Jak trénoval Petr Krylov, legendární “Král kettlebell”

Levou rukou zvednul nad hlavu 114,6 kg.

Tou samou rukou vypressoval 32 kg kettlebell. 86x. 86x!

A dokázal udělat krucifix se dvěma 41 kg kettlebell.

Petr Krylov (1871-1933) byl jedním z nejslavnější siláků a zápasníků přelomu století. Začal trénovat jako malý klučina s násadou od koštěte, na kterou si zavěsil pár žehliček. Poté se dostal ke kettlebells – ne v gymu, ale na jatkách – a netrvalo to dlouho a stal se slavnou cirkusovou hvězdou. Trhal řetězy, ohýbal železo, zvedal kettlebell a činky (se dvěma muži na každé straně), lámal podkovy a mince.

V roce 1914 ruský časopis těžké atletiky Herkules v jednom z článků uveřejnil Krylovův trénink:

Po probuzení cvičím dechová cvičení 10 minut na čerstvém vzduchu, a pak cvičím s gumovým expanderem. Roztahuji expander před sebou, nad hlavou, za sebou, každou rukou, atd. Pak cvičím vzpory ležmo na dlaních nebo na prstech – ne více než 100x opakování. Běhám 15-18 minut. Žabí skoky – krátké poskakování na prstech u nohou v hlubokém dřepu. Horká nebo studená sprcha. Půl hodiny poté snídám – vejce, dvě sklenice mléka a šálek čaje s hodně cukru. Jdu na procházku.

Večeřím v 5 hodin odpoledne. Dvě hodiny poté cvičím s těžkými kettlebell: přemístění a tlak silou (clean & press) nebo nadhoz (clean & jerk)- střídám obden – s pětipudovou činkou (80 kg), ve stoje a vleže 50x (5 sérií po 10). Poté pressy se dvěma 32 kg kettlebell, 50x (5 sérií po 10). Dřepuji s pětipudovou  činkou – 100x. Pak chodím se těžkým mužem na zádech po schodech. Trénink zakončuji s 20ti liborvýma činkama (8 kg), v každé ruce jednu a trénuju biceps. Po tréninku si dám sprchu a jdu na procházku.

Když trénuji na nějaký rekord, beru si o hodně lehčí váhy – 4,5 pudu (72 kg) na obouruč, 3 pudy (48 kg) na jednoruč. Těžký trénink mám pouze jednou týdně.

Co se týče mé stravy, dříve jsem jedl hodně masa, teď jím především hodně ovoce a zeleniny. Mám velmi rád pečené brambory. Absolutně žádné kouření!

Krylov měl představení v cirkusu až 15x denně – jejich součástí představení byla mj. i výzva odvážlivcům z publika. Hozenou rukavici jednou přijal slavný polský silák a zápasník Stanislaw Zbyszko Cyganiewicz. Klání proběhlo následovně:

Krylov zvednul tlakem nad hlavu dvě 40 kg kettlebell, spustil je do stran do pozice krucifixu, podržel několik sekund, a pak je opět zvednul nahoru. To samé zopakoval jednou rukou s 52 kg kettlebell. Následně přemístil a striktně vytlačil 120 kg těžkou činku, a nadhodil 137,6 kg činku. Finálním kouskem byl „two hands anyhow“ se dvěma 40 kg kettlebell v jedné ruce (!) a 48 kg kettlebell v druhé. Krylovův soupeř zopakoval pouze kousky s velkou činkou.

Stanislaw Zbyszko Cyganiewicz

Slavný polský silák a zápasník Stanislaw Zbyszko Cyganiewicz, dvojnásobný mistr světa v těžké váze

Krylov v článku závěrem dodává to nejdůležitější. Čtěte!:

Amatéři, se kterými jsem se v posledních letech setkal, mají tendenci trénovat pouze pro rekordy. Je to špatný systém, ba co více, škodlivý. Takové rekordy mají několik vad na kráse. Nejen že nezlepšují sílu, ale člověka vyčerpají… Dnes je mi 43 let a necítím se o nic slabší než když jsem byl pětadvacetiletý girevik. Moje svaly neztratily na kvalitě ani na objemu. Je to výsledek racionálního tréninku – ničeho jiného. Stále mám sílu i svaly a vděčím za to pouze svému extrémně opatrnému a omezenému systému tréninku.

Very KB5.

41 cm přes biceps? Sakra. Co je však důležitější – Krylov vystupoval ještě v šedesáti letech. Je mnoho důvodů, pro na slavnou tradici old school siláků a zápasníků a jejich ideálu Health & Strength („zdraví a síly“) v KB5 navazujeme.


Pohyb, zdraví, síla, kondice, VÝSLEDKY!

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si 3 zkušební lekce ZDARMA!

Neotálej, protože naše KB5 lekce se rychle zaplňují.

• Krok 1

Rozhodni se, v kterém KB5 Gymu chceš cvičit. Doporučujeme chodit cvičit 2x týdně. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy nebo tepláky a tenisky, anebo můžeš cvičit bos.

• Krok 2

Využij naší speciální nabídky 3 lekcí ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat.

Domluv se na první lekci ještě dnes! 

Jméno a příjmení

Tvůj email

V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 6, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Pardubice, Tábor, Bratislava, Nitra).

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
26. listopadu 2017
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pre začiatočníkov: Super Joints
KB5 Gym Nitra, Nitra

2. prosince 2017
10:00 -15:00
Základy posilování s velkou činkou: PTTP
KB5 Gym Brno, Brno

2. prosince 2017
10:00 -15:00
Zdravie, pružnosť, sila, kondícia, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

9. prosince 2017
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro pokročilé: ROP
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing