Odpověď na stránkách KB5 již proběhla: Nejhezčí je Ferda.

Ok, vážně: Je mnoho cest ke zvýšení mužského sebevědomí a následně i libida (tolik kontroverzně vnímaného a zároveň očekávaného druhou polovinou lidstva): nové sportovní auto, návštěva klubu, a další, v neposlední řadě i pozorování vlastní „funkční“ postavy. Ano, přiznejme pánové, nejen naše drahé polovičky znají využití zrcadla.

Využití zrcadla při cvičení nejen pro sebelaskání, ale i pro korekci cviků, motivaci atd. je bezesporné. Ale. Vzpomínka na přednášky a již ustupující znalosti z anatomie a kineziologie mě postavila před otázku: Je to pokaždé vhodné?

Každé lidské tělo je vybaveno soustavou složitých nervosvalových receptorů a dalších ústrojí, které umožňují našemu mozku plně si uvědomovat stav našeho těla, pozici jednotlivých segmentů a vést náš pohyb dle aktuální potřeby. Je pokaždé potřebné zrcadlo?

Někteří autoři uvádí, že téměř až 75% informací získáváme pomocí zraku. Jsme tedy vizuálně orientovaní? Jak se tedy pohybujeme v noci? Každý se již někdy v noci plížil ke své oblíbené modle – lednici, skryt před zraky drahé polovičky. Šero, trvale svítící budík, jiné spotřebiče apod., znalost prostoru jsou jistě argumenty. Ale jak to dělají slepci? Také se pohybují a jejich pohyby rozhodně nenesou charakteristiky surikaty pozorující okolí. Každý dovede zavřít oči a vést vědomý, řízený a cílený pohyb. Jen je to pro nás složitější.

Provedení cviku před zrcadlem mě sice dává možnost korekce, možná motivace, ale neubírá mě něco? Bude vždy při požadované pohybové činnosti či řešení pohybového úkolu?

A odpověď byla tu.

Využívejme zrcadlo pro korekci cviku, ale cvičme, pokud to jde bez něj. Nevypínejme a nenechávejme krnět vaše dokonale vymyšlené soustavy vnitřní regulace.

Navíc zrcadlo v gymu vás také snáze odhalí vševidoucímu oku cvičitele ve vaší chvilce pauzy, kterou jste si sami naordinovali.

Zrcadlo nijak nehaním a dokonce je nebudu ani vyhazovat, přestože úvodní otázka je již zodpovězena. Je to Ferda.

Zdar a sílu a odpočinek mimo zrcadla!

Autor: PaMír

Nejbližší akce, semináře a kurzy!

Date/Time Event
30. prosince 2017
10:00 -15:00
Jon Engum - Trembling Shock: Silový a kondiční trénink pro bojová umění a sporty
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

6. ledna 2018
10:00 -15:00
Cvičení s jednoručkou pro začátečníky: SDS Dumbbell Minimum
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

20. ledna 2018
10:00 -15:00
Zdraví, pružnost, síla, kondice, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Brno, Brno

3. února 2018
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro začátečníky: S&S
KB5 Gym Brno, Brno

17. února 2018
10:00 -15:00
Kallos Sthenos: Kettlebell zo zeme nahor
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

18. února 2018
10:00 -15:00
KB5 Qi: Dychové cvičenia pre zdravie, silu, kondíciu a osobný rozvoj
KB5 Gym Nitra, Nitra

24. února 2018
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pro začátečníky: Super Joints
KB5 Gym Brno, Brno

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing