Cole Summers, StrongFirstV Kalifornii je restaurace, kde podávají poctivý burger a odmítají ho pozměnit, ani když se postavíte na hlavu. Ne, neexistuje možnost “nedat” si slaninu a ne, rozhodně k němu nedostanete kečup. Ten burger je tak, jak je a ty se s tím smiř a bude ti tak chutnat, synku.

Je tu určitý druh zákazníků-stěžovačů, kteří už nikdy nepřijdou, protože chtěli mít burger po svém. Ti ale nikomu nechybí a zmíněná restaurace je vždy našlapaná až po střechu lidmi, kteří jsou natolik chytří, aby věřili kuchaři.

Vidím toho rozmazleného spratka, který se rozčiluje u počítače a “vylepšuje” nějaký klasický silově-kondiční program. On je totiž přece chytřejší, než ostatní. Než Rif, Dan John nebo Geoff Neupert. Koneckonců, neříkala mu přeci jeho maminka, že On je přeci ve všem nejlepší, zatímco jeho otec odevzdaně přikyvoval hlavou?

Aby to ještě zhoršil, tak místo toho, aby program prznil v soukromí sklepa svých rodičů, tak má tu troufalost připojit se k internetu a obtěžovat jeho autora. “Ahoj Dane, můžu dělat dva lifty denně v tom tvým programu Jeden lift denně?”

Je tomu víc jak čtyřicet let, co Arkadij Vorobjev, olympijský šampion ve vzpírání, vědec a výjimečný kouč, citoval v jedné ze svých knih známé ruské pořekadlo, které je nyní snad ještě pravdivější, než tehdy: “Vejce neučí slepici.”

Arkadij Vorobjev cvičí s kettlebell

Paradoxně, zkušení učitelé mají tu soudnost nemotat dohromady programy jejich kolegů. Když Cole Summers, dnes SFG Team Leader [na foto vlevo nahoře, pozn. překl.], začal zapojovat kettlebell trénink, nesnažil se objevovat Ameriku, přestože z pozice silového trenéra kanadské reprezentace hned v několika disciplínách, by pro to měl rozhodně kvalifikaci. Místo toho začal s Rite of Passage z programu Enter the Kettlebell, a během pár měsíců vypressoval Bestii (48 kilová kettlebell). Nutno zmínit že mu v té době bylo 59 a vážil 82 kilo, takže “pressnul” víc jak půlku svojí váhy.

Takže, mám pro tebe důležitou zprávu, synku. Myslet si, že jsi nejlepší na světě a nemít k tomu jedinej pořádnej důvod, je nejlepší cesta k tomu, jak promrhat mládí. A to platí nejen ve cvičení, ale i ve všech dalších aspektech života.

Přeložil: Petr „Žába“ Holata, KB5 Gym/Practical Hung Kyun Praha

Originál článku: No Substitutions

Článek byl publikován  s laskavým svolením StrongFirst.

Pokud se vám článek líbí a chcete podpořit naší publikační činnost, přidejte prosím komentář, klikněte prosím na „Tweet“ nebo „to se mi líbí“!

StrongFirst

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
30. prosince 2017
10:00 -15:00
Jon Engum - Trembling Shock: Silový a kondiční trénink pro bojová umění a sporty
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

6. ledna 2018
10:00 -15:00
Cvičení s jednoručkou pro začátečníky: SDS Dumbbell Minimum
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

20. ledna 2018
10:00 -15:00
Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Brno, Brno

3. února 2018
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Brno, Brno

17. února 2018
10:00 -15:00
Kallos Sthenos: Kettlebell zo zeme nahor
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

18. února 2018
10:00 -15:00
KB5 Qi: Dychové cvičenia pre zdravie, silu, kondíciu a osobný rozvoj
KB5 Gym Nitra, Nitra

24. února 2018
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Brno, Brno

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing