Flexible Steel„Chceš být spíše silný  a zatuhlý? Anebo pružný  a slabý?Já volím být pružný i silný, volím pružnou ocel!“

Tak zní motto nové knihy z produkce Dragon Door Flexible Steel (Pružná ocel), kterou napsal Jon Engum, Master RKC.

Na to, zda dostojí svým slovům, se podíváme v stručné recenzi!

Jona si dobře pamatujeme z vynikající pětidílné DVD série ze semináře Beyond Stretching, kterou považujeme za doposavad nejlepší a nejúplnější materiál, který kdy na téma funkční flexibility a mobility vyšel. Pavel dával na semináři Jonovi pěkně za uši, potrápil ho nejen ve streči flexorů v kleku, ale i v provazech a dalších cvicích.

Pavel prý tehdy nadšenému Jonovi řekl: „Jestli se ti to líbilo, musíš zkusit kettlebells.“ A líbilo – přetočte o pár let dopředu, a hle: Jon se v průběhu let nejen stal Master RKC, ale i v současné době (podzim 2012) nejvíce a nejlépe hodnoceným RKC instruktorem na stránkách Dragon Door!

Jako dlouholetý profesionální instruktor Taekwondo (7. dan!) si jako téma svojí první knihy vybral – jak jinak – mobilitu a flexibilitu, se speciálním zaměřením na mobilitu, kyčle, provaz/rozštěp: Flexible Steel!

Kniha nepřímo navazuje na výše zmíněnou DVD sérii jakož i Pavlovy knihy Super Joints a Relax into Stretch. Co přináší nového si přehledně shrneme ve výčtu plusů a mínusů:

Flexible Steel+ Plusy

  • Konceptuální přístup ke strečinku

Jon navazuje na metodiku Pavla Tsatsoulina a systematizuje principy strečinku do tří „S“: Strength, Space, Spread, tj. síla, prostor, rozložení. Jak cvičit jednotlivé cviky je stejně důležité jako to jaké cviky cvičit.

  • Mobilita

Komplexní rozcvička od hlavy k patě, jako ranní rozcvička ideální nebo krátké rozhýbání se před jakoukoliv jinou aktivitou ideální.

  • Progrese „taktické žáby“

Tzv. „taktická žába“ (tactical frog) patří mezi top cviky na mobilitu kyčlí; v rámci výuky školy KB5 tento cvik hojně využíváme. Jon představuje více než půl tuctu progresí (viz video níže), které rozhodně do našeho  curricula zařadíme – doporučujeme udělat totéž, váš dřep se zlepší takřka ze dne na den!

  • Progrese provazu a rozštěpu

Autor přehledně rozděluje provazy a rozštěpy do různých  kategorií a radí nám, jak na ně. Zatímco čelný rozštěp není dle našeho názoru pro běžného smrtelníka zrovna nutností, práce na tzv. gymnastickém provazu se rozhodně vyplatí – jedná se totiž o unilaterální streč, který pracuje zároveň na flexibilitě hamstringů (přední noha), tak flexorů (zadní noha).

  • „Dělej tohle!“

Naprostá většina materiálů ohledně strečinku zahltí člověka desítkami různých cviků bez jasného programu a progrese. Flexible Steel nabízí jasný program a sekvenci postupně náročnějších variant jedotlivých cviků, v duchu Pavlova „totéž, ale jinak“.

  • X zajímavých fíglů navíc

Streč na kladce, v písku, cvičení s partnery, kettlebells, speciální tipy z praxe horolezců atd. atd. – spousta drobných tipů, které rozhodně stojí za to.

[amazon_carousel widget_type=“ASINList“ width=“550″ height=“200″ title=“KB5.cz doporučuje pro Váš Kindle!“ market_place=“US“ shuffle_products=“True“ show_border=“False“ asin=“B005ESHJ34, B005Q6M79A, B004XIZK5K, B005J386IQ, B004XIZMR6, B005MG10L0, B0097AMZ7K“ /]

– Mínusy

  • Styl

Místy až příliš konverzační tón nám příliš neseděl, ale budiž, každý má holt jiný styl.

  • Rozsah, cena

Kniha mohla být o něco levnější. 30 dolarů za ani ne stostránkový ebook (byť s top know how) se může pro našince přeci jen zdát celkem dost, ale to už jsme si u Dragon Door zvykli. Buď jak buď, těžko říci, co případně přidat – v knize najdeme i RKC armbar, „Brettclík“, streč flexorů, lýtek… De facto vše potřebné a důležité, takže co se týče ceny, rozhodně využijte dočasné slevy (viz níže)!

Shrnutí

Cvičíte-li bojová umění, gymnastiku, věnujete-li se lezení po skalách či parkouru anebo se potřebujete prostě a jednoduše (+ rychle  a bezpečně) rozhýbat, ať už protože vás bolí záda, anebo třeba pracujete na dřepu  a jiných cvicích se železem či bez, Flexible Steel je rozhodně dobrá volba.

Chceš-li být nejlepší, musíš trénovat pod vedením těch nejlepších. Kontaktuj nejbližší KB5 Gym!

Chystané akce a semináře!

Date/Time Event
26. listopadu 2017
10:00 -15:00
Mobilita a flexibilita pre začiatočníkov: Super Joints
KB5 Gym Nitra, Nitra

2. prosince 2017
10:00 -15:00
Základy posilování s velkou činkou: PTTP
KB5 Gym Brno, Brno

2. prosince 2017
10:00 -15:00
Zdravie, pružnosť, sila, kondícia, pohyb: OS Reset
KB5 Gym Bratislava, Bratislava

9. prosince 2017
10:00 -15:00
Cvičení s kettlebell pro pokročilé: ROP
KB5 Gym Praha, Praha 3 - Vinohrady

celkem

KB5 Intro Kit ke stažení ZDARMA!

Stáhni si sérii pěti cvičebních manuálů a videí!

  • Rozcvička: 5 přípravných cviků
  • Základní cviky posilování s vlastní vahou
  • Cvičební plán na 3 měsíce
  • Příprava na kettlebell TGU
  • Příprava na kettlebell swing