„Lidé se mě ptají, proč nedávám motivační tipy. Odpověď je: žádné nemám. Všichni jsme tu dospělí: buď to v sobě máte, nebo ne,“ říká můj učitel Pavel Tsatsouline.

Provázek nejde tlačit

„Psychologický“, natož pedagogický aspekt jsou samozřejmě ve výuce klíčové, každopádně – nechť cvičení prosím nesupluje psychoanalýzu, nezastupuje nedostatek rodičovské/partnerské pozornosti, důvěrné rozhovory s kamarádkou/kamarádem, randění a podobně. Cvičení není babysitting, ale vědomé a dospělé převzetí zodpovědnosti za svůj vlastní život.  

Nic špatného na výše uvedených komunitních aspektech, vztahy v gymu jsou ve finále celkem „intimní“, ale můj zubař se mnou také primárně neřeší, jestli mám dřepovat high bar nebo low bar – alespoň ne v zubařském křesle. Po šichtě na pivo? Jasan, proč ne. Pokud však nedřepnu ani bez váhy či s lehkou bell, je debata o low/high bar dřepu irelevantní tak či onak.

Ad výkony

Pokud člověk nesoutěží v powerliftingu, vzpírání nebo třeba girevoj sportu, o max výkony nejde, a pokud soutěží, nejde o ně ani v gymu, ale na soutěži.

Dtto platí i pro případ, že člověk profesionálně soutěží v tom či onom sportu – jde o přenos do onoho sportu (cca. 20% našich žáků).

A dtto platí pro pro cvičení pro zdraví, pohyb, obecnou sílu a kondici (cca. 80% našich žáků) – opět jde o přenos, v první řadě a především do běžného života, proto „funkční“ trénink. Všechny tři úrovně však vyžadují jasný systém, metodu a (minimální!) standardy.

(Skutečný) bod A a bod B

Takže postup je jednoduchý:

Žák: „Tohle jsou moje cíle, sportovní minulost (či její absence), aktuální stav, důvody, motivace.“
Učitel: „Fajn, mrkneme na to, jak na tom jsi (bod A), a navrhneme cestu od bodu A do bodu B.“

Průsečík? Fajn! Ne? Taky fajn. Žáka pošleme pryč, když trvá na tom, že chce malovat strop, a ještě nemá položené základy, anebo když se chce naučit číst, ale vlastně si chce hrát s vláčky. Na pifčo můžeme každopádně zajít tak jako tak.

[Sakra, tak si říkám… není tenhle článek příliš motivační?]

Pavel Macek, StrongFirst Team Leader, šéfinstruktor školy KB5

Chceš se lépe hýbat, dostat do kondice, zesílit? Na nic nečekej a začni hned teď!

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
22. září 2018
10:00 -15:00
Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Brno, Brno

23. září 2018
16:00 -19:00
Slavnostní otevření KB5 Gymu Liberec!
KB5 Gym Liberec, Liberec

29. září 2018
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

13. října 2018
10:00 -15:00
Neigong a metódy zdravej životosprávy
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

14. října 2018
10:00 -15:00
Cvičenie s veľkou činkou pre začiatočníkov: PTTP

KB5 Gym Nitra, Nitra

20. října 2018
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Brno, Brno

3. listopadu 2018
10:00 -15:00
Cvičenie s kettlebell pre začiatočníkov: S&S
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

10. listopadu 2018
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Brno, Brno

11. listopadu 2018
10:00 -15:00
Zdravie, pružnosť, sila, kondícia, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Nitra, Nitra

24. listopadu 2018
10:00 -15:00
Základy posilování s vlastní vahou: Naked Warrior
KB5 Gym Brno, Brno

8. prosince 2018
10:00 -15:00
Cvičenie s kettlebell pre začiatočníkov: S&S
KB5 Gym Nitra, Nitra

15. prosince 2018
10:00 -15:00
Základy posilovania s vlastnou váhou: Naked Warrior
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

celkem