Pavel Tsatsouline, Nahý bojovníkV roce 1997 jsem začal cvičit čínská bojová umění v čínské čtvrti kalifornského San Franciska. Můj učitel, tehdy téměř sedmdesátiletý Wong Yew Ching Sifu, jednou vysvětloval rozdíl mezi použitím šavle a rovného meče. Zastavil se uprostřed sestavy, usmál a řekl: „A zde je dřep na jedné noze. Ale dnes už jej tam nikdo necvičí, pro řadu lidí je to těžké.“ A udělal dřep na jedné noze. Wow.

O několik let později jsem se cvičení s mečem naučil v Hongkongu od Lam Chun Sing Sifu. Samozřejmě mi to nedalo a po návratu domů jsem začal dřepy na jedné noze zkoušet – s oporou to jakžtakž šlo, ale bez držení? Ani omylem. Třeba cvičit více, říkal jsem sobě i svým žákům.

Více… anebo lépe, chytřeji?

Shodou okolností jsem při hledání ideálního silového tréninku pro bojová umění narazil na knihu s názvem The Naked Warrior (Nahý bojovník), kterou napsal Pavel Tsatsouline, bývalý trenér ruských Spetznas a později i řady amerických speciálních jednotek.

Nahý bojovník nesliboval miliony cviků a miliardy opakování, ale skutečnou sílu, získanou s pomocí dvou (!) cviků s vlastní vahou, a to včetně podrobného návodu, jak na to. Netrpělivě jsem nalistoval poslední třetinu knihy a podíval se na progrese jednotlivých cviků, zkusil je a – selhal. Nebyl jsem schopen udělat ani jeden klik na jedné ruce, ani jeden dřep na jedné noze.

Vrátil jsem se tedy pokorně na začátek a trpělivě četl a zkoušel a zkoušel a zkoušel. Jak že to Pavel píše? Aha, staticky dupni nohou do země… přitáhni stehenní svaly… zpevni se před cvikem… zatni svaly… nadechni se do břicha… zadrž dech… aktivně se přitáhni dolů…

Dřep na jedné noze jsem dal ani ne za tři dny, klik na jedné ruce za týden. Paradoxní bylo, že jsem vlastně všechny principy znal z praxe bojových umění – jen mě nikdy nenapadlo je aplikovat na silový trénink.

Posilování s vlastní vahou: Nahý bojovník

KB5 seminář Posilování s vlastní vahou: Nahý válečník

Přetočte filmový pás o pár let dopředu. Nejenže jsem měl možnost pod Pavlovým osobním vedením cvičit, a to jak metodiku cvičení s kettlebell, tak posilování s vlastní vahou, ale měl jsem i tu čest po jeho boku se svojí paní Justynou učit – ve Švédsku v roce 2013, a to právě dřep na jedné noze, na instruktorském kurzu posilování s vlastní vahou StrongFirst SFB Bodyweight.

Dřepy na jedné noze dnes zvládají děti na našich dětských trénincích, a řada slečen, které cvičí u mé paní (Funkční trénink Praha), zahanbí striktním klikem na jedné ruce nejednoho svalnatého gentlemana. Kliky na jedné ruce a dřepy na jedné noze učíme na našich seminářích Naked Warrior a spolu s dalšími cviky (taktickými shyb, HardStyle přednosy) i na oficiálních StrongFirst SFB kurzech.

Nejen to – principy, které vás Nahý válečník naučí, totiž budete schopni využít v jakékoliv jiné formě silového tréninku, ať už s vlastní vahou, kettlebell anebo velkou činkou.

Nahý bojovník je jednou z nejzásadnějších knih o silovém tréninku obecně, nejen o posilování s vlastní vahou, a já jsem velmi rád, že je nyní konečně k dispozici i v češtině.

Nahý válečníku, přeji ti zdar a sílu!

Pavel Macek, StrongFirst Team Leader, SFL, SFB

žák Pavla Tsatsoulina

Pavel Tsatsouline, Nahý bojovník

Chceš-li být nejlepší, musíš trénovat pod vedením těch nejlepších. Kontaktuj nejbližší KB5 Gym!

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
28. dubna 2018
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Brno, Brno

13. května 2018
10:00 -15:00
Posilňovanie brucha: Hardstyle Abs
KB5 Gym Nitra, Nitra

19. května 2018
10:00 -15:00
Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Brno, Brno

2. června 2018
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Brno, Brno

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing