Home » posilování s vlastní vahou, Škola síly

Škola síly (3): Resety – obnova pohybu a síly [video]

Vložil na 28.4.2015 – 7.15 Comments | 12 864 přečtení

KB5 Original Strength Resety

Je možné získat znovu zdraví, pružnost, mobilitu, sílu, a začít se znovu dobře hýbat, tak jako jsme se před lety hýbali – jako děti? Je možné tělo restartovat, jako „náhle“ nefungující počítač, resetovat do původního stavu?

Dobrá zpráva – vše máme „zálohované“, jen jsme zapomněli, jak na to. Seznamte se s Resety, jednoduchým, avšak rafinovaným způsobem obnovy továrního nastavení.

Resety jsou série cviků ze cvičebního systému Tima Andersona a Geoffa Neuperta Original Strength (OS), vycházejícího z vývojové kineziologie. Obnova pohybu a mobility jakož i rozvoj síly postupuje přesně tak, jak jsme „cvičili“ všichni – jako malé děti.

Série cviků začíná od resetu dýchání, pokračuje přes reflexivní aktivaci „středu těla“ pomoci pohybu hlavy a končetin, přetáčení, pohupování, lezení, až k chůzi.

Správné bráničí dýchání je základem síly, rovnováhy a klidu, jakož i základem pro specializované metody, jakým jen např. “silové dýchání” (power breathing), kterému se budeme věnovat v dalších dílech. Kývání hlavou propojuje hlavu a zbytek těla. Přetáčení začíná utahovat přední a zadní X, tj. jádro (core), funguje jako příjemná masáž či foam rolling bez foam rolleru a zlepšuje polohocit. Pohupování rozhýbává velké klouby a nastavuje správné držení těla. Lezení je základem recipročního pohybu končetin (chůze, běhu, sprintu), propojuje mozkové hemisféry a je zároveň jedním z nejjednodušších a nejlepších cviků pro sílu a kondici.

VIDEO: Škola síly vás naučí, jak resetovat tělo a získat zpět pružnost

Ať už jste powerlifter, vzpěrač, běžec, profesionální sportovec anebo chcete být prostě zdraví a odolní, OS je základ, na kterém vše staví vše ostatní – základ, který jsme designovaní mít. OS je základem všech ostatních tréninkových systémů – pomůže vám znovu získat sílu, mobilitu a stabilitu, kterou jsme kdysi měli jako děti.

Resety využíváme na začátku tréninku jako rozcvičku, v pauzách mezi cviky, na konci jako „docvičku“, jako korektivní cviky na zlepšení mobility a kvality pohybu jako takového. Video představuje jednoduchou sestavičku s ukázkami některých možných variant Resetů – řadu dalších progresí a regresí vyučujeme na našich seminářích Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: OS Reset.

Cvičební program:

– Dýchání cvičte cca. 3-5 minut, kývání hlavou 10x-20x, přetáčení 5x tam a zpět, pohupování 20x, lezení 20 kroků tam a zpět, chůzi 20 kroků. Více = v tomto případě lépe.

– Cvičite OS Resety ideálně každý den, kdykoliv je čas – buď celou sekvenci, nebo vybrané cviky

– Zařaďte Resety na začátku tréninku jako rozcvičku

– Cvičte vybrané Resety během v tréninku v pauzách mezi cviky

– Máte-li čas, zařaďte Resety i na konci celého tréninku jako „docvičku“, avšak v opačném pořadí, tj. ze stoje dolů.

– Doražte na seminář Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: OS Reset.

Zdar a sílu!

Chceš-li být nejlepší, musíš trénovat pod vedením těch nejlepších. Kontaktuj nejbližší KB5 Gym!

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
11. srpna 2016
18:00 -18:00
KB5 Camp pro začátečníky
Sázavský ostrov, Sázava

18. srpna 2016
18:00 -18:00
KB5 Camp pro pokročilé
Sázavský ostrov, Sázava

Komentáře

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing