„Mrtvý tah“ alias pozved alias deadlift patří mezi nejdůležitější cviky silového a kondičního tréninku – říká se, že kdo necvičí deadlift, necvičí vůbec. Mrtvý tah patří podobně jako příbuzné cviky – swingy, cleany (přemístění) a snatche (trhy) do skupiny tzv. spodních tahů alias kyčelně dominantních cviků.

Mrtvý tah s ketlebell učíme jako jeden z přípravných drilů na swing. V rámci výuky v naší tělocvičně pak vyučujeme i další důležité variace cviku jako jsou „kufříkový“ deadlift, deadlift na jedné noze obouruč a deadlif na jedné noze jednoruč, později samozřejmě i s velkou činkou.

Deadlift nás naučí správný a bezpečný způsob zvedání zátěže ze země a posílí posteriorní řetězec – hamstringy, hýždě, záda, křídla… a řadu dalších svalů. Lifteři se častou přou, který že cvik je ten královský – mrtvý tah nebo dřep? Ano. Gray Cook však říká: “Udržuj si dřep – cvič deadlift”. A mrtvý tah s kettlebel (a swing!) může – narozdíl od velké činky – cvičit úplně každý. I velké čince se ve Škole síly brzy dostaneme.

Že je to lehké? O to teď nejde, jde o správný pohyb. Nebojte se, díky použití “virtuální síly” nám kettlebell ve swingu brzy ztěžkne!

Cvičební program:

– Cvič série po cca. 5-10 opakováních, pracuj na perfektní technice.

– Cvičení můžeš prokládat strečem flexorů v kleku z dílu Strečink

– Pokud nejste schopni cvik provést se zachování neutrální páteře, pracujte na streči hamstringů z dílu Strečink. Kettlebell si zatím položte na box a zvedejte jí z vyvýšené podložky.

Chceš se lépe hýbat, dostat do kondice, zesílit? Na nic nečekej a začni hned teď!

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
21. září 2019
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Brno, Brno

21. září 2019
10:00 -15:00
Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

5. října 2019
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

19. října 2019
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Brno, Brno

19. října 2019
10:00 -15:00
Pohybová, silová a kondiční příprava pro běžce: KB5 Run BASIC
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

1. listopadu 2019
08:00 -08:00
StrongFirst SFG I Kettlebell certifikace
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

9. listopadu 2019
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

16. listopadu 2019
10:00 -15:00
Oxygen Advantage®: Dechová cvičení pro zdraví, kondici a top výkony
KB5 Gym Brno, Brno

23. listopadu 2019
10:00 -15:00
Posilování břicha: HardStyle Abs
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

KB5 Intro Kit