Kettlebell get-up high bridge

Cvičíte v kettlebell get-upu tzv. „vysoký most“ (high bridge)? V KB5 jsme před lety tuto variantu vyučovali jako standard, a řada našich žáků z té doby high bridge stále cvičí, anebo vyučuje.  Dnes se držíme standardu StrongFirst, a učíme jako primární verzi tzv. spodní zametení (low sweep).

Často se nás žáci ptají proč ta změna – co je na high bridge špatně?

Brett Jones, SFG šéfinstruktor, v diskusním fóru odpovídá jasně a stručně:

K otázce “vysokého mostu” (high bridge): sloužil primárně k otestování kyčelní extenze na jedné i druhé straně, jelikož get-up testuje ramena v mnoha úhlech pohybu, avšak ne kyčle. Používáme kyčelní extenzi ve swing atd., takže může pomoci v otestování.

Ale:

#1 – někteří mohou jednoduše nahradit kyčelní extenzi extenzí zad, a tedy stále “schovávat” zatuhlé kyčle.

#2 – lidé ztratili v “get-up kultu” a začali rozebírat get-up na laserově přesné segmenty (řečeno s nadsázkou, ale ne velkou) a hledat perfektní get-up. 

#3 – pokud se zjistila nedostatečná kyčelní extenze, je třeba se  nápravě věnovat mimo get-up, a v get-upech se pokračovalo bez “vysokého mostu”, dokud nebyla kyčelní extenze obnovena – místo aby lidé přestali cvičit get-up úplně.  

#4 – někteří lidé přestali používat get-up k tomu, aby nad hlavu zvedli těžkou váhu a jednoduše zesílili. 

Pokud bych se měl vrátit v čase, zařadil bych most do pozice na lokti, ne na dlani.

Existuje mnoho, mnoho variant get-upu – to, že testujeme pouze jednu neznamená, že existuje jen jedna. 

Tzv. „specializovaná variace“, aneb „stejně, ale jinak“, je jedním ze tří klíčových principů systému StrongFirst. Co je tím myšleno? Cvičíme většinou pár (často doslova) vybraných cviků, po několik týdnů či měsíců (kontinuita tréninkového procesu), přidáváme, ubíráme a opět přidáváme (vlnovitost zátěže). Cvičíme ty samé cviky, ale jinak, v různých variacích.

Jako příklad si vezměme právě kettlebell get-up. Jaké varianty get-upu v KB5 vyučujeme a cvičíme?:

  • SFG standard
  • poloviční get-up
  • get-up/sit up
  • s opakováním fází
  • rozvíjející se vzestupný
  • rozvíjející se sestupný
  • s „vysokým mostem“ (jako na foto)
  • přes dřep
  • taktický get-up
  • s botou (jako na foto)
  • s kettlebell dnem vzhůru
  • s pressem v každé s fází
  • turkish windmill
  • s prohození pomocí snatche v horní fázi
  • s chůzí v horní fázi
  • s rotací paže, krku, flexí/extenzí páteře
  • Antifragile get-up
  • atd. atd.

„Stejně, ale jinak“ – lepší než Jak Pejsek s kočičkou vařili dort „program“.

Včera jsem byl kupř. unavený – nechtěl jsem však vynechat, a tak jsem místo standard jednoruč swingů s 40/44 kg odcvičil ekcentricky zrychlené obouruční swingy s 32 kg. Místo get-upů s 36/40 kg jsem cvičil staticko-dynamický get-up s 24 kg – 10 sekund pauza v každé z fází. Dnes opět hurá na 100 jednoruč swingů s 44/48 kg, a 5+5 get-upů s 36/40 kg.

„Stejně, ale jinak.“ Úder z přední, zadní a hák v X variacích a Y situacích jsou lepší než tisíce technik.

Pavel Macek, šéfinstruktor školy KB5, Senior SFG

Pohyb, zdraví, síla, kondice, VÝSLEDKY!

Pošli nám email pomocí formuláře níže a rezervuj si 3 zkušební lekce ZDARMA!

Neotálej, protože naše KB5 lekce se rychle zaplňují.

• Krok 1

Rozhodni se, v kterém KB5 Gymu chceš cvičit. Doporučujeme chodit cvičit 2x týdně. Nepotřebuješ žádné speciální oblečení ani vybavení – stačí tričko, kraťasy nebo tepláky a tenisky, anebo můžeš cvičit bos.

• Krok 2

Využij naší speciální nabídky 3 lekcí ZDARMA. Nejsou potřeba žádné předchozí zkušenosti či kondice – jen chuť se sebou něco dělat.

Domluv se na první lekci ještě dnes! 

Jméno a příjmení

Tvůj email

V kterém KB5 Gymu chceš přijít na zkušební lekci ZDARMA? (Praha 3, Praha 6, Praha 9, Brno, Hradec Králové, Pardubice, Tábor, Bratislava, Nitra).

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
26. listopadu 2017
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pre začiatočníkov: Super Joints
KB5 Gym Nitra, Nitra

2. prosince 2017
10:00 -15:00
Základy posilování s velkou činkou: PTTP
KB5 Gym Brno, Brno

2. prosince 2017
10:00 -15:00
Zdravie, pružnosť, sila, kondícia, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

9. prosince 2017
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro pokročilé: ROP
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing