Home » kettlebell, posilování s vlastní vahou, velká činka

V čem mi v životě pomáhá silový trénink

Vložil na 24.10.2016 – 8.12 | 2 947 přečtení

KB5: V čem mi pomáhá silový trénink

Rodiče mne odjakživa vedli k aktivnímu životu. Každý víkend jsme jezdili na výlety na kole, chodili plavat nebo jsme šli alespoň na procházku. Od svých 4 let jsem se věnovala tanci, se kterým jsem bohužel musela skončit při nástupu na vysokou školu. Pohyb mne ale bavil a tak jsem hledala nějaké alternativy. Vyzkoušela jsem mnoho druhů různých skupinových cvičení ve fitness centrech. Dokonce jsem si nějaký čas přivydělávala jako instruktorka cvičení na trampolínách. Hledala jsem spíše zábavu než dřinu na strojích ve fitness centrech a myslela jsem si, že silový trénink je jen pro muže (nechci přece vypadat jako nějaký kulturista).

K silovému tréninku mne přivedl až před čtyřmi lety můj přítel. Začal mne brát s sebou do posilovny a snažil se mne učit cviky s velkou činkou. Popravdě, zpočátku jsem se tam moc necítila. Měla jsem pocit, že jsem jediná žena v posilovně, která se snaží dělat komplexní náročné cviky. Ostatní ženy se spíše zdržovaly v kardiozóně na běhacích pásech. Dozvěděla jsem se o Funkčním silovém tréninku pro ženy v Dejvicích, a rozhodla jsem se to zkusit.

Milé dámy, kromě Funkčního tréninku v Dejvicích máte možnost cvičit dle stejné metodiky i v KB5 Gymu Praha 9, v BrněHradci KrálovéTábořeBratislavě a Nitře!

Líbilo se mi, jak instruktorky přistupují ke každému individuálně a pomocí propracovaného systému postupných kroků učí jednotlivé cviky od úplných základů až po velmi náročné cviky. Po krátkém čase jsem na sobě začala pozorovat pozitivní změny. Začala jsem se o silový trénink zabývat více i mimo tělocvičnu a zjišťovat jeho dopady na zdraví a přenos do života.

Pár příkladů!

JSEM FYZICKY I DUŠEVNĚ SILNĚJŠÍ A SVOBODNĚJŠÍ. My ženy jsme od přírody mnohem slabší než muži, což nám způsobuje časté problémy v běžném životě. Posilováním ale můžeme značně zesílit, což s sebou přináší obrovskou svobodu. Nemusím pokaždé žádat muže o rozdělání sklenice s okurkami, zvládnu si bez problémů vyzvednout kufr ve vlaku do horní přihrádky, jsem užitečná i při stěhování nábytku. Nedávno jsme se stěhovali do sedmého patra paneláku s velmi malým výtahem, takže jsme museli větší kusy nábytku stěhovat po schodech. Díky tomu, že jsem silná, jsme většinu věcí zvládli s přítelem sami ve dvou. Díky tomu jsem také mnohem sebevědomější.

DÍKY SILOVÉMU TRÉNINKU SE MI VÝRAZNĚ ZMĚNILA KOMPOZICE TĚLA. Zjistila jsem, že k tomu, abych vypadala dobře, nevede cesta přes hodiny aerobního cvičení. Pevné tělo dělají pevné svaly, které jinak než silovým tréninkem nezískáme. A není ani nutné trávit cvičením mnoho času, protože hodina tréninku 2x-3x týdně je velmi efektivní. Svalů se také nebojím, protože ty se podílí na pevnějším tvaru těla, takže lépe vypadá. A více svalů také spálí více kalorií, čímž se celkově zvýší výdej energie (spaluji více i ve spánku).

KB5: V čem mi pomáhá silový trénink

SILOVÝ TRÉNINK ZLEPŠUJE FUNGOVÁNÍ TĚLA. Při posilování se zvyšuje tvorba důležitých hormonů, které jsou důležité pro správné fungování ženského těla. Omlazují nás, zlepšují kognitivní funkce, kardiovaskulární systém, zlepšují spánek, zlepšují citlivost buněk na inzulín. Posilování také snižuje hladinu stresových hormonů. Po tréninku se vždy cítím vyrovnaná a pozitivně naladěná.

SILNĚJŠÍ SVALY ULEHČÍ POHYBOVÉMU APARÁTU. Tím, že zesílíte svaly, značně ulevíte kloubům, šlachám a vazům. Pokud máte slabé svaly, veškeré nárazy musí absorbovat vazy a klouby. Rekreační sportovci jsou často v horším stavu než vrcholoví, protože nemají dostatečnou sílu a „připravené tělo“ na zátěž. Kolik asi musí snášet naše kolena při běhu, pokud se každý náraz rovná síle několika stovek kilogramů??

SILOVÝ TRÉNINK TAKÉ PŮSOBÍ JAKO PREVENCE ZRANĚNÍ A ZLOMENIN. Při posilování nám sílí nejen svaly, ale i kosti. Výrazně tak předcházíme vzniku osteoporózy a zlomeninám, což je velmi důležité hlavně ve vyšším věku. Nemusíte se bát začínat se silovým tréninkem ve vyšším věku, právě naopak. Nikdy není pozdě na to začít.

SILOVÝM TRÉNINKEM JSEM ZÍSKALA MNOHEM LEPŠÍ KONDICI, z čehož čerpám až doteď. I na konci osmého měsíce těhotenství mi nedělá problém doběhnout tramvaj a vyjít schody do sedmého patra (i když samozřejmě už to není to, co to bývalo ). Díky silnému středu těla, nevím, co znamená bolest zad, na kterou si většina těhotných žen stěžuje.

Silné ženy mají život jednodušší a já jsem ráda, že mezi ně mohu zařadit nejen sebe, ale i návštěvnice našeho KB5 Gymu Praha 9, které jsem vedla.

O autorce: Veronika Herynková je instruktorkou KB5 Gymu Praha 9.

 


Pohyb, zdraví, síla, kondice, VÝSLEDKY!

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si 3 zkušební lekce ZDARMA!

Neotálej, protože naše KB5 lekce se rychle zaplňují.

• Krok 1

Rozhodni se, v kterém KB5 Gymu chceš cvičit. Doporučujeme chodit cvičit 2x týdně. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy nebo tepláky a tenisky, anebo můžeš cvičit bos.

• Krok 2

Využij naší speciální nabídky 3 lekcí ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat.

Domluv se na první lekci ještě dnes! 

Jméno a příjmení (vyžadováno)

Tvůj email (vyžadováno)

Tvoje telefonní číslo (vyžadováno)

V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 6, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Tábor, Bratislava, Nitra).

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
21. ledna 2017
10:00 -15:00
Cvičenie s kettlebell pre začiatočníkov: S&S
KB5 Gym Nitra, Nitra

21. ledna 2017
10:00 -15:00
Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Brno, Brno

28. ledna 2017
10:00 -15:00
Základy posilování s velkou činkou: PTTP
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

4. února 2017
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro pokročilé: ROP
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

18. února 2017
10:00 -15:00
Cvičenie s kettlebell pre začiatočníkov: S&S
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

18. února 2017
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Brno, Brno

25. února 2017
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro pokročilé: Power Stretching
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

4. března 2017
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Brno, Brno

25. března 2017
10:00 -15:00
Základy posilování s vlastní vahou: Naked Warrior
KB5 Gym Brno, Brno

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing