Škola síly (18): Taktický shyb

„Taktické shyby nejsou jen pro příslušníky ozbrojených sil. Patří k tomu nejlepšímu, co mezi shybovacími cviky najdete – s velkým přenosem do mnoha dalších využití“, píše Pavel Tsatsouline.

Taktický shyb získal své jméno díky bezpalcovému úchopu nadhmatem, který využijete např. při přelézání plotu či zdi. Nejde nám o to dát co nejvíce ošizených shybů – ať pomocí švihu a houpání (kipping pullups), aneb s vystrčenou bradou, zoufale lovící hrazdu. Jde nám o zesílení, a proto budeme shybovat se striktní pauzou ve visu, v „duté pozici“ a s dotknutím se hrazdy spodní části krku anebo ještě lépe hrudi.

Bezpalcový úchop nadhmatem nám pomůže lépe aktivovat „křídla“ a celkově utáhnout „dutou pozici“. Jedná se o preferovanou variantu gymnastů, bojovníků, příslušnínků speciálních jednotek a dalších a dalších.

Taktické shyby jsou mimo jiné spolu s mrtvým tahem s velkou činkou (testem absolutní síly) a kettlebell trhy (snatch, test výbušné síly, silové a kardiovaskulární vytrvalosti) součástí prestižní mezinárodní soutěže Tactical Strength Challenge, která vzešla ze silové kondiční přípravy taktických teamů a speciálních jednotek a kterou pořádáme dvakrát do roka i v ČR.

Škola síly na Xman.cz: Taktický shyb

Program:

– Cvičte shyby výše uvedenou metodou cca. 3x týdně, 3-5 sérií, 3-5 opakování, 3-5 (anebo i více) minut odpočinku mezi sériemi.

– Jakmile dáte více než cca. 10 striktních shybů, začněte shybovat se zátěží. Měňte umístění zátěže.

– Důraz nechť je na taktický shyb, avšak abychom šetřili lokty a ramena, Střídejte úchopy – nadhmat, podhmat, bez palce, s palcem, široký, úzký.

– Jedním z nejlepších specializovaných programů na zlepšení počtu shybů je tzv. Fighter Pullup – viz článek Jak za měsíc až zdvojnásobit počet shybů.

Chceš se dostat do kondice a zesílit? Nic neodkládej a začni hned teď!

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
21. července 2018
10:00 -15:00
Posilování břicha: HardStyle Abs
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

25. srpna 2018
10:00 -15:00
Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

8. září 2018
10:00 -18:00
StrongFirst SFL Barbell Course: Posilování s velkou činkou
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

15. září 2018
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

29. září 2018
00:00 -23:59
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

celkem