Posilování s vlastní vahou StrongFirst BodyweightDámy a pánové, fandové KB5, funkčního a silového tréninku, cvičení s kettlebell, velkou činkou a posilování s vlastní vahou, kamarádi – zdravíme vás ze švédského Göteborgu!

Jak již víte, dostalo se nám pocty učit na instruktorském kurzu posilování s vlastní vahou StrongFirst Bodyweight po boku našeho mistra, StrongFirst šéfinstruktora Pavla Tsatsoulina.

Budeme nejen asistovat při výuce, ale dostali jsme i na starost jednu celou sekci StrongFirst Bodyweight kurzu, a sice dřepy na jedné noze (pistol squat).

Stejně jako posledně vám přinášíme vám exkluzivní blog, který bude naše zážitky stručně mapovat!

Justyna a Pavel

StrongFirst Bodyweight: Čvrtek 27. června

Balení, odjezd, let, přestup – vše probíhalo jak na drátkách. Na letišti nás vyzvednul Tommy Blom (Senior SFG Instructor, Krav Maga Global Instructor) a zavezl nás na hotel. Skromný, pokorný, sympaťák a odborník každým coulem.

Odpočinek, lehké rozhýbání, pečlivé studium manuálu a spát.

Zítra nás kromě příprav čeká i společné setkání všech instruktorů, porada a závěrečné pokyny od šéfinstruktora Pavla Tsatsoulina a… Společné barbecue na zahradě u Stiny! :-)

StrongFirst Bodyweight: Pátek 28. června

Ráno standardní rutina – drily na mobilitu a Pu Erh (chyběla jen Mimi na klíně).

Čas podívat se do zápasnického gymu, kde se bude instruktorský kurz konat. Tommy a jeho snoubenka přijeli přesně jak jsme dorazili. Pozdravili jsme se se Stinou (StrongFirst Team Leader), která již byl na místě a mučila jednu z „obětí“; radost potkávat známé tváře ze StrongFirst rodiny.

Pomohli jsme s přípravou vybavení, registračních formulářů, manuálů atd., vyzkoušeli povrch (zápasnické tatami, aj!), hrazdy, rozhlédli se kde budeme dělat drily na mobilitu a hurá na kafíčko a… studovat nstruktorský manuál. Pavel své instruktory při výuce bedlivě sleduje, vše musí být perfektní. Bude.

V sedm večer přiletěla další posila – náš kamarád, žák a příznivec Roman, který se na SFB kurz pečlivě připravoval pod Pavlovým dohledem. Chief seděl v letadle sedadlo před ním :-) Nestačili jsme se s Romanem ani pořádně pozdravit a už pro nás přijela Sofie – jede se ke Stině na barbecue!

Příjemné „rodinné“ posezení a excelentní „polovegetariánské“ jídlo – spousta masa a zeleniny. Chief nás představil svojí půvabné ženě Julii, poznali jsme i dalšího ze StrongFirst  instruktorů, Erica Mosse, který na kurz přijel z USA.

Kapitán přítomen, posádka připravena, zítra Rock’nRoll!

StrongFirst SFB Bodyweight

Oficiální StrongFirst SFB Bodyweight kurzy v ČR! 

StrongFirst Bodyweight: Sobota 29. června

Porada instruktorů byla velmi krátká a stručná – byl vidět, že šéf v nás má plnou důvěru.

Pavel si nás hned po úvodu vybral, abychom předvedli ukázkový klik na jedné ruce (Justys) a klik na jedné ruce a noze (Pavel); hned poté jsme se pustili do testování. Testovali jsme přísně, ale spravedlivě – z naší skupiny prošli prozatím dva.

První výukový blok, věnovaný klikun a jedné ruce, měl na starost sám šéfinstruktor Pavel Tsatsouline. StrongFirst Bodyweight systém není o hromadění cviků a jejich variant, ale o výuce principů silového a kondičního tréninku obecně, aplikovatelných jak na posilování s vlastní vahou, tak cvičení s kettlebell nebo velkou činkou. Probrali jsme základní principy Pavlova systému jako je „svalová irradiace“, „aktivní negativ“, „předzpevnění“, „zazipování“, „vývrtka“, „silové dýchání“ atd. Účastníci, kteří s Pavlovou metodou ještě nebyli obeznámeni, jen žasli, jak s každým dalším drilem jejich síla markantně roste – pravidelně jsme ji testovali.

Jako asistenti jsme obcházeli jednotlivé účastníky a pomáhali s výukou. Pavel M. asistoval i Tommymu po většinu prezentace na taktický shyb. Odpoledne krátká pauza, v půl třetí přišla řada na dřep na jedné noze a tedy i náš čas. Macek Team, go!

Pavel M. po většinu času vysvětloval, Justys předváděla, občas jsme si role prohodili – přeci jen máme za sebou desítky seminářů – jak nám po semináři řekla Tommyho snoubenka Sofie, „výborně sladěný manželský team“. Výuka profesionálních instruktorů z celé Evropy, navíc pod osobním dohledem samotného Chiefa, to je však jiné kafe.
Pavel i ostatní instruktoři nás sledovali a… usmívali se. Postupně jsme probrali všech cca. tucet progresí, vedoucí k dřepu na jedné noze, včetně cviků na mobilitu a flexibilitu a sklidili jsme velký potlesk. Chief za námi po prezentaci zašel a pogratuloval nám – byl překvapen naší odbornou znalostí a sebevědomou i zábavnou prezentací (znáte Pavla M. a jeho vtípky). Poděkování však patří především Chiefovi, jeho práci a systematické metodě – je radost jít v jeho stopách.

Následovala podrobná přednáška na téma hlavních principů Pavlova systému, shrnutých jasně a stručně na legendární straně 4 instruktorského manuálu, která (jak Chief říkal), je výsledkem 20 let jeho práce. „Jeden palec široký, míli hluboký – prostě zatraceně promakaný. Ačkoliv jsme přednášku a celý kurz již absolovali v Budapešti, dělali jsme si spoustu poznámek. Chief vysvětloval palikaci základních principů nejen na cvičení s vlastní váhou, ale i kettlebell a velkou činku – „jedna myls, jakákoliv zbraň“.

Závěr patřil excelentnímu strečinku v podání Pavla a Stiny. „No drinking, read your manual. Dismissed!“ Na hotel, osprchovat a hurá na nejlepší triple hamburger ve městě!

Večeře StrongFirst komunity byl pohodový a zábavný – seděli jsme v privátním salónku s fotografiemi z Tommyho profi MMA zápasů. Pivíčko bylo jen jedno („no drinking!“), hamburger zato trojitý a excelentní! Chief neúnavně odpovídal na všechny dotazy – je velmi inspirující vidět, jak jej jeho práce a poslání baví. Erik vprávěl veselé zážitky z USA, Einar a jeho paní z 5.11 vyprávěli jak soutěžili s Robertem Změlíkem a Tomášem Dvořákem, zábava byla. Na hotel a spát, zítra je další dlouhý, dlouhý den.

StrongFirst Bodyweight: Neděle 30. června

Druhý den odstartoval Pavel M. – dostal na starosti ranní „rozcvičku“ alá Superjoints. První blok měla na starosti Stina, klik ve stojce – zábava byla. probírala některé progrese, které jsme
neznali, a tak jsme si dělali pilně poznámky.

Chief si vzal na starost detailní programming – nejprve principy programmingu silového a kondičního tréninku obecně, následně každého z probíraných cviků, tj. kliků na jedné ruce, shybů, dřepů na jedné noze, kliků ve stojce a přednosů – řeč samozřejmě přišla i na kettlebells a velkou činku.

Roman znovu pokusil klik na jedné ruce a noze – s přehledem jej dal, když si jej sám zkoušel, pod dohledem instruktorů však ztratil stabilitu. Žádný problém, dva dny si odpočine a boom, o tom nemáme pochybnosti. Dobrý žák, máme velkou radost, že se nechal takhle narychlo přemluvit (… i když, žádné dlouhé přemlouvání to nebylo).

Poslední praktický blok měl na starosti Eric Moss, který přijel asistovat z USA, New Jersey. Pauza na oběd a „revers engeneering“ všech ostatních cviků s vlastní vahou, ať už „dračí vlajky“, „praporu“, „Superman kliků“ (s rukama nad hlavou) atd. Absolventi kurzu (z celkem 7 zemí!) dostali čas na vyplnění podrobného dotazníku o celém kurzu, nás instruktory se Chief pozval do kanceláře na závěrečný debriefing – nejprve společný, pak každého instruktora zvlášť.

Teď to již můžeme prozradit – naše výuková praxe pod dohledem Chiefa byla pro nás de facto instruktorská zkouška.  Pavel nám totiž v dubnu napsal:

StrongFirst kromě instruktorských certifikací pořádá i jednodenní přípravné kurzy, vyučovány pod záštitou StrongFirst. StrongFirst velmi pečlivě volí velmi zkušené a silné jedince,které tyto kurzy vedou. Kromě pár vyjímek to jsou Masters, Seniors a Team Leaders.

Dovednosti vás dvou na mě o víkendu udělali dojem. Pokud byste měli zájem o tyto kurzy vyučovat, rád bych vás pozval, abyste asistovlai na Bodweight certifikaci ve švédsku 29.-30. června. Potřebuji posoudit vaše schopnosti dobře učit velkou skupinu.

K naší radosti byl Chief s naší prezentací velmi spokojen – zdá se, že StrongFirst komunitu v ČR čeká zářivá budoucnost. V současné době máme cca. 200 studentů, přiznivců a fandů o poznání víc. O počet však nejde, jde o kvalitu, dovednost a především srdce. Dámy a pánové, děkujeme vám!

Skláníme se s úctou a pokorou a děkujeme za důvěru a výuku! Speciální poděkování Stině a Tommymu!

Co nás čeká dál? Velká činka a SFG2, hurá do práce!

Justys a Pavel

Závěrem několik citátů o Chiefa:

O kettlebell Goblet dřepu: „Ne všichni musí cvičit těžké dřepy, ale všichni musí cvičit dřepy.“

Na téma symetrie: „Symetrie je hvězda na horizontu, za kterou jdeme. Nikdo není úplně symetrický. Kde máte srdce? Máte dvoje játra? I když… jestli jste Rus, tak byste asi dvoje játra potřebovali.“

O otci, který začal soutěžit v powerliftingu v 71 letech a stal se americkým šampiónem ve své věkové kategorii: „Věk je otázka volby. Zvolíš si být mladý nebo starý.“

Na téma puristů, propagující jen a jen cvičení s vlastní vahou: „Říkají – nikdy jsem se železa ani nedotknul. OK, tvoje chyba.“

Na téma cvičení do selhání, desítek různých cviků, exotických variant, maxování každý trénink, splnění úkolu za každou cenu atd: „Proč?“

Na téma nutnosti cvičení variant cviků vs. skákání od jednoho k druhému: „Stejná kapela, jiné album. Zůstanete u Accept, nepřeskočíte na Justina Biebera.“

O metodě Grease the Groove: „Je to skoro jako kdyby jste se cel den rozcvičovali.““

Proč je potřeba nejprve získat stabilitu s volnými vahami: „Člověk,který zesílil na strojích s volnou váhou, ublíží si? Dokážete si představit inspektora Clousseau na steroidech?“

O „cvičení do selhání“a legendárním powerlifterovi Edu Coanovi: „NIKDY neměl v tréninku neúspěšný pokus. Jeho mysl nevěděla, co to je neuspět.“

O silovém tréninku a nápravných/kompenzačních cvicích, síle a zdraví: „Síla je steak, korektivní cvičení jsou zelenina. Zelenina vám sílu nedá. Měli byste jíst zeleninu?Samozřejmě.“

O hudbě při tréninku: „Jen dvě možnosti: Když chci makat – Saxon, AC/DC, Accept. Když chci relaxovat, pohodička hudba. Nic mezi, tak se rozhodněte.“

 

Chceš-li být nejlepší, musíš trénovat pod vedením těch nejlepších. Kontaktuj nejbližší KB5 Gym!

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
26. listopadu 2017
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pre začiatočníkov: Super Joints
KB5 Gym Nitra, Nitra

2. prosince 2017
10:00 -15:00
Základy posilování s velkou činkou: PTTP
KB5 Gym Brno, Brno

2. prosince 2017
10:00 -15:00
Zdravie, pružnosť, sila, kondícia, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

9. prosince 2017
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro pokročilé: ROP
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing