako kočky u Macků. Člověk se od nich může naučit ledacos – například to, že trocha jídla, střecha nad hlavou a vyhřátý pelech, a “trocha” lásky ke štěstí stačí. Máme se všichni dobře, kočky i lidi.

Kočky mají rády i svůj klid – nejen pro spánek, kterému věnují značnou část dne a noci. Klid se netýká se cca. čtvrté hodiny ranní, kdy začíná cvičení – šlapání po hlavě nevinně spících, sprinty sem a tam, seskoky ze skříní, shazování různých předmětů ze stolu (telefon, notebook… ), uhýbání před vrhanými předměty, a tak dále.

Kočky rády meditují – posadí se na okno, někdy sledují šum na ulici, ale velmi často se prostě posadí a… a  sedí.

Kočky pravidelně  po jakémkoliv delším ležení či sezení strečují – protáhnou se dopředu, protáhnou se dozadu, jedna noha, druhá noha, cajk. 

#KB5vyzva - 12 kroků ke zdraví, síle, a kondici: Leopard

No a tím se dostáváme k Leopardovi.

Určitě znáte vyprávěnky různých stylů asijských bojových umění o tom, jak mistři pozorovali zápas želvy s lenochodem, a vynalezli nový styl, že? Nuže, streč zvaný Mimouš by za prvé asi nezněl extra cool… Proto “Leopard” (v duchu názvu vynikající knihy Kellyho Starreta Pružný jako leopard). i když není sněžný a z Tibetu, funguje parádně.

Za druhé je streč přeci jen o něco málo komplexnější – pozorováním Mimouše a Aďuse tedy tak úplně nevzniknul. Inspirací pro “Leoparda” byl tzv. “Nejlepší streč na světě”, který před lety vymyslel jeden z otců moderního funkčního tréninku Mark Vestegen. Dnes již existuje spousta různých, drobně odlišných variant, které mají společné několik věcí – protažení toho nejdůležitějšího, a plynulé přechody z jedného cviku do druhého.

V KB5 jsme pečlivě prošli většinu z nich, a vytvořili variantu naší – Mimouš… LEOPARDA!

K samotné sekvenci. Účastníci našich lekcí vědí, že název “strečink” je vlastně dosti nešťastný – nechceme nic natahovat, ale chceme se v daném rozsahu uvolnit (a z dlouhodobého hlediska zesílit!), a pak daný rozsah o něco málo rozšířit. K tomu používáme různé metody – od „čekání na uvolnění tense“ a „viklání“ přes tzv. „kontrastní dýchání“ až po tzv. „vynucenou relaxaci“ a ultimátní (a bolestivý) „zavírák“.

Leopard využívá metody začátečnické, úvodní – uvidíte, že i tak bude pro některé z vás celkem náročný. Podívejte se na video, nebojte se podložit si ruce (či koleno, pokud vás to tlačilo), nesoutěžte v tom, jak daleko se dostanete, prostě se uvolněte a lehce protáhněte!

#KB5vyzva

#KB5vyzva, #3 z 12: Leopard | KB5

Postup

  • Podívej se na výukové video.
  • Stáhni si workbook v .pdf, vytiskni si workbook a k číslu výzvy v levém horním rohu si napiš 3 – Leopard.
  • Začni aplikovat 1. den v měsíci, po každém tréninku – pokud necvičíš (ty, ty ty!), tak večer.
  • Dostaň se do pozice, kde to lehce tahá, anebo těsně před ní (ne do maximálního rozsahu!), soustřeď se na uvolněné dýchání a uvolnění.“Pohybové” části (například zvedání a provlékání ruky, anebo viklání v kleku) procvič 5x či více, ostatní části podržet na 5 nádechů a výdechů, či více. Celého Leoparda můžeš procvičit i vícekrát – celkem až 3x.
  • Celého, anebo vybrané části Leoparda můžeš cvičit i kdykoliv během dne, obzvláště po delším sezení, máš-li na to prostor.
  • Protože Leopard nevyužívá žádné náročnější kontrakčně-relaxační varianty strečinku jako je „nucené uvolnění“ či „zavírák“, a protože není dlouhým statickým strečinkem, můžeš si jej s klidným svědomým odcvičit i ráno, anebo před vlastním tréninkem kdykoliv během dne.
  • Nervi nic na hrubáka!
  • Po splnění si odškrtni splněný úkol ve workbooku. Dáš celý měsíc v kuse?
  • Sdílej své zkušenosti na Facebooku, Twitteru, nebo Instagramu. Nezapomeň použít hashtag #KB5vyzva.
  • Koncem měsíce bude vylosován vítěz, který vyhraje seminář anebo měsíc školného ZDARMA, a bude odhalena další #KB5vyzva.
  • Pokud ti cvičení dělá dobře – pokračuj!
  • Otázky, nejasnosti? Zeptej se na našem diskuzním fóru ZDE, anebo v naší Facebook skupině ZDE.

#KB5vyzva Workbook (.pdf)

Náš učitel Pavel Tsatsouline říká: „Všichni, kdo zvedají železo, by měli strečovat – a zvedat železo by měli všichni.“

Jeho kolega a kamarád Christopher Sommer, renomovaný gymnastický coach souhlasí, a dodává: “Ti nejlepší na světě strečují jak diví, aby byli silní – tak proč ty ne?”

Už ano.

Pokud se budeš potřebovat zaměřit na nějakou extra „zkrácenou“ či zatuhlou“ oblast, doraž k nám na lekce či na seminář – strečink a mobilita mají rádi pestrost.

Někde však třeba začít – cvič 30 dní (a dále) sekvenci výše, a z lenochoda bude za pár týdnů Mim… Leopard!

Vítěz semináře zdarma anebo měsíce školného v KB5 zdarma

arny_cz (Instagram)!

Přehled všech KB5 výzev


Pohyb, zdraví, síla, kondice, VÝSLEDKY!

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si 3 zkušební lekce ZDARMA!

Neotálej, protože naše KB5 lekce se rychle zaplňují.

• Krok 1

Rozhodni se, v kterém KB5 Gymu chceš cvičit. Doporučujeme chodit cvičit 2x týdně. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy nebo tepláky a tenisky, anebo můžeš cvičit bos.

• Krok 2

Využij naší speciální nabídky 3 lekcí ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat.

Domluv se na první lekci ještě dnes! 

Jméno a příjmení

Tvůj email

V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 6, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Pardubice, Tábor, Bratislava, Nitra).

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
26. listopadu 2017
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pre začiatočníkov: Super Joints
KB5 Gym Nitra, Nitra

2. prosince 2017
10:00 -15:00
Základy posilování s velkou činkou: PTTP
KB5 Gym Brno, Brno

2. prosince 2017
10:00 -15:00
Zdravie, pružnosť, sila, kondícia, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

9. prosince 2017
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro pokročilé: ROP
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing